
ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، روز هوش مصنوعی تسلا 2022 خود را با مجموعهای از انتظارات آغاز کرد – “ما راه طولانی را پیمودهایم” – و سپس کنار رفت تا اولین تکرار رباتش روی صحنه برود.
این ربات مانند سال گذشته یک انسان در لباس روباتی نبود. در عوض، تسلا در دومین رویداد سالانه خود از یک ربات فعال، البته با کابل های باز و کمی احساس لرزش، رونمایی کرد. به گفته ماسک، این اولین بار است که بدون “هیچ پشتیبانی، جرثقیل، مکانیزم مکانیکی یا کابل” کار می کند.

ربات تسلا حرکت می کند و موج می زند
پس از چرخش کوتاهی در اطراف صحنه، ربات قبل از ادامه ادامه ارائه، صحنه را ترک کرد، که شامل چندین ویدیوی کوتاه از ربات (اکنون برای پایداری بسته شده است) در حال حمل جعبه به دفتر، آبیاری یک گیاه و بلند کردن یک کوچک است. قطعه فلزی در کارخانه تسلا در فرمونت، کالیفرنیا.
هدف از نمایش و ارائه متعاقب آن، که در آن تعدادی از کارمندان تسلا آنچه را که فقط می توان به عنوان دوره رباتیک دوپا 101 توصیف کرد، ارائه کردند، نشان دادن پیشرفت بیشتر بود. (به هر حال، هر چیزی خارج از یک مرد کت و شلواری را می توان پیشرفت در نظر گرفت). در عوض، این رویداد به منظور تلگرافی به مقصد تسلا، ایجاد اعتماد در مسیر حرکت و (امیدوارم) استعدادهای مورد نیاز برای ادامه برنامه بود.

اعتبار تصویر: نمایشگر با مشخصات ربات تسلا
در نهایت، ماسک گفت که نسل اول نمونه اولیه، که او آن را بامبل سی نامید، به Optimus تبدیل خواهد شد. این ربات نهایی می تواند به طور موثر راه برود و تعادل خود را حفظ کند، یک کیف 20 پوندی حمل کند، از ابزار استفاده کند و ربات های کوچک را در دست بگیرد. نمونه اولیه Bumble C مجهز به یک باتری 2.3 کیلووات ساعتی است که یکی از کارمندان تسلا می گوید “برای تقریبا یک روز کار کامل ایده آل است.”
تسلا ربات دومی را به نمایش گذاشت که عملکردی مشابه بامبل سی نداشت، اما ظاهری شیکتر داشت. این ربات که نمی توانست راه برود توسط کارکنان روی صحنه آورده شد.
برخی از مشخصات ربات از سال گذشته تغییر کرده است. به عنوان مثال، وزن ربات از 125 پوند به 160 پوند افزایش یافته است.
شاید جالبترین بخش نمایش جادهای ربات تسلا، ارجاعها و کراس اوورهای متعدد آن با وسایل نقلیه تسلا و بهویژه استراتژی Autopilot آن بود.
این شرکت گفت که از محصولات قدرت خود استفاده می کند و از آن اجزا برای ربات استفاده می کند، از جمله مدیریت باتری. ابرکامپیوتر مورد استفاده در خودروهای تسلا نیز در ربات تسلا قرار دارد. و تسلا از سختافزار و نرمافزار مورد استفاده در سیستم کمکی راننده خودکار خودکار خود برای ربات نیز استفاده میکند. ربات تسلا نیز مجهز شده است اتصال بی سیم، و همچنین پشتیبانی صوتی و ویژگی های امنیتی در سطح سخت افزار که به گفته این شرکت “برای محافظت از ربات و افراد اطراف ربات مهم هستند.”
سوال بزرگ این است که آیا همه این کارایی ها، زمانی که در ربات ترکیب شوند، منجر به یک ربات مقیاس پذیر می شود که کار می کند یا خیر. البته ماسک فکر میکند که این امکان پذیر است و تا آنجا پیش میرود که تصور میکند Optimus کمتر از 20000 دلار قیمت داشته باشد.
در پایان برنامه تقریباً سه ساعته، ماسک گفت که ربات تسلا کوچک شروع خواهد شد.
ماسک گفت: “ما قصد داریم Optimist را با آزمایش های بسیار ساده در کارخانه راه اندازی کنیم.” “میدونی، شاید همینطوری که در ویدیو دیدم قسمتی رو بارگذاری کردم.”
او بعداً اضافه کرد: “در حال حاضر ما فقط می خواهیم انسان نمای اولیه را به خوبی کار کند و هدف ما سریع ترین راه برای رسیدن به یک ربات انسان نمای مفید است.”