

تولید کنندگان و تامین کنندگان خودرو در حال هجوم به کارخانههای باتری در ایالات متحده هستند، زیرا آنها در حال رقابت برای استفاده از خودروهای الکتریکی تا پایان دهه هستند.
به گفته AlixPartners، شرکت ها و تامین کنندگان خودرو مانند LG Energy، SK Innovation، Panasonic و Samsung بیش از 38 میلیارد دلار تا سال 2026 برای افزایش تولید باتری در ایالات متحده سرمایه گذاری می کنند. در ماه جولای، کانزاس و کارولینای شمالی بزرگترین پروژه های توسعه اقتصادی در تاریخ خود را اعلام کردند و فورد قراردادی را برای انتقال تولید باتری به تنسی و کنتاکی نهایی کرد.
این تازه آغاز رونق تولید باتری در خشکی است: قانون کاهش تورم، که شامل اعتبار مالیاتی برای تشویق تولید داخلی خودروهای الکتریکی و باتری است، به تولیدکنندگان اعتبار 30 میلیارد دلاری برای سرعت بخشیدن به تولید باتری و فرآوری مواد معدنی و همچنین ارائه می دهد. پانل های خورشیدی و توربین های بادی و 10 میلیارد دلار برای ساخت کارخانه های خودروهای برقی و پنل های خورشیدی.
پروژههای چند ساله اعلامشده تا اواسط دهه آینده تولید باتریهای EV را آغاز نمیکنند، اما کوتاه کردن زنجیره تامین در نهایت به تولیدکنندگان کمک میکند تا هزینهها را کنترل کرده و وابستگی به منابع خارجی مواد خام را کاهش دهند. ساختن صنعت باتری داخلی همچنین به خودروسازان اجازه میدهد تا شرکای نزدیک خود را پیدا کنند، که عاملی حیاتی است زیرا صنعت شروع به آزمایش با باتریهای مختلف میکند.
آرون کومار، مدیر بخش خودرو و AlixPartners گفت: “بنابراین شما در این حلقه بازخورد قرار دارید که به شما امکان می دهد نوآوری و مهندسی مجدد کنید تا همیشه یک مزیت ثابت داشته باشید و بازار را در مقابل کار با چندین تامین کننده در زنجیره ملاقات کنید.” عمل صنعتی
کومار افزود: «تصور کنید تمام مهندسی، طراحی، بازاریابی و فروش را مشخص کردهاید، اما باتریهای لیتیوم یون کافی برای ساخت و فروش این خودروها ندارید. “اگر دو سال عقب باشید، تقریباً از دست داده اید، زیرا در این صورت با تلاش برای تصرف بازار مبارزه خواهید کرد.”
در اینجا مروری بر برخی از پروژه های بزرگ در دست اجرا است: