

اقتصاد نامطمئن چشم انداز سال 2022، کسب و کارها و بنیانگذاران آنها را بین یک سنگ و یک مکان سخت رها کرده است.
بسیاری از مدیران اجرایی نمی توانند صرفاً در وضعیت موجودی که به عنوان بخشی از سال 2021 خوشایند از آن برخوردار بوده اند، زندگی کنند. در عین حال، آنها همچنین برای جذب سرمایه جدید و کسانی که قادر به جمع آوری پول و توسعه هستند در تلاش هستند. مسیرها، پیچیدگی های فرهنگی حلقه ها را به سمت پایین هدایت می کنند.
واقعیت تاسف بار این است که بسیاری از شرکتها باید کارکنان خود را کاهش دهند تا باند پرواز بیشتری ایجاد کنند. این کاهش نیرو (یا RIF) یک نسخه دائمی تر از اخراج است که در آن تغییرات بودجه ای که باید انجام شوند نمی توانند با تغییر موقت در سطوح کارکنان برطرف شوند.
تعدادی از شرکت های پرتفوی QED ملزم به اجرای RIF بودند. بسیاری از کسانی که هنوز این کار را نکرده اند، بحث های عمدی در مورد اینکه آیا باید انجام دهند یا خیر، دارند، به ویژه در زمانی که در حال کاهش بازاریابی و کاهش برنامه های تحقیق و توسعه و پروژه های حیوانات خانگی هستند.
به عنوان اپراتورهای با تجربه سابق، ما این پویایی را در گذشته تجربه کرده ایم. صادقانه بگویم، ما در موقعیت غیرقابل رغبتی قرار داریم که بتوانیم به بنیانگذاران خود کمک کنیم تا در این آب های طوفانی حرکت کنند زیرا قبلاً بارها از آن عبور کرده ایم.
بهترین توصیه عملی ما به مدیران عامل این است که به اندازه کافی عمیق برش دهند تا مطمئن شوند که در چند ماه آینده دور دومی وجود ندارد.
در اوایل تابستان امسال، ما شروع به به اشتراک گذاشتن یک سند پنج صفحهای کردیم که راهنماییهایمان را با برخی از مدیران عامل شرکتهای پرتفولیوی خود، که بر اساس تجربیات و مشاهدات شخصی ما است، نشان میدهد. این سند قرار نبود در انزوا زندگی کند – در عوض، پایهای بود که با همکاری سرمایهگذاران، اعضای هیئتمدیره و تیمهای مدیریت ارشد بر روی آن بنا شد. ما بحث های گسترده ای با اکثر شرکت های خود در مورد چرایی، زمان و چگونگی کاهش داشته ایم.
ما این فرآیند را به سه بخش – برنامه ریزی، اجرا و پیگیری تقسیم کرده ایم.
در برخی بخشها، راهنمایی تقریباً بیثبات به نظر میرسد – ارجاع به مشاور حقوقی، قوانین خاص حوزههای قضایی محلی، غیرفعال کردن دسترسی به ایمیل و کانالهای Slack. واقعیت اجتنابناپذیر این است که در حالی که شما باید یک RIF را به شیوهای سازماندهی شده انجام دهید که مبتنی بر یک مورد تجاری قوی است، همیشه نیاز اساسی برای ارائه پیام با همدلی و احترام وجود دارد.
همه شرکتهایی که RIF را اجرا کردهاند، این کار را بدون خطا انجام ندادهاند – حتی زمانی که اخراجهای واقعی طبق برنامهریزی شده اتفاق میافتد، اشتباهات قابل اجتناب میتوانند تأثیری ماندگار بر کارمندان باقیمانده داشته باشند.
برنامه ریزی
عنصر برنامه ریزی یک RIF را نمی توان اغراق کرد.
این کار با جمع آوری تیمی که RIF را مدیریت می کند آغاز می شود و از طریق ارزیابی ریسک، محدوده، بودجه، برنامه ریزی و ارتباطات گسترش می یابد.
در یک شرکت کوچک، این تیم ممکن است فقط از مدیران ارشد تشکیل شود. در یک شرکت بزرگتر، ممکن است به نمایندگانی از مناطق جغرافیایی، واحدها و سطوح مختلف نیاز باشد. ما با شرکت های پرتفوی خود کار می کنیم تا به تعدادی از سؤالات حیاتی پاسخ دهیم تا هدف، اهداف و روایت روشن باشد.
- چه چیزی باعث نیاز به RIF می شود؟
- آیا می شد از آن اجتناب کرد؟ چه گزینه های دیگری وجود دارد یا موجود بود؟ چه اقدامات دیگری مکمل هستند یا می توانند مکمل باشند؟ اگر مدیریت اشتباه می کند، مسئولیت اشتباهات را بپذیرید.