

طبق یک پرونده نظارتی، شرکت میکروموبیلت مشترک Bird در حال خروج از چندین بازار در سراسر جهان است، زیرا در تلاش برای ایجاد یک تجارت اقتصادی مناسب است.
به گفته این شرکت، برد گفت که «به طور کامل از آلمان، سوئد و نروژ خارج خواهد شد و همچنین فعالیت در «چند ده بازار دیگر، عمدتاً کوچک تا متوسط» در ایالات متحده، اروپا، خاورمیانه و آفریقا را متوقف خواهد کرد. Bird به درخواستهای TechCrunch برای اطلاعات بیشتر پاسخ نمیدهد، بنابراین مشخص نیست که Bird از کدام شهرها خارج خواهد شد. با این حال، تنها بازار خاورمیانه که Bird در آن است، اسرائیل است و به نظر نمی رسد که پرنده در هیچ کشور آفریقایی باشد.
این کوچک سازی ماه ها پس از آن صورت می گیرد که Bird 23 درصد از کارکنان خود را در تلاش برای مستقل شدن از نظر مالی و دستیابی به سودآوری کاهش داد. مهمتر از آن، Bird واقعاً باید قیمت سهام خود را قبل از خروج از بورس نیویورک افزایش دهد. در ماه ژوئن، Bird هشداری از NYSE به دلیل معاملات بسیار پایین دریافت کرد. به شرکت شش ماه فرصت داده شد تا به شرایط خود بازگردد، که به معنای حفظ میانگین قیمت سهام حداقل 1 دلار در 30 روز معاملاتی متوالی و داشتن ارزش سهام بالای 1 دلار در آخرین روز معاملاتی آن ماه است. در آن زمان، Bird با قیمت 0.56 دلار معامله می شد. امروز Bird پس از ساعت 0.37 دلار معامله می شود که انصافاً 1.01٪ افزایش یافته است.
بیرد در یک پست وبلاگی بسیاری از دست اندازها در مسیر سودآوری را به گردن شهرهایی که فاقد «چارچوب نظارتی قوی» هستند میداند. این شرکت گفت که مجموعه شهرهای خود را بازبینی کرده است تا شهرهایی که چنین چارچوبی ندارند را از بین ببرد – شهرهایی که رقابت بیش از حد، عرضه بیش از حد وسایل نقلیه و خیابانهای پر ازدحام دارند.
در کوتاه مدت، شرایط کلان اقتصادی کنونی محیطی را ایجاد کرده است که ما را ملزم می کند سطح انضباط مالی خود را افزایش دهیم و تمایز روشنی بین بازارهایی که در آن مسیری کوتاه مدت برای عملیات کاملاً خودپایدار می بینیم و بازارهایی که به نظر می رسد وجود دارند، ایجاد کنیم. بیرد نوشت: سرمایه گذاری های بلندمدت و با ریسک بیشتر.
مشخص نیست که این برای ارتش مدیران ناوگان Bird که تحت تأثیر این تغییر قرار خواهند گرفت چه معنایی خواهد داشت، و Bird بلافاصله به درخواست TechCrunch برای اظهار نظر پاسخ نداد.
مدیران ناوگان پرنده اساساً پیمانکارانی هستند که برای مدیریت ناوگان اسکوترهای پرنده هزینه های اولیه پرداخت می کنند. اساساً، آنها برای اجاره اسکوترها از برد پرداخت می کنند تا بتوانند آنها را مستقر کنند و درآمد کسب کنند، اما مسئول نگهداری، ذخیره سازی و حفظ پوشش بیمه ای کافی هستند. این برنامه به دلیل ترغیب بالقوه کارگران قراردادی بیتجربه برای گرفتن بدهی برای اسکوترهایی که هرگز صاحبشان نخواهند شد مورد انتقاد قرار گرفته است.