
در ماه نوامبر، نتفلیکس از سطح موردانتظار تبلیغاتی خود رونمایی کرد که به مشتریان در بازارهای منتخب، از جمله ایالات متحده، توانایی جبران هزینه اشتراک نتفلیکس را با اجازه دادن به تماشای آنها با وقفههای تبلیغاتی ارائه میدهد. در نمایشگاه Consumer Electronics در لاس وگاس، رئیس تبلیغات جهانی نتفلیکس، جرمی گورمن، نگاهی اولیه به نحوه شکلگیری محصول و همچنین برنامههای آینده پخشکننده ارائه کرد.
در طول مصاحبه در اجلاس سرگرمی Variety در CES، مدیر اجرایی گفت که شرکت از انتخاب اولین تبلیغکنندگان و تنوع آنها راضی است.
گورمن در مورد برندهای مختلف در این زمینه گفت: «این واقعاً همه جا را فرا گرفته است. ما شاهد شرکتهای CPG، شرکتهای لوکس، شرکتهای خودروسازی هستیم…[and] خرده فروشی ما شاهد یک رگه گسترده هستیم.» او خاطرنشان کرد که این برای تجربه کاربری نیز خوب است، زیرا به این معنی است که بینندگان از تبلیغات اتومبیل یکی پس از دیگری خسته نخواهند شد. گورمن پیشبینی کرد: انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد و من فکر میکنم که ما همچنان شاهد آن خواهیم بود.
این مصاحبه همچنین به برخی از شکایات و نگرانی های اولیه در مورد نفوذ نتفلیکس به تبلیغات اشاره کرد.
در میان آنها، فشاری کلیدی است که شرکت برای قیمتهای بالای تبلیغات خود دریافت میکند، و خواستار چیزی است که یکی از مدیران صنعت آن را «CPMs Super Bowl» مینامد. با این حال، گورمن قیمتگذاری را توجیه کرد، اما اذعان کرد که بازار در نهایت تعیین میکند که نتفلیکس چه نوع قیمتهایی را خواهد داشت.
از منظر عرضه و تقاضا، CPM های ممتاز منعکس کننده دو چیز هستند: یکی این که ما نمی توانیم این تعداد تبلیغ کننده را قبول کنیم. قطعاً نمیخواستیم کسی را ناامید کنیم. دوم، محیط محتوای ممتازی که تبلیغات در آن ظاهر میشوند، به نظر من CPM بالایی را تضمین میکند.»
این که آیا نتفلیکس یک “رسانه ممتاز” است، البته قابل بحث است. اما به نظر می رسد نتفلیکس در حال تعدیل انتظارات خود است.
گورمن گفت: “من فکر می کنم ما مطمئناً به اندازه کافی متواضع هستیم تا بفهمیم در صدر بازار هستیم و علاوه بر آن، بازار کم و بیش تعیین می کند که CPM های معقول چیست.”
نگرانی دیگر در مورد سرویس تحت حمایت نتفلیکس مربوط به محتوایی است که ممکن است شامل تبلیغات باشد. از آنجایی که پخشکننده بهعنوان یک سرویس پشتیبانیشده از آگهی راهاندازی نشده است، بسیاری از معاملات محتوای آن شامل حقوق AVOD (تبلیغ ویدیوی درخواستی) نمیشوند. این بدان معناست که نتفلیکس موجودی تبلیغات محدودی دارد و حتی نمیتواند تبلیغاتی را علیه برخی از «نتفلیکس اورجینال» خود اجرا کند، اگر معاملات شامل حقوق نباشد.
گورمن به این موضوع نیز اشاره کرد و گفت که نتفلیکس به طور فعال روی مسائل مربوط به مجوز کار می کند.
او گفت: «روز به روز در حال پیشرفت است. ما در حال مذاکره مجدد درباره قراردادهایی هستیم که مدت ها پیش انجام داده بودیم،” او گفت که “اکثریت” محتوایی که مردم به طور منظم تماشا می کنند در سطح لایه تبلیغاتی موجود است. گورمن گفت، در عین حال، نتفلیکس حدود 85 تا 95 درصد محتوای خود را در سطح تبلیغات دارد.
سپس این نگرانی واقعی وجود دارد که از منظر تجاری، ارائه سطحی با قیمت پایینتر این پتانسیل را دارد که اشتراکهای موجود نتفلیکس را به خطر بیندازد زیرا مشتریان با سرعت بیشتری به سطوح ارزانتر میروند که با رشد لایه تبلیغاتی جبران نمیشود. با این حال، گورمن این نگرانی ها را کم اهمیت جلوه داد و گفت که مشتریان نتفلیکس از لحاظ تاریخی به برنامه ای که در حال حاضر روی آن هستند پایبند بوده اند.
مدیر عامل، متأسفانه، نمیتوانست در مورد جذب محصول با پشتیبانی از تبلیغات صحبت کند زیرا نتفلیکس قرار است درآمد خود را اعلام کند، اما گفت: “ما از رشدی که شاهد آن هستیم خرسندیم.”
ردیف تبلیغات نتفلیکس در حال حاضر در ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، استرالیا، ژاپن، کره، برزیل، کانادا و مکزیک در دسترس است. این شرکت هیچ برنامه فوری برای گسترش ندارد، اما در بلندمدت به دنبال هدف قرار دادن هر بازار تبلیغاتی بزرگ است. مشترکین طرح Basic with Ads علاوه بر تبلیغات، باید با کیفیت پایینتر ویدیویی (720p HD) نیز سر و کار داشته باشند و به پخش از یک دستگاه محدود میشوند. آنها همچنین نمی توانند محتوا را برای مشاهده آفلاین در دستگاه های خود بارگیری کنند.
در آینده، نتفلیکس قصد دارد کمی بیشتر از اجرای تبلیغات معمولی انجام دهد، از جمله مواردی مانند درج تبلیغات به صورت پویا در نزدیکی لحظات مناسب بازاریاب، حمایت های مالی تک نمایشی و موارد دیگر. همچنین بعداً به بازاریابان این امکان را می دهد که تبلیغات را بر اساس سن و جنسیت هدف قرار دهند.