
در نمایشگاه CES، BMW از خودروی مفهومی جدید i Vision Dee خود، یک سدان چهار در با روکش E Ink رونمایی کرد که میتواند در صورت تقاضا رنگها را تغییر دهد. مطمئناً خواهید پرسید چرا “دی”؟ این به معنای یک تجربه احساسی دیجیتال است. ما آن را در همین جا رها می کنیم، اما آنچه در اینجا اهمیت دارد این است که این پلت فرم BMW برای نمایش هدآپ نمایشگر جدید خود است، که هدف آن این است که به رانندگان اجازه دهد تا میزان واقعیت افزوده را که می خواهند در حین رانندگی ببینند، انتخاب کنند.
با استفاده از یک انتخاب پنج مرحلهای، رانندگان میتوانند انتخاب کنند که آیا میخواهند فقط اطلاعات مربوط به رانندگی را ببینند، یا میخواهند دادههای سیستمهای ارتباطی خود، یک پروژه واقعیت افزوده یا یک تجربه کاملا مجازی با شیشههای رنگی (در حین رانندگی خودکار) اضافه کنند. ).

اعتبار تصویر: بی ام و
بدیهی است که این یک مفهوم است، و من فکر نمیکنم افرادی را ببینیم که در ماشینشان در حال استراحت هستند و در حال انجام بازیهای مسابقهای VR در ماشینشان هستند در حالی که راننده مستقل آنها وظیفه پیش پاافتاده رانندگی آنها را به جلسه بعدی بر عهده دارد. اما ب ام و همچنین می گوید که برخی از این فناوری در “Neue Klasse” – پلت فرم نسل بعدی – از سال 2025 شروع به تولید خواهد کرد. این شامل یک نمایشگر هدآپ است که از کل عرض شیشه جلو استفاده می کند.
Continental اخیراً Scenic View HUD خود را به نمایش گذاشته است که کل شیشه جلو را نیز پوشش می دهد (البته فقط به صورت یک نوار کوچک در پایین پنجره)، در حالی که شرکت فناوری خودرو هارمن نیز امروز سخت افزار هدآپ نمایشگر جدید خود را معرفی کرد که اینگونه نیست. کاملاً آینده نگر است، اما همچنین بر میدان های دید بزرگتر تمرکز می کند و شامل ادغام با سیستم های کمک راننده و تشخیص اشیاء سه بعدی در زمان واقعی است.

اعتبار تصویر: بی ام و
و در حالی که BMW قبلاً در مورد استفاده از E Ink به عنوان پوسته بیرونی خودروهای خود صحبت کرده بود، i Vision Dee اکنون با نمای بیرونی که در 240 بخش E Ink پوشانده شده است که می تواند 32 رنگ را نمایش دهد به آن جان بخشد. این خودروساز در واقع با E Ink برای توسعه فناوری کار می کند که به آن اجازه می دهد این فیلم های صفحه نمایش را برای سطوح منحنی تطبیق دهد. هنوز صحبتی در مورد اینکه چه زمانی این فناوری در یک مدل تولیدی ظاهر می شود، وجود ندارد. فولکسواگن رنگ درخشان خود را در اوایل این هفته به نمایش گذاشت، بنابراین احتمالاً زمان زیادی است که ماشینهایی با این تواناییهای آفتاب پرست را در خیابان ببینیم.
یک BMW با عملکرد دیجیتالی بی نظیر خود عمل می کند. فرانک وبر، عضو هیئت مدیره BMW AG که مسئول توسعه است، گفت: BMW i Vision Dee درباره ادغام کامل تجربیات مجازی و فیزیکی است. “هرکسی که در ادغام دنیای دیجیتالی روزمره مشتری در خودرو در تمام سطوح برتری داشته باشد، می تواند بر آینده خودروسازی تسلط یابد.”