

در اوج همهگیری، زوم اپلیکیشنی برای ملاقات با افرادی بود که در خانه گیر کرده بودند. در سال مالی 2021، شرکت با نرخ سه رقمی ناپایدار رشد کرد و به رشد خیره کننده 369 درصدی در سه ماهه سوم 2021 رسید. در سه ماهه دوم سال 2023، سه ماهه پایانی آن، به رشد تک رقمی 8 درصد (اما با 5.5 میلیارد دلار کاهش یافت. پول دستی).
این یک تغییر بزرگ است و شرکت اعتراف می کند که نمی تواند کاملاً به نرم افزار دوستیابی آنلاین تکیه کند. به همین دلیل است که در چند سال گذشته به دنبال گسترش فراتر از خدمات دوستیابی اصلی خود بوده و به حوزههایی مانند مرکز تماس، اطلاعات فروش و تلفن رفته و در عین حال پلت فرم دوستیابی را به حوزههایی مانند تخته سفید گسترش داده است.
برای پیشبرد این ایده حتی بیشتر، این شرکت امروز در کنفرانس مشتریان Zoomtopia نسخه بتای ایمیل و نرم افزار تقویم را معرفی کرد. بنیانگذار و مدیر عامل شرکت اریک یوان میداند که افرادی هستند که زمان زیادی را در زوم میگذرانند و او میخواهد همه ابزارها را برای انجام این کار بدون تغییر کار فراهم کند.
“ما مشتریان بتا را برای ایمیل و تقویم Zoom اعلام می کنیم. اساساً، هر کاربری میتواند یک کلاینت جدید را برای استفاده از ایمیل و تقویم ما دانلود کند.» یوان به TechCrunch گفت.
اما در قسمت پشتی، آنها می توانند در صورت تمایل به سادگی به یک حساب یا سرور GMail یا Microsoft Outlook متصل شوند. او توضیح داد: “در سمت سرور، هنوز هم می تواند یک ادغام گوگل یا مایکروسافت برای مشتریان فعلی گوگل و مایکروسافت باشد.”
او انتظار دارد که بسیاری از مشتریانی که از ایمیل و برنامه های تقویم Zoom استقبال می کنند، که مشتریان قدیمی ایمیل و تقویم گوگل و مایکروسافت هستند، استفاده از کلاینت ها را با یکپارچه سازی back-end انتخاب کنند، اما صاحبان مشاغل کوچک که ممکن است تیم های رسمی IT نداشته باشند ممکن است انتخاب کنند. اجازه دهید زوم هر دو سمت کلاینت و سرور را مدیریت کند.
به همین دلیل این شرکت ایمیل و تقویم میزبانی شده را نیز اعلام می کند. از جمله ویژگی هایی که خواهد داشت، امکان ایجاد یک دامنه مشتری منحصر به فرد و رمزگذاری انتها به انتها است.

رابط زوم ایمیل اعتبار تصویر: پوسته پوسته شدن
وی خاطرنشان کرد که سرویس زوم میزبانی شده مانند ایمیل مصرف کننده مانند جی میل نیست. این بیشتر یک پلت فرم خصوصی با گروه کوچکی از افراد خواهد بود که ایمیل را به اشتراک می گذارند. این باید به کاهش قابل توجه ایمیل های ناخواسته و هرزنامه کمک کند زیرا فقط تعداد محدودی از افراد به این پلت فرم دسترسی خواهند داشت. باید دید که آیا این شرکت می تواند به طور کامل از اسپم جلوگیری کند یا خیر، اما هدف این است که یک ایمیل و برنامه تقویم کاملاً با پلتفرم Zoom با دسترسی محدود به افراد خارجی یکپارچه شده باشد.
برای افرادی که با GMail یا Microsoft Outlook ارتباط برقرار می کنند، این سرویس هم برای مشتریان زوم پولی و هم رایگان رایگان خواهد بود. برای کسانی که می خواهند زوم همه چیز را مدیریت کند، به عنوان بخشی از برنامه های اشتراک Zoom One Pro یا بالاتر در دسترس خواهد بود، اما بدون هزینه اضافی.
پیام های دیگر
در حالی که ایمیل و تقویم برجسته هستند، آنها تنها اعلامیه هایی نیستند که شرکت در این هفته انجام می دهد. این شرکت همچنین Zoom Spots را اعلام کرده است، نوعی تجربه خنککننده آبی که در آن افراد میتوانند برای چند دقیقه توقف کنند، گفتگوی خودجوش داشته باشند و آنجا را ترک کنند. این بی شباهت به Slack Huddles نیست، که Slack سال گذشته برای نوع مشابهی از چت سریع معرفی کرد.
ما در حال معرفی سرویس جدیدی به نام Zoom Spots هستیم که اساساً یک ویدیوی ثابت است که در آن میتوانید به اطراف نگاه کنید، ببینید چه کسی آنجاست، و میتوانید به آن مکالمات بپیوندید و نیازی به برنامهریزی جلسات ندارید. و این یک مفهوم بسیار جالب برای پشتیبانی از کارهای ترکیبی است.”
این شرکت همچنین چندین ابزار دیگر را خارج از حوزه جلسات خالص معرفی می کند، از جمله یک ربات چت خدمات مشتری برای خدمات مرکز تماس خود، که احتمالاً مربوط به خرید Solvvy در ماه مه است. همچنین یک ابزار هوشمند فروش جدید را معرفی می کند که به عنوان یک مربی مجازی برای تیم های فروش عمل می کند و موقعیت های مختلف فروش را شبیه سازی می کند. مورد دوم بخشی از جعبه ابزار Zoom IQ برای فروش است که در اوایل سال جاری اعلام شد.
این شرکت به وضوح در تلاش است تا فراتر از ریشههای دوستیابی آنلاین خود حرکت کند و راههایی برای نگه داشتن افراد در این پلتفرم پیدا کند، زیرا در مناطق مجاور کسب و کار اصلی دوستیابی بیشتر گسترش مییابد.