

خوب، ما می دانستیم که در حال آمدن است. شرکت فناوری کامیون های خودران TuSimple روز چهارشنبه تایید کرد که قصد دارد 25 درصد از کل نیروی کار خود را به عنوان بخشی از یک طرح بازسازی گسترده تر که برای ادامه فعالیت شرکت طراحی شده است، کاهش دهد.
این اخراج چند هفته پس از پایان قرارداد TuSimple و Navistar برای توسعه مشترک کامیون های نیمه خودمختار هدفمند انجام شد. این اخراج، که معتقدیم حدود 350 کارگر را تحت تاثیر قرار خواهد داد، سال سختی را نیز برای شرکت دنبال می کند، از جمله یک سری تغییرات مدیریتی، تحقیقات متعدد فدرال، تصادف کامیون و کاهش شدید قیمت سهام آن. مانند بسیاری از شرکتهای دیگر که در حال بررسی این فناوری پیشگام هستند، TuSimple برای ایجاد درآمد کافی برای پوشش دادن پول نقد خود تلاش کرده است.
وی افزود: بر کسی پوشیده نیست که شرایط اقتصادی کنونی دشوار است. چنگ لو، رئیس و مدیر عامل TuSimple در بیانیه ای گفت: ما باید با سرمایه خود محتاط باشیم و تا حد امکان کارآمد عمل کنیم. لو اخیراً پس از برکناری در اوایل سال جاری به عنوان مدیر عامل به شرکت پیوست. سلف او و بنیانگذار TuSimple، شیائودی هو، پس از تحقیقات داخلی نشان داد که برخی از کارمندان با Hydron، یک شرکت حمل و نقل هیدروژن تحت حمایت چین، روابط و اطلاعات محرمانه ای را به اشتراک گذاشته اند، اخراج شد.
“در حالی که من عمیقاً از تأثیری که این بر روی افراد آسیب دیده می گذارد متاسفم، اما معتقدم این یک گام ضروری است زیرا TuSimple به مسیر تجاری ما ادامه می دهد.” این بخشی از استراتژی کلی ما برای اولویتبندی سرمایهگذاریهایی است که بیشترین ارزش سهام را ارائه میکنند و TuSimple را به عنوان یک سازمان مشتری محور و محصول محور قرار میدهد.
TuSimple در حال فروش کسب و کار متمرکز در آسیا است، بنابراین اخراج کارکنان فقط بر کارکنان ایالات متحده تأثیر می گذارد. TuSimple کارگرانی در سن دیگو، آریزونا و تگزاس دارد. هنوز مشخص نیست که کدام تیمها تحت تأثیر قرار گرفتهاند یا اینکه اخراجها بر یک منطقه خاص تأثیر میگذارد، اگرچه یک مهندس درک عمیق در لس آنجلس قبلاً در لینکدین در مورد اخراج پست گذاشته است. TuSimple در بیانیه ای گفت: حدود 80 درصد از کارکنان باقی مانده در تحقیق و توسعه مشغول هستند و مسئولیت کار بر روی پایداری، قابلیت اطمینان، ایمنی و امنیت اطلاعات سخت افزار و نرم افزار را بر عهده دارند.
این شرکت در حال کاهش توسعه حمل و نقل است، از جمله خطوط حمل و نقل بیسود و عملیات حملونقل مرتبط که هنوز به نسلهای قبلی نرمافزارهای مستقل متکی هستند، که TuSimple میگوید ارزش محدودی برای توسعه فناوری ادامه میدهد.
این شرکت گفت که اکنون تمرکز بر اعتبارسنجی و تجاری سازی فناوری برای وسایل نقلیه خودران از طریق همکاری با شرکای تحویل است. TuSimple قبلاً حدود 7000 رزرو برای کامیون های Navistar خود با مشتریانی مانند DHL Supply Chain، Schneider و US Xpress دریافت کرده بود. مشخص نیست که آیا هیچ یک از این مشارکتها باقی میماند یا اینکه TuSimple باید دوباره خرید کند. یک منبع آگاه به تازگی به TechCrunch گفته است که TuSimple در آینده سازنده کامیون دیگری را برای کار با آن پیدا خواهد کرد.
تجدید ساختار حدود 10 تا 11 میلیون دلار برای TuSimple هزینه خواهد داشت، موردی که در ترازنامه سه ماهه چهارم نمایش داده می شود و در سه ماهه اول 2023 پرداخت می شود. TuSimple تخمین می زند که 55 تا 65 میلیون دلار به صورت سالانه صرفه جویی خواهد کرد. در نتیجه اخراج و تجدید ساختار.
در زمان انتشار، TuSimple با 1.42 دلار معامله می شود که تقریباً 6٪ امروز و 96٪ از سال تا به امروز کاهش یافته است. TuSimple بلافاصله به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.