
تسلا اولین نسخههای تولیدی نیمهکامیون برقی خود را که با تأخیر زیادی مواجه شده بود، پنجشنبه شب، پنج سال پس از آن که ایلان ماسک، مدیرعامل این خودروی تجاری را رونمایی کرد، تحویل داد. اولین کامیون های Semi تسلا در رویدادی در کارخانه Gigafactory این شرکت در Sparks، نوادا به پپسی تحویل داده شد.
پپسی در دسامبر 2017 زمانی که تسلا Semi برای اولین بار معرفی شد، 100 کامیون سفارش داد. دیگر مشتریان برجسته در خط لوله عبارتند از Anheuser-Busch، Walmart و UPS.
به نظر می رسد تسلا داشته باشد حداقل پنج مرحله نیمه نهایی در این رویداد که برندهای PepsiCo و Frito-Lay را به نمایش گذاشتند. پپسی قبلاً برنامه هایی را برای استفاده از حداقل 15 دستگاه تسلا Semis برای تبدیل سایت Frito-Lay خود در Modesto، کالیفرنیا به یک مرکز بدون آلایندگی به اشتراک گذاشته بود.
این افشاگری بزرگ چند ماه پس از آن صورت می گیرد که ماسک توییت کرد که تولید Semi با تاخیر طولانی آغاز شده است و اولین تحویل در دسامبر 2022 آغاز می شود.
ماسک در ابتدا نمونه اولیه کامیون برقی کلاس 8 را در سال 2017 رونمایی کرده بود و قصد داشت تولید آن را در دسامبر 2019 آغاز کند. برنامه حمل و نقل با تاخیر مواجه شده است. تسلا در طول گزارش درآمد سه ماهه دوم 2021 خود اعلام کرد که به دلیل چالش های زنجیره تامین و محدودیت در دسترس بودن سلول های باتری، باید تولید خود را به سال 2022 تغییر دهد.
تسلا به وعده های سال 2017 خود پایبند است

تسلا کامیون الکتریکی کلاس 8 Semi خود را در کارخانه این شرکت در Sparks، نوادا رونمایی کرد.
در سال 2017، تسلا اعلام کرد که Autopilot، سیستم پیشرفته کمک راننده این خودروساز، روی تسلا Semi خواهد بود. در رویداد روز پنجشنبه، نه ماسک و نه دن پریستلی، مدیر ارشد مهندسی نیمه مهندسی تسلا، به هیچ یک از قابلیتهای خودکار کامیون اشاره نکردند، و همچنین در مورد قرار دادن دوربینهایی که برای «دیدن» برای اتوپایلوت لازم است، صحبت نکردند.
با این اوصاف، تسلا به چندین وعده دیگر خود برای سال 2017 وفادار ماند. به عنوان مثال، پنج سال پیش، تسلا گفت Semi آن میتواند با یک بار شارژ باتری 500 مایل را طی کند و با سرعت 65 مایل در ساعت رانندگی کند. به نظر می رسید که این خودروساز به وعده خود عمل کرده است و حتی با ویدیویی نشان می دهد که Semi در حال رانندگی از فرمونت به سن دیگو است. با این حال، این شرکت آمار مهمی از جمله اندازه باتری ارائه نکرده است.
ماسک در گذشته گفته بود که Semi با بارگیری کامل از صفر به 60 مایل در ساعت در 20 ثانیه می رسد، اما مدیر اجرایی این احتمال را در روز پنجشنبه ذکر نکرد. با این حال، ماسک پریستلی توانایی Semi را برای عبور آسان از کامیون دیگری در بزرگراه در حالی که بارگیری می کند و در حال بالا رفتن از درجه 6٪ است، تبلیغ می کند.
