
امروزه، بانکها و استارتآپهای فینتک تمایل دارند محصولاتی را که بهطور خاص برای خانوادهها طراحی شدهاند ارائه ندهند، و به نظر میرسد که این چیزی شبیه به یک شکاف در بازار است. در همین حال، فقدان عمومی آموزش مالی و سواد مالی به این معنی است که خانواده ها فرصت تامین رفاه مالی برای خانواده های خود را از دست می دهند.
GoHenry (با جمع آوری 121.2 میلیون دلار) که خود را “بانکداری هوشمند برای کودکان” می نامد، تلاش کرده است تا به بخشی از این بازار نفوذ کند، اما هدف آن کودکان است، نه خانواده ها. در همین حال، دیگران Gen-Z و والدین را می جوند، مانند Greenlight (ایالات متحده)، Spriggy (استرالیا)، Ruuky (DE)، Step (US)، Current (US)، Nosso (بریتانیا)، Unest (ایالات متحده).
در این نبرد، Bling، استارت آپی که توسط یک جوان 20 ساله تأسیس شده است، قدم گذاشته است که یک پلتفرم مالی متمرکز بر خانواده را ارائه می دهد که به والدین امکان می دهد برنامه ریزی مالی برای فرزندان خود، از پول جیبی تا سرمایه گذاری اولیه، انجام دهند.
در حال حاضر یک دور اولیه 3.5 میلیون یورویی از Peak (مستقر در آمستردام) جمع آوری کرده است. La Famiglia; فرشتگانی مانند لی-سوفی کرامر، ورنا پائوسدر، فلیکس هاس (از بنیانگذاران IDnow)، یاکوب شرایر (از بنیانگذاران Orderbird)، مدیر عامل سابق ING-Diba بن تلینگز، برنده جام جهانی آندره شوئرله، “اینفلوئنسر” خانواده کارمن کرول، سرمایه سرمایه گذاری و پیش بینی فرشته.
این استارتآپ میگوید که با حدود 3.3 میلیارد یورو پول جیبی که هر ساله در آلمان به کودکان 6 تا 13 ساله تنها به همراه 35 میلیارد یورو در داخل کشور صرف میشود (سرشماری در آلمان) سروکار دارد.
محصول Bling دارای ماژولهای آموزشی برای والدین است، کارتی برای پرداخت کودکان ارائه میدهد، به عنوان مثال میتواند کمک هزینهها را از طریق کارهای خانه پوشش دهد.
بنیانگذار Nils Feigenwinter Bling را تنها در 20 سالگی راه اندازی کرد و آن را ایجاد کرد زیرا به گفته خودش، در دوران دبیرستان از دیدن همکلاسی هایش که قبلاً بدهکار بودند، ناامید شده بود: “بعد از دوازده سال مدرسه، به عقب نگاه کردم و متوجه شدم: خوب است. او میتواند قضیه فیثاغورث و سنگهای کوه را تشخیص دهد، اما من هیچ ایدهای درباره پسانداز یا مدیریت مسئولانه پول ندارم.»
با Bling، والدین ثبت نام می کنند، اما نیازی به KYC نیست زیرا فقط برای اولین مبلغ زیر 150 یورو کار می کند. آنها یک حساب خانوادگی ایجاد می کنند، یک کارت دریافت می کنند و حساب فرزند خود را راه اندازی می کنند. بچهها از طریق ماژولها یاد میگیرند، پسانداز میکنند، میتوانند از طریق کارها و وظایف کسب درآمد کنند و کارتهای خود را سفارشی کنند.
سپس اعضای خانواده و جامعه از طریق ارتباطات به Bling میپیوندند، در برنامههای پسانداز و سرمایهگذاری مشارکت میکنند، هزینههای خانوار را مدیریت میکنند و برای رویدادهای مالی مهم آماده میشوند.
Bling ادعا می کند که در حال حاضر بیش از 10000 کودک دارد که از Bling Card به عنوان اولین تجربه پرداخت شخصی خود 6 ماه پس از راه اندازی استفاده می کنند، زیرا در نهایت به عنوان پدربزرگ، پدربزرگ، پدربزرگ و پدرخوانده و دوستان از جلوه های شبکه برای رشد استفاده می کنند.
مدل کسبوکار برای Bling اشتراک مستقیم، تراکنشها و کارمزدهای محصولات مالی، مشارکتها (طرحهای تلفن همراه اول، بیمهها و غیره) است.
قبل از بلینگ، فایگن وینتر سه شرکت دیگر را در بخش جوانان تأسیس کرد، از جمله بزرگترین مجله دانشجویی سوئیس، یک خانه تجاری و صدور مجوز متعلق به خانواده، و یک آژانس مشاوره متخصص در موضوعات مربوط به بزرگسالان، که باعث شد او را به عنوان یک “اعجوبه فین تک” توصیف کنند. از رسانه های آلمانی او توسط CTO و یکی از بنیانگذاران Leon Stefan ملحق شده است.