

در ایالات متحده، اکثر دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی می گویند شارژرهای عمومی برای استفاده آسان هستند. یعنی زمانی که واقعا کار می کنند.
یک مطالعه جدید توسط JD Power نشان میدهد که اگرچه امروزه پیدا کردن ایستگاههای شارژ عمومی کمی آسانتر است، شارژرهای معیوب به تجربه آسیب میرسانند و مانع پذیرش خودروهای الکتریکی میشوند. این خوب نیست زیرا کره زمین در حال گرمتر شدن است و انتظار می رود خودروهای الکتریکی نقش کلیدی در کاهش انتشار گازهای گلخانه ای در بخش حمل و نقل ایفا کنند.
در این گزارش آمده است که از 11554 مالک خودروهای هیبریدی برقی و پلاگین باتری که توسط JD Power مورد بررسی قرار گرفتند، از هر 5 نفر یک نفر گفت که در طول بازدید خود خودروی خود را شارژ نکرده است. و از بین رانندگانی که شارژ نکردند، «72 درصد نشان دادند که به دلیل عملکرد نادرست یا کار نکردن ایستگاه بوده است.» این یافتهها بازتاب یک مطالعه کوچکتر در دانشگاه کالیفرنیا برکلی است که در اوایل سال جاری خبرساز شد.
علاوه بر شارژرهای معیوب، این مطالعه چندین عامل دیگر مانند قیمت و «سهولت پرداخت» را مورد بررسی قرار داد.
به طور کلی، JD Power دریافت که دارندگان خودروهای برقی ایالات متحده نسبت به سال گذشته از شارژرهای عمومی سطح 2 در سال 2022 رضایت کمتری دارند. با استفاده از مقیاس 1000 امتیازی، رانندگان خودروهای برقی به ایستگاه های سطح 2 نمره متوسط 633 دادند که از 643 در سال 2021 کمتر بود. شارژرهای سطح 2 می توانند باتری خودروی الکتریکی را تنها در چهار ساعت شارژ کنند، بسیار جلوتر از یک تماس استاندارد مسکونی (40 و بیشتر). ساعت ها).
در مقابل، نظرسنجی JD Power نشان داد که میزان رضایت از شارژرهای سطح 3 – همچنین به عنوان شارژرهای سریع DC شناخته می شود – در طول سال با میانگین امتیاز 674 ثابت ماند. 20 دقیقه، اما بسیار نادرتر هستند.
وقتی صحبت از قیمت به میان میآید، این مطالعه نشان داد که هزینههای عوارض بر نمرات رضایت راننده در کل تاثیر میگذارد. با رد این نکته، یک نظرسنجی جداگانه از 2040 بزرگسال آمریکایی (که توسط شرکت مالی خودروهای برقی Tenet پرداخت شده) نشان داد که “81٪ معتقدند خرید برق بسیار گران است.”
در میان شرکتهای شارژ EV، تسلا در نظرسنجی JD Power بهعنوان محبوبترین اپراتور ایستگاه رهبری گروه را بر عهده داشت، در حالی که EVgo و Blink تقریباً پشت سر گذاشتند.