

پس از سال ها تلاش برای تکرار موفقیت راه حل پرداخت با کد QR در خارج از کشور، به نظر می رسد Ant Group بالاخره راهی برای مقیاس پیدا کرده است. غول فینتک مرتبط با علیبابا به جای دنبال کردن کاربران نهایی، بیسروصدا با ارائهدهندگان پرداخت محلی در آسیا همکاری میکند. این تا حدودی مانند شبکه مسترکارت یا ویزا برای پرداخت های دیجیتال ساخته شده است و به کاربران امکان می دهد به راحتی با کیف پول موبایل خود از خانه سفر کنند.
Ant شبکه پردازش پرداخت را Alipay+ می نامد تا آن را از Alipay متمایز کند، کیف پول مصرف کننده اش که در چین همه گیر شده است. آنجل ژائو، رئیس تجارت بینالمللی Ant Group در روز پنجشنبه در جریان جشنواره فینتک سنگاپور گفت: Alipay 15 روش پرداخت را ادغام کرده است که به بیش از یک میلیارد کاربر دسترسی دارد.
برای ایجاد یک اثر شبکه، Alipay+ مشغول معرفی بازرگانان بوده است. امروزه، بیش از 2.5 میلیون کسب و کار در سراسر جهان را پشتیبانی می کند. برای مثال، یک گردشگر فیلیپینی که از ژاپن بازدید میکند، میتواند کیف پول GCash خود را برداشته و با اسکن یک کد QR، در یک فروشگاه دارای قابلیت Alipay+ پرداخت کند. آنها همچنین می توانند کد QR را در کیف پول خود نشان دهند تا صندوقدار آن را اسکن کند. به همین ترتیب، مسافری از کره جنوبی میتواند با Kakao Pay در فروشگاه پرداخت کند، همانطور که یک گردشگر مالزیایی با Touch ‘n Go میتواند پرداخت کند. در تمام این مدت، Alipay+ به طور خودکار بخش تبدیل ارز را محاسبه و انجام می دهد.
یکی از سخنگویان Ant به TechCrunch گفت: Alipay+ با عمل به عنوان یک ارائه دهنده راه حل های پرداخت برون مرزی و بازاریابی تجاری، هزینه های نرم افزار سازمانی را دریافت می کند.
اما چگونه یک کاربر GCash می تواند در وهله اول درباره Alipay+ بداند؟ غول های اینترنتی چینی هرگز از تاکتیک های جذب مشتری کوتاهی نمی کنند و یارانه یکی از آنهاست. در صفحه فرود GCash، کاربران می توانند یک ورودی در لیست معاملات تجاری پیدا کنند، مشروط بر اینکه با Alipay+ پرداخت کنند. در فروشگاه پاپ آپ Shein در مانیل، Alipay+ به کاربران PHP 130 یا 2 دلار در هنگام پرداخت تخفیف می دهد. سایر کیف پول های شریک Alipay+ در سراسر آسیا به طور مشابه از این مزایا استفاده کرده اند.
از سوی دیگر، جذابیت Alipay+ برای بازرگانان این است که یک میلیارد کاربر می توانند به راحتی در فروشگاه های خود پرداخت کنند. این ممکن است چشمگیر به نظر برسد، اما به خاطر داشته باشید که Alipay، که به طور غیرقابل تعجبی در اتحاد Alipay+ گنجانده شده است، به لطف جمعیت عظیم اینترنت چین، به تنهایی از 700 میلیون کاربر ماهانه در اوایل سال 2020 برخوردار است.

جوایز Alipay+ از طریق GCash / تصویر: Ant Group
جالب اینجاست که ژائو در این رویداد تاکید کرد که Alipay+ سعی نمیکند یک برنامه فوقالعاده باشد – نوع اکوسیستم مبتنی بر برنامههای کوچک که WeChat و Alipay در چین نمونه آن هستند. در عوض، به عنوان یک لایه زیرساخت برای سایر کیف پول های روبروی کاربر عمل می کند.
«در حالی که بسیاری از شما با موفقیت Alipay در چین آشنا هستید، Alipay+ فقط یک برنامه فوق العاده دیگر نیست که ما در سطح جهانی راه اندازی می کنیم. Alipay+ که بر اساس تواناییها و دانش فنی Alipay ساخته شده است، راهحلهای پرداخت دیجیتال و بازاریابی فرامرزی، اتصال بازرگانان جهانی، آنلاین و آفلاین، با کیفپولهای الکترونیکی و روشهای پرداخت متعدد از کشورها و مناطق مختلف، و کمک به بازرگانان در تعامل با تلفن همراه را ارائه میکند. کاربران باهوش این روش های پرداخت. ما از زمان اولین حضور رسمی آن در سال گذشته، شروع قابل توجهی داشته ایم.”
از امروز، Alipay+ با ارائه دهندگان پرداخت زیر در آسیا ادغام می شود:
- آکولاکو پایلاتر (اندونزی)
- Alipay (سرزمین اصلی چین)
- AlipayHK (هنگ کنگ)
- بوست (مالزی)
- برنامه بانک جزایر فیلیپین (فیلیپین).
- دانا (اندونزی)
- کیف پول EZ-Linke (سنگاپور)
- HelloMoney از Asia United Bank (فیلیپین)
- GCash (فیلیپین)
- Kakao Pay (کره جنوبی)
- Rabbit Line Pay (تایلند)
- کیف پول TrueMoney (تایلند)
- Touch ‘n Go eWallet (مالزی)
اگرچه مورچه سالهاست که در حال بررسی رشد خارج از کشور بوده است، اما پس از اینکه پکن به آن دستور داد تا تمام جنبههای تجارت خود در چین را بررسی کند، این کار فوریت جدیدی پیدا کرد. انتظار می رود پس از بازسازی، Ant بیشتر شبیه یک شرکت هلدینگ مالی سنتی عمل کند و ریسک سرمایه بیشتری را متحمل شود، که به طور اجتناب ناپذیری به سودآوری آن لطمه خواهد زد.