
هنوز در مورد نامی تصمیم نگرفته است، هنوز به دنبال ایفای نقش های مهم است و نسخه آلفای اولیه آن تا به امروز کمتر از 100 کاربر دارد. اما استارتآپی که امیدوار است در وضعیت فعلی توییتر موج علاقهمندیها را بر هم بزند، ۱.۱ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. T2، پروژه ای که توسط گابور سیسل رهبری می شود، اولین سرمایه گذاری خارجی خود را از یک گروه فرشته شامل بردلی هوروویتز، ریچ ماینر و مدیر عامل سابق ویکی پدیا کاترین ماهر بسته است.
خود سیسل استارت آپ هایی را در توییتر و گوگل تاسیس کرده و به فروش رسانده است و چندین سال را در هر دو شرکت برای ساخت محصولات گذرانده است. او اخیراً در توییتر در موضوعاتی مانند شرکت های ساختمانی و محصولات نیز حضور پرطرفداری داشته است. تجربه او در فهرست افرادی که برای حمایت از او و آخرین تلاشهایش پول فراهم کردهاند نشان میدهد.
هوروویتز، یک مدیر مجرب در گوگل، تعدادی از محصولات را در آنجا رهبری کرد و ساخت (از جمله برخی تلاشهای اجتماعی ناگوار مانند Google+). او همچنین اولین چک را برای Slack نوشت. ماینر یکی از سازندگان اندروید است و همچنین در ساخت نیروگاهی که Google Ventures نام دارد (که اکنون با نام GV شناخته می شود) کمک کرده است.
سایرین در این دور اولیه – در مجموع 17 نفر – عبارتند از: پل انگلیسی کایاک، دارمش شاه از Hubspot، ویجی پاندورانگان مدیر مهندسی سابق توییتر، عماد آخوند مدیر عامل مرکوری، پل لمبرت (سابق توییتر، مدیر سابق گوگل)، جکی برنهلم (مدیر منطقه 120 در گوگل)، کوکو مائو از OpenArt.ai، معاون سابق مهندسی Yelp، مایکل استوپلمن، برایان مک کالو از پادکست Techmeme Ride Home، رهبر سابق محصول توییتر از کاربر جف سیبرت، شریک YC، جرد فریدمن، ناتالی، رئیس سابق مشارکت های خبری گوگل گراس، جانانی سری گوها از Squarespace، و مدیر عامل شرکت Byteboard و یکی از بنیانگذاران Sargun Kaur.
T2، برای روشن شدن، نام نهایی شرکت نیست.
این عنوان کاری استارتاپ و سرویس جدید آن است. این سرویس شروعی بعید داشت. این کار با مجموعهای از توییتهای سیسل آغاز شد که در آن او با صدای بلند درباره فرصت از دست رفته در توییتر پس از تصاحب ماسک فکر میکرد. اینها در نهایت به بیانیه هایی (توئیت) در مورد آنچه که کازل به عنوان یک فرصت بزرگ برای ایجاد این پتانسیل می دید تبدیل شد. سپس آنها به فریاد نبرد او تبدیل شدند و او تلاش T2 را به طور جدی در نوامبر گذشته آغاز کرد.
به دنبال این مشارکت عمومی اولیه، T2، مستقر در خارج از منطقه خلیج، یک بتای بسته را در مراحل اولیه راه اندازی کرد. او قبلاً یک تیم هفت نفره از جمله برخی از فارغ التحصیلان توییتر مانند خود Cselle را تشکیل داده است. او به من گفت که برنامه این است که از این بودجه هم برای ادامه استخدام برای تعدادی از موقعیت ها استفاده شود که برخی از آنها بسیار بزرگ هستند – او در بازار برای یک CTO است – و هم برای ادامه توسعه محصول و مفهوم پشت آن.
این مفهوم کمتر از آن چیزی است که شما ممکن است فکر کنید. در صحبت با Cselle، او گفت که ایده T2 ایجاد “مکانی آشنا که بسیار نزدیک به اصلی است” بود.