Semi از سیستم انتقال قدرت مشابه مدل S و مدل X Plaid استفاده می کند و بر یک “سیستم سه موتوره” متکی است. پریستلی گفت که این بدان معناست که یکی از موتورها برای حداکثر کارایی به طور مداوم روشن است و دو موتور دیگر برای گشتاور و شتاب گیری هستند که اگر راننده در حال کشیدن به محفظه بارگیری باشد یا بخواهد از وسیله نقلیه دیگری عبور کند می تواند مفید باشد.
ماسک با اشاره به اینکه این دوچرخه تقریباً به اندازه یک فوتبال است اما به دلیل چگالی انرژی قویتر است، گفت: «اساساً میتواند 82000 پوند در کروز یدک بکشد و تنها کاری که انجام میدهد یک موتور کوچک روی یک محور است. موتور دیزل. در واقع، پریستلی گفت که Semi سه برابر هر کامیون دیزلی در جاده ها در حال حاضر قدرت دارد.
ماسک گفت Semi سریع شتاب می گیرد و سریع می شکند. همانطور که وعده داده شده بود، Semi با ترمز احیا کننده ساخته شده است، به این معنی که ترمزها زمانی که رانندگان پای خود را از روی پدال گاز بر می دارند، نیرو را به باتری می رساند.
ماسک گفت: «ما به پایین تپه می رسیم و ترمزهای سرد داریم. در دنیای حملونقل مانند این است که ذهن را به خود مشغول کنید.»
ماسک همچنین خاطرنشان کرد که چرخها کشش بهتری دارند – به اندازهای خوب برای جلوگیری از برش کامیون – از یک کامیون دیزلی زیرا موتورهای الکتریکی دقیقتر از موتورهای دیزلی هستند.
فضای داخلی کامیون همانطور که قبلاً اعلام شد با یک صندلی در وسط ساخته شده است. پریستلی گفت رانندگان می توانند بایستند و در کابینی که با فضای بار برای ابزارها و همچنین پورت های شارژ ساخته شده است، بایستند و عوض شوند.
“شما در هر جنبه ای از ماشین کارایی دارید. دارای سیستم تعلیق با یک لمس است، بنابراین اتصال آن به تریلر بسیار آسان می شود. ماسک گفت: این باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می شود.
ما واقعاً در تلاش هستیم تا ایده این کارایی را نه تنها در زمانی که شما در جاده هستید، بلکه در حیاط نیز گسترش دهیم. بنابراین قبل و بعد از اینکه کامیون کار خود را در جاده انجام داد، گفت: پریستلی.
بخشی از دلایلی که تسلا توانست به “کارایی” زیادی دست یابد این بود که می توانست بر آنچه از ناوگان فعال خود آموخته بود تکیه کند.
“Uهستند در حال آمدن است خاموش شد بر آ عالی استارت آپ پد با همه چيز این است انجام شده که در بر باقی مانده بر مال ما محصولات پریستلی گفت. “منتی هم فعال شد زیرا تسلا وجود دارد این کل عمودی ادغام بر بر نرم افزار و بر سخت افزار کشور، بنابراین بر تیم ها هستند کار کردن با یکدیگر به قرار دادم همه چيز که با یکدیگر که در یکی بسته بندی این است آ بزرگ من برنده ام برای همه چيز بر مال ما محصولات اما بخصوص نیمه.”
تسلا میتواند با قرار دادن کامیونها در ناوگان خود و استفاده از آنها برای حمل و نقل کالا بین کارخانهها و تامینکنندگان تسلا، دادههای بیشتری برای بهبود Semi در آینده جمعآوری کند.
سرانجام، تسلا به چشم انداز شارژ پنج سال پیش خود وفادار ماند. Semis با یک “شارژر کلاس مگاواتی” شارژ می شود که دارای سیستم خنک کننده غوطه وری نسل بعدی است. این شارژرها مشابه شبکه سوپرشارژر تسلا خواهند بود. این شرکت همچنین Megapacks را به همراه شارژرها نصب خواهد کرد که یک سیستم ذخیره انرژی هستند که از اوج جهش برق از شبکه جلوگیری می کند.