
بی ام و در جریان مراسم CES این خودروساز در چهارشنبه شب از نمونه اولیه خودروی مفهومی i Vision Dee رونمایی کرد. این سدان چهار در با رنگ سفید روشن به صحنه آمد، اما بعداً به رنگها و الگوهای مختلف تبدیل شد تا فناوری E-Ink دی را به نمایش بگذارد، که به صاحبان خودرو اجازه میدهد تا نمای بیرونی خودرو را با 32 رنگ مختلف پیکربندی کنند.
دی، اگرچه یک خودروی مفهومی است، اما نمادی از پلتفرم نسل بعدی بیامو، Neue Klasse است، که این شرکت اعلام کرد آن را در سال 2025 عرضه خواهد کرد و با یک سدان پویا و یک وسیله نقلیه ورزشی ورزشی شروع میشود.
این افشاگری شامل یک ویدیوی زیبا بود که در آن آرنولد شوارتزنگر در حال یادآوری رابطه مردم با ماشینهایشان در دهه 1980 بود، در حالی که صداپیشگی دی (که مخفف عبارت Digital Emotional Experience است) سعی داشت بازیگر/سیاستمدار را متقاعد کند که اتومبیلهای آینده هستند. واقعا بهترین همراهان
در طول نت کلیدی، صدای دی در خدمت شخصی سازی و انسانی کردن ماشین است. در یک نقطه، BMW گفت که دی “روح دیجیتالی دارد، شخصیتی نه تنها با صدا، بلکه با حالات چهره”. این نکته واقعاً با نقل قول زیر از فیلم The Terminator تأکید شد: «آینده نامعلوم به سمت ما می چرخد. من برای اولین بار با احساس امید با او روبرو می شوم، زیرا اگر ماشینی، ترمیناتور، بتواند ارزش زندگی انسان را بیاموزد، شاید ما هم بتوانیم.
پس بی ام و در اینجا چه چیزی می خواهد به ما بگوید؟ خوب، اولیور زیپس، مدیر عامل BMW، تا آنجا پیش رفت که دی را “سطح بعدی تعامل انسان و ماشین” نامید، مفهومی که نمی توان آن را به سادگی به عنوان علمی تخیلی رد کرد زیرا الهام بخش Neue Klasse ما خواهد بود.
از زمانی که «وسیله نقلیه مبتنی بر نرمافزار» شروع به کار کرد، خودروسازان به دنبال راههای جدیدی برای استفاده از این نرمافزار برای ایجاد تجربه شخصیتر برای رانندگان و مسافران بودهاند. CES همیشه نمونه های بسیار متنوعی را ارائه می دهد. سال گذشته همه چیز درباره استریم آمازون فایر به وسایل نقلیه و ادغام Google Home بود، امسال به نظر می رسد همه چیز در مورد بازی های داخل ماشین باشد. اما بیامو نه تنها با برقراری ارتباط عاطفی بین انسان و خودرو، بلکه خودرویی که احساسات خاص خود را دارد، آن را حتی بالاتر میبرد.

نمای بیرونی E-Ink دی به این معنی است که خودرو می تواند به 32 رنگ مختلف و الگوهای مختلف تغییر کند. اعتبار تصویر: بی ام و
به گزارش Zipse، یکی از راه هایی که BMW امیدوار است این چشم انداز را به واقعیت تبدیل کند، ترکیب توسعه نرم افزار و سخت افزار برای یک تجربه دیجیتالی یکپارچه است. این ایده در نمایشگر Dee’s Head-up نمایش داده می شود که دارای چهار سطح تعامل است که BMW آن را “لغزنده واقعیت مختلط” خود می نامد.
سطح یک تمام اطلاعات رانندگی و ناوبری که یک راننده به آن نیاز دارد را فراهم می کند. سطح دوم با نمایش پیام های متنی و تماس ها به ارتباط کمک می کند. سطح سوم عملکردهای سطح اول و دوم را ارائه می دهد و اطلاعات ناوبری روی شیشه جلو شما را تکمیل می کند، از جمله هشدارهای برخورد و موانع احتمالی برجسته شده است. همچنین شبکه های اجتماعی را پیش نمایش می کند.
سطح چهارم “بسیار فراتر از واقعیت” است. در حقیقت معنی این چیست؟ ما کاملاً مطمئن نیستیم، اما گوینده دی گفت که میتوانید تمام دوستانتان را به صورت مجازی در ماشینتان سوار کنید.
او گفت: “دوستان شما، خانواده شما، حتی حیوانات خانگی شما بدون حتی یک موی حیوان روی صندلی، که من کاملا آنها را دوست دارم، در یک دنیای مجازی بی نهایت” (؟). شما می توانید با بازی، صحبت، عشق، نفرت روبرو شوید. حتی می توانید با ماشین خود به گشت و گذار بپردازید. در آینده باور نخواهید کرد که چه چیزی در ماشین شما جا می شود. مثل این است که در درایو سینمای شخصی خود هستید. اما فیلم زندگی شماست.»
البته، این احتمالاً در دنیایی خواهد بود که شیشهها میتوانند رنگی باشند و خودرو بهطور مستقل رانندگی کند.
اما نکته اینجاست که BMW، مانند دیگر خودروسازان، تلاش می کند آنقدر فناوری چشمگیر و بدون دردسر را به وسایل نقلیه خود اضافه کند که مردم واقعاً شروع به دیدن اتومبیل های خود به عنوان بهترین همراهان خود کنند – یک دوست، یک اتاق نشیمن، یک دستیار شخصی و دستیار مد در یک. عجیبه درسته؟