

تسلا در حال گسترش دسترسی به سیستم پیشرفته کمک راننده خود، نسخه بتای Full Self-Driving (FSD) نسخه 10.69.2.2، به 160000 مالک در ایالات متحده و کانادا است. یک توییت دوشنبه از ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا.
در حال حاضر حدود 100000 مالک تسلا به سیستم بحث برانگیز کمک راننده دسترسی دارند که با پرداخت 15000 دلار وعده خودکارسازی برخی وظایف رانندگی مانند کمک فرمان در بزرگراه ها و خیابان های شهر، احضار هوشمند وسیله نقلیه، پارک خودکار و تشخیص و واکنش به چراغ های راهنمایی و رانندگی و علائم توقف را می دهد. . این توسعه زمانی صورت میگیرد که تنظیمکنندههای فدرال و ایالتی، و همچنین مالکان تسلا و سایر شهروندان مرتبط، پس از یک سری تصادفها و سایر خطاهای بالقوه تهدیدکننده زندگی، شروع به استفاده از FSD و Autopilot، سیستم کمک راننده کمتر پیشرفته تسلا کردند.
اداره ملی ایمنی و ترافیک بزرگراه (NHTSA) در حال بررسی 16 تصادف است که در آن مالکان تسلا به طور بالقوه هنگام برخورد با خودروهای اضطراری ثابت، ADAS را فعال کرده اند. در ماه ژوئیه، دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا تسلا را به تبلیغات دروغین سیستمهایش متهم کرد.
همین هفته گذشته، یکی از مالکان تسلا یک شکایت دسته جمعی علیه این شرکت به دلیل تبلیغات متقلبانه Autopilot و FSD به عنوان کاملاً کارکرده یا تقریباً “اصلاح” از سال 2016 تنظیم کرد، اگرچه او به خوبی می داند که سیستم ها نمی توانند همانطور که تبلیغ می شود کار کنند. . شاکی ادعا می کند که ADAS تسلا – که می تواند تا 15000 دلار برای FSD هزینه داشته باشد – باعث می شود وسایل نقلیه چراغ قرمز را روشن کنند، پیچ ها را از دست بدهند و به سمت ترافیک منحرف شوند.
ماسک اعتراف کرد که تسلا اساساً بدون FSD بی فایده است، اما در عین حال می گوید که این شرکت به «فعال کردن» رانندگی کامل خودران تا پایان سال جاری نزدیک است. با این حال، علیرغم خطاهای واقعاً خطرناکی که توسط نرمافزار انجام میشود، به نظر میرسد FSD هنوز برای برخی از وظایف اصلی رانندگی از سطوح انسانی پایینتر است.
“من FSD بتا را دوست دارم – اما – آیا خودرو می تواند قبل از رفتن به خط پیچ چراغ راهنما را فعال کند؟” توییت کرد یک مالک محتاط تسلا از سیگنال برای تغییر خطوط بر اساس سرعت استفاده می کند، اما برای ورود به یک خط چرخشی استفاده نمی کند.
ایلان، وقتی تسلا متوجه میشود که ترافیک سریعتر میشود، چه زمانی سرعت بیشتری میگیرد؟ گاهی کند می شود،» از طرف صاحبان دره سیلیکون تسلا. ماسک قول داده که این به روز رسانی ماه آینده ارائه خواهد شد.
مشک همچنین در توییتر اشاره کرد که تیم خلبان خودکار/هوش مصنوعی روی Optimus، ربات انساننمای تسلا، به همراه «احضار/پارک خودکار هوشمند واقعاً» کار میکنند، که هر دو تا پایان ماه قرار است. روز هوش مصنوعی تسلا برای 30 سپتامبر تعیین شده است و انتظار میرود ماسک بهروزرسانیهایی را در مورد تعدادی از فناوریها از جمله Optimus ارائه کند.
در طول درآمد سه ماهه اول تسلا در سال جاری، ماسک گفت Optimus، که برای حذف کارهای سخت خانگی طراحی خواهد شد، “هزینه بیشتری نسبت به تجارت خودرو، هزینه بیشتر از FSD خواهد داشت.”
اگرچه ماسک بارها بر اهمیت Optimus در آینده این شرکت تاکید کرده است، اما این واقعیت که همان تیم مسئول Autopilot روی یک ربات کار می کند نشان می دهد که Optimus هنوز یک پروژه جانبی است تا یک برنامه توسعه.