

CNBC روز جمعه گزارش داد که مارک بنیوف پیامی را در کانال Slack این شرکت ارسال کرد مبنی بر اینکه کارمندان جدیدتر آنقدرها کارآمد نیستند. او این سوال را مطرح کرد که آیا این به دلیل کار از خانه بعد از کووید و عدم آموزش و به اشتراک گذاری دانش قبیله ای است که قبلاً بخشی از فرهنگ اداری بود؟
طبق این گزارش، او در بخشی از سخنان خود چنین گفت: «استخدامهای جدید (استخدامشده در طول همهگیری در سالهای 2021 و 2022) به ویژه با بهرهوری بسیار پایینتری مواجه هستند. آیا این بازتابی از سیاست دفتر ما است؟ آیا ما با استخدام های جدید بدون فرهنگ اداری، دانش قبیله ای نمی سازیم؟»
این یک موقعیت نسبتاً عجیب برای مردی است که شرکتش دو سال پیش 27 میلیارد دلار برای Slack خرج کرده است، دقیقاً به این دلیل که امکان برقراری ارتباط آسان بین کارمندان را بدون توجه به جایی که هستند می دهد.
این شرکت حتی یک نام برای آن دارد: Digital HQ. این بدان معناست که شما می توانید به صورت دیجیتال کار کنید، بنابراین مکان اهمیتی ندارد. این عبارتی است که آنها تقریباً به اندازه مشتری 360 از آن استفاده می کنند، اصطلاحی که به نظر می رسد هر مدیر اجرایی طبق قرارداد مجبور است چندین بار در هر جلسه مشتری یا جلسه مطبوعاتی استفاده کند.
هنگامی که توسط TechCrunch برای توضیح درخواست شد، Salesforce PR این را گفت:
ما یک محیط کاری ترکیبی داریم که رهبران و تیم ها را قادر می سازد تا با هم کار کنند. آنها می توانند تصمیم بگیرند که چه زمانی و کجا برای همکاری، نوآوری و موفقیت مشتری گرد هم آیند.”
به نظر می رسد این حداقل تا حدی با سؤالات بنیوف در مورد Slack در هفته گذشته تناقض دارد، و به آشفتگی عمومی که در چند هفته گذشته از شرکت دیده ایم می افزاید. ما شاهد بودیم که این شرکت از ارائه پیشبینی برای سال مالی آینده خودداری کرد و چندین مدیر اجرایی کلیدی از جمله برت تیلور، مدیر عامل شرکت، در میان گزارشهایی مبنی بر تنش بین او و بنیوف، آن را ترک کردند.
اکنون ما مدیر عامل و چهره باقی مانده شرکت را داریم که نشان می دهد مدلی که زیربنای رویکرد تجاری آن است، ممکن است شرکت خود را شکست دهد. این یک پیام گیج کننده در بهترین حالت است.
شایان ذکر است که سال سختی برای شرکتهای SaaS بوده است و Salesforce نیز از این قاعده مستثنی نیست و قیمت سهام آن در این سال کمتر از 50 درصد کاهش یافته است.