منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • راول با ابزارهای داده اول حریم خصوصی مبتنی بر رمزگذاری همومورفیک مقیاس پذیر TechCrunch از مخفی کاری خارج شد

راول با ابزارهای داده اول حریم خصوصی مبتنی بر رمزگذاری همومورفیک مقیاس پذیر TechCrunch از مخفی کاری خارج شد

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
راول با ابزارهای داده اول حریم خصوصی مبتنی بر رمزگذاری همومورفیک مقیاس پذیر TechCrunch از مخفی کاری خارج شد

جهان در مورد حفظ حریم خصوصی و حفاظت از داده ها بسیار جدی تر شده است، اما در بسیاری از موارد مدل های کسب و کار که به شخصی سازی از یک نوع متکی هستند، در تلاش برای ادامه دادن هستند. امروز، یک استارت آپ پاریسی به نام Ravel Technologies با رویکردی که فکر می کند می تواند حلقه مفقوده بین این دو باشد، از مخفی کاری خارج شده است. ابزاری مبتنی بر رمزگذاری همومورفیک ساخته است تا اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) را بدون نیاز به لمس خود داده ها به صورت خصوصی نگه دارد. ابتدا با یک ابزار فعال‌سازی تبلیغات با دانش صفر و ابزار دیگری برای خدمات مالی راه‌اندازی شد.

این شرکت تقریباً چهار سال است که وجود دارد و در ابتدا با استخدام تیمی از دانشگاهیان و مشاوران، از جمله سدریک ویلانی، برنده مدال فیلدز، راه اندازی شد. اکنون مشخص شده است که ایرباس ونچرز یک دور اولیه از مبلغ نامشخص را رهبری کرده است. هیچ نامی از مشتریان فاش نشد، اما مهدی صابق، مدیر عامل شرکت که یکی از بنیانگذاران شرکت بود، گفت که در حال گفتگوهای پیشرفته با شرکت ها در مورد هر دو محصول است. او خاطرنشان می کند که بانک فرانسوی BNP Paribas از جمله بانک هایی است که فرآیند اثبات مفهوم را انجام می دهد.

رمزگذاری همومورفیک، همانطور که دیگران قبلاً آن را توصیف کرده اند، چیزی شبیه به ” جام مقدس” در دنیای امنیت است. این تکنیک برای اولین بار توسط دانشگاهیان تصور شد، شامل رمزگذاری الگوریتمی گسترده ای از داده های یک سازمان است، که به آن اجازه می دهد حتی زمانی که آن سازمان با اشخاص ثالث برای پردازش داده ها همکاری می کند و خدمات خود را بر اساس آن ها ارائه می دهد، رمزگذاری شده باقی بماند. ، در یک شبکه تبلیغاتی

جنبه جام مقدس به این دلیل است که اگرچه این ایده در تئوری عالی به نظر می رسد، اما در عمل به منابع محاسباتی عظیمی برای کار نیاز دارد، به طوری که تاکنون بسیاری از تلاش ها برای پیاده سازی رمزگذاری همومورفیک در عمل شکست خورده است.

این امر باعث شده است تا سایر شرکت‌ها رویکردهای خود را ایجاد کنند تا یا از نسخه‌های اصلاح‌شده HE استفاده کنند یا آن را در مجموعه داده‌های کوچک‌تر و کاملاً تعریف‌شده به کار ببرند – رویکردهایی که ما توسط Enveil و Duality، دو استارت‌آپ دیگر مبتنی بر HE استفاده می‌کنند. توجه جالبی را به خود جلب کرده اند.

پیشرفت بزرگ راول رویکرد جدیدی است که نه تنها به او اجازه می‌دهد تا رمزگذاری کاملاً هممورفیک (FHE) را برای اولین بار در میان همه موارد دیگر پیاده‌سازی کند، بلکه آن را در مقیاس، روی مجموعه داده‌هایی با اندازه دلخواه انجام دهد. سابگ گفت سرعت پردازش داده ها توسط راول “چهار مرتبه سریعتر” از سایر راه حل های مبتنی بر HE است که توسط دیگران معرفی شده اند.

سابگ افزود که راول برای رویکرد خود درخواست های ثبت اختراع را ثبت کرده است. به طور کلی، این پایگاه داده مبتنی بر یک پایگاه داده SQL کاملاً رمزگذاری شده – به گفته او اولین در نوع خود – است که به درخواست های رمزگذاری شده برای حجم زیادی از داده های رمزگذاری شده اجازه می دهد.

