

در صنعتی که وسواس زیادی به ساخت همه چیز دارد (حداقل در اینجا در ایالات متحده)، ممکن است انتظار نداشته باشید که جنرال موتورز به یک پیکاپ برقی بچه علاقه مند باشد، اما ما اینجا هستیم.
به گزارش اتوموتیو نیوز، جنرال موتورز در حال بررسی طرح وانت باری است که «کوچکتر از فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز» با «سقف کم» و تختی بین 4 تا 4.5 فوت است. این نشریه گزارش می دهد که نمونه اولیه این کامیون را در نمایندگی جنرال موتورز دیده است و گفته است که می تواند زیر 30000 دلار قیمت داشته باشد (که در مقایسه با اکثر خودروهای الکتریکی جدید این روزها بسیار ارزان خواهد بود). با قضاوت بر اساس این توصیف، کامیون کوچک می تواند به عنوان جانشین معنوی شورولت S-10 EV عمل کند، که برای مدت کوتاهی به عنوان یکی از اولین وانت های الکتریکی در اواخر دهه 1990 تاریخ ساز شد.
مایکل پیووار، مدیر طراحی جنرال موتورز، به Automotive News گفت که این طراحی قطعا نهایی نیست و گفت که خودروساز “اینها را ایجاد می کند تا واکنش نشان دهد و سپس سعی کند آن را اصلاح کند یا به جلو حرکت کند.”
هنوز هیچ نشانهای وجود ندارد که شرکتهای آمریکایی از پیکاپهای Kei در اندازه خودروهای فوقالعاده جوان استقبال کنند، اما خوشحالم که میبینم جنرال موتورز حداقل چیزی را در نظر میگیرد که بزرگ نیست. من رویای این را دارم که خودروسازان آمریکایی حتی بیشتر در این مسیر حرکت کنند، اما افسوس که به نظر می رسد بازار اشتهای من برای کامیون های خیلی کوچک را ندارد.
گزارش پیکاپ نوزاد قبل از یک روز شلوغ برای جنرال موتورز است. اگرچه این خودروساز می گوید تا سال 2035 از شر خط تولید گازسوز خود خلاص خواهد شد، اما روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد 579 میلیون دلار در کارخانه فلینت خود برای تولید نسل دیگری از موتورهای V-8 خود سرمایه گذاری کند. جرالد جانسون، مدیر تولید جنرال موتورز، در بیانیهای به خبرنگاران این حرکت تا حدی بحثبرانگیز را توضیح داد.
او با یک هشدار بزرگ گفت: “تعهد ما به آینده ای تمام الکتریکی است، بدون شک در این مورد.”
جنرال موتورز همچنین اعلام کرد که قصد دارد 339 میلیون دلار دیگر در سه تاسیسات دیگر که قطعات خودروهای الکتریکی را تولید می کنند، سرمایه گذاری کند. ما همچنین متوجه شدیم که جنرال موتورز برنامه های همکاری با ال جی برای چهارمین کارخانه باتری در ایالات متحده را کنار گذاشته است. یکی از این کارخانه ها در حال حاضر در اوهایو فعال است، در حالی که دو کارخانه دیگر هنوز در تنسی و میشیگان در حال کار هستند.