اما اینکه او به چه نسخهای از «اصلی» اشاره میکند هنوز در هوا باقی مانده است، زیرا توییتر در طول سالها تغییرات زیادی کرده است و T2 در حال انتخاب این است که چه چیزی را در اولویت ساخت قرار دهد و چه چیزی را میتواند به طور کامل نادیده بگیرد. (برای یک چیز، تعداد کاراکترها در توییتر “اصلی” 140 کاراکتر بود. T2 بنفش دارای 280 کاراکتر است.)
به نظر می رسد هدف اصلی تشویق به استفاده از T2 با سهولت استفاده از آن باشد و مسیر رسیدن به این سهولت از لمس تا آشنایی است. امید این است که این فعالیت باعث ایجاد مکالمات و ارتباطات شود. سل گفت: «در شبکههای اجتماعی برای کاربران، همه چیز مربوط به جامعه است.
احتمالاً یک توده بحرانی کلیدی وجود دارد که باید به آن رسید. در حال حاضر هنوز کمتر از 100 نفر در این نسخه اولیه وجود دارد. اما سیسل به من میگوید که فهرست ثبتنام در حال حاضر دهها هزار نفر است و میخواهد تعداد بیشتری از آنها بپیوندند.
او گفت: «ما یک محصول داریم و تا جایی که می توانیم سریع پیش می رویم.
اگر چیزی در اینجا وجود داشته باشد که ارزش ساختن و کیفیت های این جامعه را داشته باشد، نه تنها با درک T2 پیوند ناگسستنی خواهد داشت، بلکه با جمع آوری پول بیشتر نیز ارتباط دارد. او به من گفت که در حال حاضر در حال مذاکره با سرمایه گذاران خطرپذیر و سایر سرمایه گذاران نهادی است. اما بعید است که T2 را تا زمانی که به برخی نقاط عطف نرسد پشتیبانی کنند.
به طور خاص، معیارهایی که آنها به دنبال آن هستند 5000 کاربر فعال است.
در همین حال، در حالی که این محصول در حال توسعه است، یک کانال پیام رسانی دوم از طریق صفحه گسترده گوگل در دسترس عموم وجود دارد با عنوان “چه چیزی برای ساخت توییتر دیگری لازم است”، که نه تنها با هدف هدایت تلاش ها (تویتر ستاره شمالی است) بلکه برای ارائه خدمات است. به عنوان نوعی جلسه طوفان فکری در فضای باز برای سیسل و تیمش و همچنین کسانی که تماشا می کنند.
(اگر دنیا تقریباً به افرادی تقسیم می شود که دوست دارند برنامه بنویسند/ چیزهایی را در فرم ها و لیست ها قرار دهند؛ و کسانی که دوست ندارند، سیسل در دسته اول است. او به من گفت: “من تعطیلات خانوادگی را در صفحات گسترده برنامه ریزی می کنم.”
T2 ممکن است یکی از اولین کسانی باشد که در موج خدمات، چه تاسیس شده و چه در حال ظهور، سرمایه گذاری (متوسط) را بسته است، اما این تنها کسی نیست که به دنبال استفاده از این موقعیت است. در میان آنها، اسپیل، که توسط فارغ التحصیلان توییتر تأسیس شد، نیز به دنبال جمع آوری حدود 1.3 میلیون دلار است. پست که در حال حاضر از حمایت خوبی برخوردار است، به دنبال افزایش ارزش 250 میلیون دلاری است.
سؤالات بزرگ برای T2، یا هر آنچه که در نهایت نامیده می شود، همان سؤالاتی است که سایر رقبای بالقوه با آن روبرو هستند. آیا توییتر با مهاجرت مداوم کاربران مواجه خواهد شد و به محصول دیگری مانند آن خواهد رسید یا به طور کامل به چیز دیگری؟