
جنرال موتورز روز پنجشنبه از وانت تمام الکتریکی جی ام سی سیرا دنالی، جدیدترین مدل در راهپیمایی این خودروساز به سوی هدف جهانی فروش سالانه 1 میلیون خودروی الکتریکی تا سال 2025، رونمایی کرد.
GMC Sierra Denali EV اولین کامیون الکتریکی یا SUV در پلت فرم جدید Ultium جنرال موتورز نیست. این در واقع سومین کامیون برقی باطری این برند است که به دنبال نسخه های پیکاپ و شاسی بلند GMC Hummer است.
اما با توجه به اینکه نسخه احتراق داخلی سیرا پرفروش ترین مدل جی ام سی است، می تواند وجه تمایز این برند باشد.
اگرچه GMC Sierra EV نام و برخی از ظاهر همتای ICE خود را دارد، اما این فقط یک ارتقاء نیست.
“اینطور نیست که ما کامیون را برداریم و یک باتری در آن بگذاریم.” تام ناموویچ، مدیر محصول GMC Sierra به TechCrunch گفت. اوهما دوباره از فناوری Ultium، ساخت کابین و جعبه یکپارچه، مشابه پیکاپ هامر استفاده می کنیم، و با فناوری هدفمند اضافی در خودرو به این کار ادامه می دهیم.
این پیکاپ فول سایز برای رقابت با فورد F-150 لایتنینگ برنامه ریزی شده است. GMC این مدل را با برترین نسخه Denali Edition 1 عرضه خواهد کرد که در اوایل سال 2024 با قیمت 107000 دلار وارد بازار می شود. Sierra Denali در دو تریم AT4 و Elevation برای مدل سال 2025 در دسترس خواهد بود. GMC گفت که نسخههای دیگری از این پیکاپ را که به تولید نزدیکتر هستند، با قیمت حدود 50000 دلار معرفی خواهد کرد.
مشخصات
Sierra Denali Edition 1 EV حدود 754 اسب بخار قدرت و 785 پوند فوت گشتاور را در حالت حداکثر قدرت ارائه می دهد.
می تواند از 0 تا 60 مایل در ساعت در 4.5 ثانیه نسبتاً سریع حرکت کند و برد تخمینی 400 مایل خواهد داشت. همچنین می تواند تا 9500 پوند را یدک بکشد. مشخص نیست که محدوده جذب ظرفیت چقدر خواهد بود.
Sierra EV همچنین با یک نیروگاه داخلی تا 10.2 کیلووات در دسترس خواهد بود که کامیون را به یک منبع تغذیه متحرک برای موقعیت های مختلف تبدیل می کند. این شرکت گفت که این پیکاپ میتواند به مدت 21 روز «نیازهای اساسی» یک خانه را تامین کند، در صورتی که با یک شارژر دو طرفه و محصولاتی از خط جدید Ultium Home GM Energy پیکربندی شود.
تمامی تغییرات Sierra EV دارای معماری 800 ولتی با قابلیت شارژ سریع تا 350 کیلووات خواهند بود. این بدان معناست که با استفاده از شارژرهای سریع خاص، میتوان حدود 100 مایل برد را در حدود 10 دقیقه به باتری اضافه کرد.
Sierra EV درست مانند پسر عموی هامر EV خود دارای فرمان چهار چرخ و قابلیت راه رفتن خرچنگ خواهد بود. ناموویچ گفت و افزود که این شرکت همچنین ویژگی ترمز regen بر اساس تقاضا را بهبود بخشیده است.
در داخل Denali Edition 1 یک صفحه نمایش لمسی 16.8 اینچی قرار دارد. سیستم اطلاعات سرگرمی از سیستم عامل Android Automotive گوگل پشتیبانی میکند که با تمام سرویسهای Google مانند Assistant داخلی ارائه میشود.
نسخه Denali همچنین به صورت استاندارد با سیستم کمک راننده پیشرفته جنرال موتورز به نام Super Cruise عرضه خواهد شد.