

روز دوشنبه اعلام کرد که پلتفرم تغذیه مصرفکنندگان هندی HealthKart در دور جدیدی از بودجه، 135 میلیون دلار جمعآوری کرده است، زیرا به دنبال گسترش در بازارهای بینالمللی و جمعآوری پول نقد برای خرید مشاغل است.
Temasek سرمایهگذاری سری H شرکت مستقر در گورگان را رهبری کرد و ارزش این استارتآپ 11 ساله را حدود 350 میلیون دلار ارزیابی کرد. به گفته شرکت تحقیقات بازار Tracxn، این استارت آپ که شامل Sequoia India، Sofina و IIFL نیز در میان حامیان خود است، تاکنون حدود 225 میلیون دلار جمع آوری کرده است.
HealthKart که مکمل های پروتئینی و لوازم جانبی بهداشتی را به فروش می رساند، گفت که در حال حاضر در مسیر تولید بیش از 122 میلیون دلار درآمد سالانه است.
«تقویت تناسب اندام و سلامت پیشگیرانه با پرداختن به شکاف های تغذیه ای یک روند سیستماتیک است که در هند به شدت در حال رشد است. سامیر ماهشواری، بنیانگذار و مدیر عامل هلث کارت، در بیانیه ای گفت: با قابلیت های تحقیق و توسعه HealthKart و زیرساخت های توزیع چند کاناله، ما هیجان زده هستیم که این راه را پیش ببریم.
این استارتآپ گفت که سرمایههای تازه را برای گسترش حضور آفلاین خود و همچنین گسترش عملیات خود در بازارهای بینالمللی به کار خواهد گرفت. خردهفروشی چند کاناله مواد غذایی در حال حاضر بیش از 140 فروشگاه در 50 شهر هند دارد.
در سال 2015، 1MG از HealthKart جدا شد و به یک شرکت جداگانه تبدیل شد. تاتا دیجیتال سال گذشته اکثریت سهام 1MG را به ارزش بیش از 400 میلیون دلار به دست آورد.