
در ابتدا سرخ شدنبه نظر نمی رسد که بنیانگذارانی که یک برند قهوه، یک برنامه شبکه اجتماعی و یک صندوق سرمایه گذاری متمرکز بر فین تک می سازند وجه اشتراک زیادی داشته باشند. اما در TechCrunch Disrupt، بنیانگذاران، با هم روی صحنه، موفقیت اولیه خود را در افزایش سرمایه خطرپذیر به استفاده از پلتفرم های رسانه های اجتماعی نسبت دادند.
این یک عنصر جالب و ضروری است. در حالی که یکی از بنیانگذاران، نیک میلانوویچ، که یک شرکت رسانهای کوچک متمرکز بر فینتک و یک صندوق سرمایهگذاری خطرپذیر مرتبط راهاندازی کرد، اتفاقاً از مشخصاتی برخوردار است که سرمایهگذاران خطرپذیر معمولاً به آن توجه میکنند (دانشگاه استانفورد، تجربه توسعه کسبوکار در گوگل، سفید)، بررسی دو مؤسس مطرح دیگر چیزی شبیه به یک ناهنجاری آماری است.
گفن اسکولنیک، بنیانگذار برند قهوه Couplet Coffee، یک زن است. در سال 2021 تنها 2.4 درصد از دلارهای مخاطرهآمیز به شرکتهای تحت رهبری زنان تعلق گرفت. برای بنیانگذار سیاه پوستی مانند جاش اوگاندو، که اپلیکیشن Campfire از کاربران دعوت میکند تا داستانهای صوتی 30 ثانیهای مرتبط با عکسها را در تلفنهایشان ایجاد و به اشتراک بگذارند، احتمال دریافت چک وجود داشت. حتی ناچیزتر 1.3٪ در سال 2021. (برای بنیانگذاران زن لاتین و سیاهپوست، شانس دریافت بودجه خطرپذیر در سال 2021 به صفر نزدیکتر بود.)
اگرچه اوگاندو و اسکولنیک خاطرنشان کردند که رفتن به مدارس معتبر و زمان صرف شده در شرکتهای بزرگ، زمینه بازی را یکسان میکند (او در ایالت میشیگان و USC حضور داشت و در TikTok سابقه کار داشت؛ او در UCLA شرکت کرد و در تسلا، در میان دورههای کارآموزی دیگر کار کرد). هر سه نشان میدهند که استفاده عاقلانه از رسانههای اجتماعی میتواند بیشتر از آسانتر کردن ارتباط با سرمایهگذاران و مشتریان باشد – همچنین میتواند بنیانگذار و برندشان را مرتبط و در دسترس نگه دارد.