

به لطف پلتفرم های تجارت الکترونیک فرامرزی، چین همچنان در عصر خرید آنلاین صادرکننده عمده کالاهای مصرفی به جهان است. این فقط بازارهایی مانند آمازون و AliExpress نیستند که به مشاغل چینی اجازه می دهند در خارج از کشور بفروشند. در پشت صحنه، گروهی از استارتآپها در حال ایجاد نرمافزاری هستند که درک آنچه و نحوه فروش را برای صادرکنندگان آسانتر میکند.
Dianxiaomi که تقریباً به عنوان “دستیار فروشگاه” ترجمه می شود، یکی از ارائه دهندگان تجارت الکترونیک SaaS است. این شرکت به تازگی 110 میلیون دلار را در دور سرمایه گذاری سری D به رهبری SoftBank Vision Fund II و Sequoia Capital China تضمین کرده است. سرمایه گذاران برجسته دیگری از جمله Tiger Global Management، GGV Capital و Huaxing Growth Capital نیز شرکت کردند.
سرمایه گذاری کل سرمایه گذاری این شرکت را تنها در سال 2022 به 210 میلیون دلار می رساند.
Dianxiaomi از نظر استراتژیک در شنژن، پایتخت تجارت الکترونیک صادرات محور در چین واقع شده است. این شهر که خانه هوآوی، تنسنت و دی جی آی است، به داشتن بیشترین فروشندگان آمازون در جهان نیز معروف است.
موسس و مدیر عامل شرکت Du Jianyin، مهندس سابق تحقیق و توسعه در Baidu، در مصاحبه ای گفت: Dianxiaomi با ابزاری مناسب شروع به کار کرد که به فروشندگان اجازه می دهد محصولات خود را که قبلاً در Taobao، بازار علی بابا برای مصرف کنندگان چینی، در Wish با یک کلیک فروخته شده اند، فهرست کنند. .
از آنجا، Dianxiaomi به ایجاد مجموعه ای از نرم افزارهای برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP) برای تامین کنندگان چینی Wish، Amazon، eBay، AliExpress، Shopee، Lazada و موارد مشابه ادامه داد. این شرکت به TechCrunch گفت: کاربران هدف، فروشندگان کوچک و متوسط با 5000 سفارش در روز یا کمتر هستند.
خود ارائه دهنده SaaS نیز در حال گسترش در خارج از کشور است. محصولات ERP بومی سازی شده را برای فروشندگان به ترتیب در آسیای جنوب شرقی و آمریکای لاتین راه اندازی کرد. در سطح جهانی، ادعا می کند که به 1.5 میلیون کاربر خدمات رسانی می کند و با حدود 50 پلت فرم تجارت الکترونیکی شریک شده است. در آسیای جنوب شرقی، 430000 کاربر جمع آوری کرده است که در منطقه پررونق به فروش می پردازند.
این شرکت قصد دارد دفاتری را در اندونزی، مالزی و بریتانیا باز کند، جایی که هدفش ایجاد تیمی متشکل از 20 تا 100 کارمند برای رسیدگی به خدمات مشتری، عملیات و سایر وظایف در هر کشور است.
فرود در آسیای جنوب شرقی یک انتخاب واضح برای بسیاری از کارآفرینان چینی است که فرصت های مشابهی را در منطقه می بینند که یک دهه پیش در بازار خانگی خود دیده بودند.
“با سرعت رشد سریع خود، [Southeast Asia] کمی شبیه چین ده سال پیش است. دوم، این منطقه از نظر فرهنگی مشابه با جمعیت قومی چینی است که می تواند به ترویج محصولات کمک کند. و سوم، سفارشات از آسیای جنوب شرقی سالانه بیش از 100٪ رشد می کند.
تامین مالی Dianxiaomi یکی از معدود معاملاتی است که SoftBank در سال جاری در چین، که مدتها مقصد اصلی این نیروگاه سرمایهگذاری بوده، انجام داده است. اما در بحبوحه کندی اقتصاد و عدم قطعیت نظارتی، این شرکت سال گذشته گفت که رویکرد محتاطانهتری برای حمایت از استارتآپهای چینی اتخاذ خواهد کرد.
در ژانویه، SoftBank و Sequoia Capital China سرمایهگذاری را به سرمایهگذاری مشابهی به نام Shoplazza، یک شرکت مستقر در کانادا و شنژن تزریق کردند که برندهای مستقیم به مصرفکننده را با ابزارهای مدیریت فروشگاه آنلاین قدرت میدهد.