
این شرکت به TechCrunch تایید کرد که سیتیزن روز چهارشنبه 33 کارمند خود را اخراج کرد.
“ما از همه اعضای تیم در حال خروج خود به خاطر کمک هایشان به سیتیزن سپاسگزاریم و متعهد هستیم که از آنها در این انتقال با یک بسته مزایای سخاوتمندانه که شامل تسریع واگذاری اختیار و یک دوره تمرین طولانی مدت، شش ماه پرداخت COBRA، حفظ شغل است، حمایت کنیم. یک سخنگوی به TechCrunch گفت.
شهروند نگفت که کدام بخش ها در شرکت تحت تأثیر قرار گرفته اند. یکی از کارکنان اخراج شده به TechCrunch گفت که حداقل ده مهندس آزاد شده اند.
این برنامه که در سال 2016 راه اندازی شد، در ابتدا به دلیل نگرانی در مورد هوشیاری از اپ استور ممنوع شد – در آن زمان Vigilante نام داشت. Citizen اکنون از بلاترهای پلیس عمومی برای آگاه کردن کاربران از حوادث تأیید شده در منطقه خود استفاده می کند، اما کاربران می توانند گزارش های فعالیت مشکوک خود را بارگذاری کنند و همچنین از صحنه های جرم به صورت زنده پخش جریانی کنند.
طبق دادههای SensorTower، یک شرکت تحلیل اپلیکیشن، Citizen از زمان راهاندازی خود حدود 30.3 میلیون دلار هزینه کاربران و بیش از 14 میلیون دانلود داشته است. این شرکت خصوصی اخیراً در اوایل سال 2021 سرمایه 73 میلیون دلاری سری C را جمع آوری کرد که شامل اسکناس قابل تبدیل 23 میلیون دلاری بود.
شهروند به خاطر پرورش فرهنگ نظارتی که خود را در معرض آزار و اذیت نژادی قرار می دهد مورد انتقاد قرار گرفته است. یکی دیگر از برنامه های اجتماعی محله Nextdoor مشکلات مشابهی را نشان داد. اما بارزترین نمونه این خطرات را خود مدیر عامل شرکت برشمرد. در سال 2021، اندرو فریم به کاربران Citizen 30000 دلار پیشنهاد داد تا در حین پخش زنده در برنامه Citizen، یک عامل آتشزای ادعایی را ردیابی کنند. او عکسی از مظنون را در یک پخش زنده به اشتراک گذاشت که 800000 بازدید به دست آورد، اما معلوم شد که او فرد اشتباهی را انتخاب کرده است. طبق گزارش Motherboard در مورد این حادثه، Frame این را به عنوان یک فرصت بازاریابی پیچیده برای ویژگی پخش زنده برنامه دید.
این شرکت در آن زمان در بیانیهای اعلام کرد: «ما عمیقاً از اشتباه خود متأسفیم و در حال تلاش برای بهبود فرآیندهای داخلی خود هستیم تا از تکرار این اتفاق جلوگیری کنیم».
در اواخر همان سال، Citizen سرویسی به نام Protect راه اندازی کرد. با پرداخت 20 دلار در ماه، کاربران به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته به یک “عامل حفاظتی” دسترسی دارند که می تواند آنها را با اولین پاسخ دهندگان یا پلیس در تماس باشد. اما منتقدان این سوال را مطرح میکنند که آیا هشدارهای شهروندی بیشتر از اینکه از مردم محافظت کند باعث وحشت و ترس میشود یا خیر – و این ترس ممکن است مردم را تشویق کند که به عامل امنیتی شخصی خود دسترسی پیدا کنند.
طبق دادههای SensorTower، خریدهای درونبرنامهای Citizen از زمان معرفی Protect سالانه 17 درصد افزایش یافته است. اما Citizen در سال 2022 به طور متوسط 1.4 میلیون دلار هزینه ماهانه برای برنامه خود داشت که احتمالاً برای سودآوری شرکت کافی نیست. سیتیزن دلیل این اخراج ها را به اشتراک نمی گذارد، اما اخراج 33 کارمند ممکن است کمی بیشتر به شرکت بدهد. به گفته وب سایتش، سیتیزن در حال حاضر برای پنج نقش استخدام می کند.
کارمندان فعلی و سابق Citizen می توانند با آماندا سیلبرلینگ در سیگنال، یک برنامه پیام رسانی رمزگذاری شده ایمن، به شماره 929 593 0227 تماس بگیرند. @asilbpiše.