فضای فعلی حفاظت از داده ها و حریم خصوصی، خلایی را ایجاد کرده است که راول امیدوار است آن را پر کند.

امروزه، به‌ویژه در حوزه‌های قضایی خاص، دریچه‌هایی وجود دارد که چگونه می‌توان این داده‌ها را استخراج کرد و متعاقباً استفاده کرد، که در آن کاربران می‌توانند انصراف دهند و اساساً تمام شخصی‌سازی‌ها را حذف کنند، و بسیاری از فناوری تبلیغات و سایر ابزارها را بی‌فایده می‌کند. مفهوم سابگ خاطرنشان کرد که برای شرکت‌هایی که فناوری او را اتخاذ می‌کنند – و در مورد ابزار تبلیغات با دانش صفر، او از API برای اجرای سرویس و SDK ناشر برای پیاده‌سازی آن استفاده خواهد کرد. در حالی که در مورد ابزار خدمات مالی، این پلت فرم مالی و مثلاً یک ابزار شخص ثالث برای انجام تراکنش ها خواهد بود – در حالی که چیزی مانند دروازه های GDPR همچنان برقرار است، شرکت ها همچنان می توانند تبلیغات معمولی خود را مدیریت کنند. سرویس‌ها و داده‌هایی که استفاده می‌کنند دیگر با PII مرتبط نخواهند بود.

به طور مشابه، در برنامه تبادل مالی، سابگ گفت که هدف تضمین حریم خصوصی و «حذف سوگیری بازار» است که در داده‌های متنی ساده ارائه می‌شود که می‌تواند، برای مثال، در مناقصه ظاهر شود، چیزی که در زمینه مبادلات بلاک چین ظاهر شد.

در واقع، ظهور GDPR ابتدا Sabeg، ریاضیدانی را که آموزش دیده بود، برانگیخت تا به این فکر کند که چگونه می توان مفهوم HE را در مدل تبلیغات آنلاین و نحوه عملکرد DSPها به کار برد.

او گفت: “GDPR در شرف ورود بود و همه مشتریان تبلیغاتی از محدودیت های آن شکایت داشتند.” «من GDPR را جالب دیدم. در اصل، ارزش‌هایی را که آن‌ها دنبال می‌کرد دوست داشتم، اما می‌توانستم مشکلی را که صنعت تبلیغات مشاهده می‌کرد، درک کنم. فکر می‌کردم می‌توانیم یک پاسخ فنی مؤثر ارائه دهیم. من فکر کردم که HE می تواند به عنوان یک فناوری شناسایی هویت استفاده شود. یک صنعت می تواند داده ها را بدون نیاز به استفاده از PII جمع آوری و پردازش کند.

ما تعدادی از استارت‌آپ‌ها را پوشش داده‌ایم که به دنبال راه‌هایی برای پیاده‌سازی رمزگذاری همومورفیک برای ایجاد سرویس‌های داده‌ای با حریم خصوصی بیشتر هستند، اما آن‌ها تنها کسانی نیستند که این ایده را دنبال می‌کنند، در برخی موارد به دلیل اینکه چقدر تبلیغات محور هستند و موارد دیگر. خدمات داده برای آنهاست.

سال گذشته، فیس‌بوک/متا شروع به استخدام تعدادی از متخصصان کلیدی تحقیقات رمزگذاری همومورفیک کرد، از جمله کریستین لاتر، کارمند قدیمی مایکروسافت، برای سرپرستی تحقیقات هوش مصنوعی ساحل غربی و انتشار تحقیقات در این زمینه. سابگ گفت: «این نشان دهنده اهمیتی است که آنها برای این فناوری قائل هستند. سایرین مانند گوگل نیز تحقیقاتی را به این منطقه اختصاص داده اند و اپل نیز در حال پیاده سازی آن در برخی از ابزارهای حفظ حریم خصوصی خود است.

ویلانی در بیانیه‌ای خاطرنشان کرد: «با توجه به پیشرفت‌های الگوریتمی چشمگیر که توسط تیم راول به دست آمده است، رمزگذاری کاملاً هم شکل راول نسبت به طرح‌های پیشرفته FHE سریع‌تر است.» با رشد مداوم داده‌های شخصی و صنعتی که در سطح جهانی پردازش می‌شوند، حفاظت از حریم خصوصی و محرمانگی بسیار مهم است. پیشرفت‌های راول پاسخی کارآمد و مقیاس‌پذیر به چالش‌های حیاتی حریم خصوصی و امنیت داده‌ها می‌آورد.