

بوش روز چهارشنبه اعلام کرد که بیش از 200 میلیون دلار در کارخانه کارولینای جنوبی خود سرمایه گذاری خواهد کرد تا پشته های سلول سوختی بسازد که کامیون های تجاری الکتریکی با سوخت هیدروژنی را در ایالات متحده تامین کند.
پروژه کارولینای جنوبی بخشی از برنامه بوش برای سرمایه گذاری بیش از یک میلیارد دلار در سطح جهان برای توسعه فناوری های سلول سوختی تا سال 2024 است.
به گفته این شرکت، ارتقای سرمایه در پردیس شامل اختصاص حدود 147000 فوت مربع از زمین به ساخت پشته پیل سوختی، و همچنین حفظ یک اتاق تمیز و محیط کنترل شده با آب و هوا مورد نیاز برای فرآیندهای حیاتی کیفیت است.
انتظار می رود تولید پیل سوختی در این تاسیسات در سال 2026 آغاز شود. تامین کننده خودرو آلمان گفت که حدود 350 شغل جدید ایجاد خواهد شد.
بوش گفت که از سلول های سوختی آن برای تامین انرژی کامیون های سنگین الکتریکی استفاده خواهد شد، از جمله نسخه ای از نیمه کامیون الکتریکی نیکولا Tre که انتظار می رود تا پایان سال 2023 تولید شود. بوش که حداقل 100 میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است. نیکولا در سال 2019 سال گذشته گفت که ماژول های پیل سوختی هیدروژنی را به این شرکت عرضه خواهد کرد.
سرمایهگذاری این شرکت در سلولهای سوختی نشاندهنده حرکت گستردهتری در صنعت برای استفاده از فناوری برای کامیونهای سنگین و وسایل نقلیه تجاری است. سلول های سوختی که گاز هیدروژن را به برق تبدیل می کنند گران هستند. با این حال، آنها به ویژه در کامیون های کلاس 8 و سایر وسایل نقلیه سنگین تجاری امیدوارکننده در نظر گرفته می شوند زیرا کوچکتر و سبک تر از باتری هستند.
مایک مانسوتی، رئیس بوش آمریکای شمالی، در بیانیهای گفت: «اقتصاد هیدروژنی امیدوارکننده است و همه ما در بوش با آن همراه هستیم». این یک نقطه عطف مهم است زیرا ما اولین تولید پیل سوختی برای بوش در ایالات متحده را برای حمایت از تقاضای رو به رشد مشتریان محلی خود به عنوان بخشی از رویکرد متنوع به فناوری پیشرانه اعلام می کنیم.
خود هیدروژن منبع انرژی نیست. این بیشتر یک حامل انرژی است و به ویژه همراه خوبی برای منابع انرژی تجدیدپذیر تولید شده در آب و هوا مانند خورشید و باد است.
و همه هیدروژن ها یکسان ایجاد نمی شوند. حدود 95 درصد هیدروژن امروزه با استفاده از روشی با سوخت فسیلی به نام رفرمینگ بخار متان تولید می شود. کسر توسط الکترولیز تولید می شود، فرآیندی که از الکتریسیته برای جداسازی هیدروژن و اکسیژن استفاده می کند.
حتی نسبت کمتری از هیدروژن از انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود. شرکتهایی از جمله بوش «هیدروژن سبز» را امیدوارکنندهترین نسخه کاهش ردپای کربن در حملونقل تجاری میدانند.