

تسلا متهم است که دو کارمند مستقر در کالیفرنیا را اخراج کرده است، زیرا آنها بخشی از گروهی بودند که به بحث و تدوین نامههایی پرداخته بودند که در انتقاد از سیاست سختگیرانه ایلان ماسک برای بازگشت به دفتر و توئیتهای ماسک بود. بر اساس شکایات وکلای آنها و گزارش بلومبرگ
یک پیش نویس نامه از مدیران تسلا خواسته بود تا در مورد اجازه بازگشت همه کارگران به دفتر تجدید نظر کنند، سیاستی که در اواخر ماه مه اعمال شد. یکی دیگر گفت توییت های ماسک ناقض سیاست ضد آزار تسلا است. هر دو کارمندی که شکایت کردند در ماه ژوئن اخراج شدند. یکی از آنها به تازگی افزایش حقوق دریافت کرده بود و به دیگری گفته شد که بحث آنها یک “حمله” به شرکت است، طبق پرونده های موجود در هیئت ملی روابط کار (NLRB).
بلومبرگ گزارش داد که پیش نویس نامه ها هرگز به صورت داخلی ارسال نشد، اما هر دو کارمند گفتند که صرفاً به دلیل بحث در مورد این مسائل اخراج شده اند.
این پرونده نمونه دیگری از یک شرکت متعلق به ماسک را نشان می دهد که با اتهامات تلافی جویانه علیه کارگرانی روبرو شده است که اقدامات جمعی مربوط به شرایط کار را نقض کرده اند و قوانین کار فدرال را نقض کرده اند. کارمندان حق دارند در “فعالیت های هماهنگ محافظت شده” شرکت کنند، که شامل گفتگو با یکدیگر برای دریافت حمایت در مورد موضوع نگرانی مشترک کارکنان است. در اوایل سال جاری، هشت کارمند سابق اسپیس ایکس گفتند که به ناحق پس از نوشتن نامه ای که در آن خواستار «سیاست های تحمل صفر» سختگیرانه تر در پی اتهامات آزار جنسی علیه ماسک شده بودند، اخراج شدند.
این کارمندان همچنین شکایتی را به NLRB ارائه کردند و همان شرکت حقوقی سانفرانسیسکو را به عنوان کارمندان سابق تسلا حفظ کردند.
در زمان شکایت، صدها کارمند اسپیس ایکس نامه ای سرگشاده را امضا کردند که در آن از رفتار ماسک در توییتر انتقاد کردند و آن را مایه شرمساری و حواس پرتی شرکت خواندند.
تسلا در طول سالها موضوع شکایتها و شکایتها در مورد تعدادی از مسائل مرتبط با کارمندان، از جمله اما نه محدود به آزار جنسی، تبعیض نژادی و آزار و اذیت، و عدم اخطار 60 روزه برای اخراج کارکنان بوده است.
تسلا برای اظهار نظر در دسترس نیست زیرا بخش روابط عمومی خود را در سال 2019 منحل کرد.