

این شرکت اواخر پنجشنبه اعلام کرد توییتر کنفرانس توسعه دهندگان Chirp خود را در بحبوحه انتقال مدیریت لغو می کند. از زمانی که ایلان ماسک در ماه گذشته مدیریت این شرکت را بر عهده گرفت، چندین بار خروج و تغییر در مسیر استراتژی محصول این شرکت رخ داده است. بنابراین جای تعجب نیست که این شبکه اجتماعی پس از بیش از یک دهه وقفه، برنامه خود برای بازگشت به کنفرانس را کنار می گذارد.
در توییتی، حساب رسمی توییتر برای اطلاعیههای مربوط به توسعهدهندگان اعلام کرد که این شرکت “به سختی تلاش میکند تا توییتر را برای همه، از جمله توسعهدهندگان، بهتر کند” و ممکن است به زودی اخباری در این زمینه به اشتراک بگذارد.
امیر شوات، سرپرست محصولات توسعهدهنده این شرکت، جزئیاتی در مورد دلیل لغو کنفرانس ارائه نکرد و در واکنش به آن تنها در توئیتی «بادهای تغییر» را منتشر کرد.
در ماه ژوئن، توییتر به رهبری پاراگ آگاروال اعلام کرد که کنفرانس چیرپ را در ماه نوامبر باز می گرداند. این شرکت نیز درهای خود را باز کرد مسابقه توسعه دهندگان برای نمایش موارد استفاده خلاقانه از API v2 جدید خود با جوایزی مانند 10000 دلار برای برندگان در دستههای مختلف و دسترسی رایگان به سطح سازمانی API به مدت یک سال. میگوید در حالی که کنفرانس دیگر برگزار نمیشود، شبکه اجتماعی همچنان اعلامیهای خواهد کرد برنده مسابقه.
توییتر برای اولین بار Chirp را در سال 2010 برگزار کرد، اما سال بعد این رویداد را کنار گذاشت. در حالی که این پلتفرم در دهه گذشته روابط تیرهای با توسعهدهندگان داشته است، با برنامههای جدید و یک API اصلاحشده تلاش میکند تا جامعه را بازگرداند. علاوه بر این، سال گذشته این شرکت دسترسی به API را برای محققان دانشگاهی باز کرد.
در اوایل سال جاری، برنامه ای به نام جعبه ابزار توییتر شروع به کار کرد که برخی از برنامه های شخص ثالث را برجسته می کرد. در آن زمان، شوات همچنین گفت که شرکت برای بررسی مدلهایی مانند فروشگاه اپلیکیشن توییتر آماده است.
هفته گذشته توییتر باز شد نقاط پایانی جدید برای مسیریابی پیام ها از طریق v2 API به برنامه های شخص ثالث اجازه می دهد تا تجربه DM بهتری را به کاربران ارائه دهند.
مشخص نیست توییتر برای توسعه دهندگان در دوران ماسک چگونه خواهد بود. مدیرعامل تسلا بارها به توئیتر مهندسین اشاره کرده است، بنابراین توسعه دهندگان امیدوارند دسترسی بهتری به ابزارهای این شرکت داشته باشند.
سوالاتی در مورد اینکه چه اتفاقی برای محصولاتی مانند Tweetdeck می افتد وجود خواهد داشت. این شرکت سال گذشته آزمایش یک نسخه جدید را آغاز کرد تا بتواند آن را به یک محصول پولی تبدیل کند. یافتههای اوایل سال جاری از محقق برنامه جین منچون وانگ پیشنهاد کرد که توییتر می تواند از طریق برنامه Twitter Blue خود به Tweetdeck دسترسی داشته باشد. اما با توجه به اینکه ماسک برنامه اشتراک را به شکل گسترده ای بازنگری کرده است، هیچ راهی برای اطمینان از اینکه Tweetdeck جایی در آنجا خواهد داشت وجود ندارد.