

در آنچه می تواند برت تیلور، مدیر عامل شرکت Salesforce، دیروز استعفای خود را اعلام کرد و گفت که میخواهد به ریشههای کارآفرینی خود بازگردد. دلایل او هر چه که باشد، برای همه کسانی که شرکت را پوشش می دهند شوکه کننده بود، و به جرات می توان گفت که تعداد کمی از آنها، در صورت وجود، متوجه شدند – حتی مربی او، یکی از بنیانگذاران Salesforce و یکی از مدیران اجرایی، مارک بنیوف.
تیلور یک نیروگاه دره سیلیکون است. او در شرکت های بزرگی مانند گوگل و فیسبوک کار کرده است. تا همین اواخر، او رئیس هیئت مدیره توییتر بود و به هدایت این غول رسانههای اجتماعی در این سال پر فراز و نشیب جنون ماسک کمک میکرد، تا اینکه مالک جدید آن ماه گذشته هیئت مدیره آن را منحل کرد.
او همچنین به عنوان مدیر عامل سابق FriendFeed، یک شبکه اجتماعی اولیه، و Quip که Salesforce در سال 2016 آن را به قیمت گزاف 750 میلیون دلار خرید، تجربه شرکت کوچکی دارد.
به نظر میرسید که تیلور و بنیوف بلافاصله پس از پیوستن کویپ به Salesforce به موفقیت رسیدند و این رابطه عمیق و صمیمانه بود (و ظاهراً باقی میماند). در نتیجه، تیلور تنها در چهار سال از رتبههای غول CRM به ریاست مشترک و مدیر عاملی ارتقاء یافت.
زمانی که جف بزوس سال گذشته پس از رهبری این شرکت از زمان تأسیس آن در سال 1994، از سمت مدیرعاملی آمازون کنار رفت، ما حدس زدیم که بنیوف میتواند مدیرعامل بعدی باشد که این گام را بردارد. به نظر می رسید که انتخاب منطقی، وارث ظاهری، تیلور باشد، که آماده بود هر زمان که بنیوف تصمیم می گرفت زمان بیشتری را در هاوایی بگذراند.
در عوض، ما تیلور را ترک می کنیم و بنیوف برای آینده قابل پیش بینی مسئولیت را برعهده دارد.