

در مقایسه با آخرین در فصل تعطیلات سالانه، مسیرهای اصلی تجارت دریایی نسبتاً روان عمل می کنند، در حالی که نرخ حمل و نقل به زمین باز می گردد و بنادر بارها را با نرخ ثابتی جابه جا می کنند.
این همه خبر خوبی برای مشاغل و مصرف کنندگانی است که نگران تورم و صحبت از رکود هستند، اما این پیشرفت ها گمراه کننده هستند.
نگاهی عمیقتر نشان میدهد که سرعت حملونقل جهانی به سطح قبل از همهگیری بازنگشته است و چالشهای جدی زنجیره تامین همچنان وجود دارد که مشکلات بزرگتری را نشان میدهد. اگر ما اقدام نکنیم و فناوری حمل و نقل را بهبود ندهیم، ترافیکی که در دو سال گذشته مجبور به تحمل آن بوده ایم به امری عادی تبدیل خواهد شد.
فصل جدید، مشکلات جدید
بهبودهای امسال در حمل و نقل بیشتر منعکس کننده کاهش مصرف است تا هر گونه بهبودی در زیرساخت اصلی.
شرکتها هنوز هم برای ارسال کالاهای خود از آسیا به ایالات متحده یا اروپا زمان زیادی میبرند. اگرچه بهتر از تاخیرهایی که در اوج همه گیری شاهد بودیم، هنوز 69 روز طول می کشد تا تجارت ها کالاها را از چین به بنادر ایالات متحده ارسال کنند که تقریباً دو برابر زمان قبل از همه گیری بود. این در شرایطی رخ می دهد که اقتصاد کندتر است و شرکت کشتیرانی مرسک پیش بینی کرده است که تقاضای جهانی کانتینر در سال جاری بین 2 تا 4 درصد کاهش یابد.
مجموعه ای از مسائل دیگر، چه جدید و چه آشنا، لجستیک جهانی را در سال 2022 آزار می دهد، مانند قیمت های بی ثبات سوخت، مذاکرات طولانی مدت نیروی کار و کمبود نیروی کار.
در همین حال، شرکتهای بزرگ و کوچک از مشکل خبر میدهند. غولهای خردهفروشی مانند تارگت و والمارت در حال تلاش برای ذخیرهسازی در آستانه فصل تعطیلات هستند، زیرا بسیاری از شرکتها با افزایش واردات که بهطور ناگهانی پس از کاهش عرضه وارد شد، آسیب دیدند. این امر باعث کاهش سود و ایجاد نگرانی در بین سرمایه گذاران می شود، در حالی که برای مشاغل کوچک و متوسط درد ایجاد می کند، زیرا ذخیره فضا در انبارهایی که در حال حاضر مملو از کالاهای خرده فروشان بزرگ هستند دشوار است.