

از میز “من مطمئن نیستم که ایده خوبی است” در CES در لاس وگاس 444 آمده است. این استارتاپ قصد دارد یک اسپری سوزاننده را با برخی لوازم الکترونیکی ترکیب کند تا دوستان قربانی احتمالی حمله بتوانند از زمان استفاده از محافظ مطلع شوند. اسپری کنید تا از بن بست خارج شوید. این شرکت زاییده فکر لوگان نش و مت روگان است که در دانشگاه میشیگان ملاقات کردند و نه ماه پیش توسعه این فناوری را آغاز کردند.
ما شرکت را 444 نامیدیم زیرا بازار هدف ما دانشجویان دختر بین 18 تا 24 سال است. یک روند بسیار محبوب در حال حاضر اعداد فرشته است. و 444 یک عدد فرشته است که به معنای محافظت است. “ما یک شرکت دفاع شخصی هستیم، بنابراین این نام به خوبی با شرکت ما و ماموریت دفاع شخصی ما ارتباط دارد.”
این شرکت در مراحل اولیه توسعه خود است. نمونه اولیه ای که در CES نشان داد یک نمونه اولیه پرینت سه بعدی و یک نمونه اولیه PCB بود – تا کنون بیش از یک محصول واقعی یک اثبات مفهومی است. برنامه نهایی شامل یک آئروسل اسپری گرم و یک فرستنده بلوتوث است که به تلفن متصل می شود. اگر اسپری فلفل فعال شود، دستگاه به تلفن قربانی احتمالی هشدار می دهد و سپس پیامی را همراه با مکان فعلی به چندین شماره تلفن از پیش تعیین شده ارسال می کند.
یک فرار تند
من همه این زنان را می بینم که اسپری گرم می پوشند. آنها معمولا بزرگ، صورتی و حجیم هستند. آنها فقط قطعات پلاستیکی هستند که در نهایت در کوله پشتی یا کیف شما پرتاب می شوند. در مواقع خطر، آنها نمی توانند به موقع آن را دریافت کنند. این گیره مستقیماً به پوشنده میچسبد، چه سوتین ورزشی او اگر قصد دویدن دارد یا کمربندش اگر فقط در محوطه دانشگاه راه میرود. بنابراین، مهم نیست که چه اتفاقی میافتد، آن را در دستان شما قرار میدهید و برای مواجه شدن با لحظهای از خطر دست و پنجه نرم نمیکنید. هنگامی که آنها دستگاه خود را فعال می کنند، نه تنها شش تا نه ثانیه زمان اسپری خواهند داشت، بلکه مکان فعلی آنها نیز از طریق یک برنامه نصب شده روی تلفن آنها به حداکثر 10 مخاطب مورد نظر آنها ارسال می شود.
این شرکت بر این باور است که این خط دفاع دوم – ارسال پیامک به مخاطبین – بسیار مهم است و ادعا می کند که مصاحبه های کشف مشتری برای پشتیبانی از آن دارد. قیمت مورد نظر برای هر دستگاه حدود 35 دلار است. این به طور قابل توجهی ارزانتر از دستبندهای مد Flare است، اما بسیار گرانتر از 7 دلاری است که آمازون برای اسپریهای بزرگ، صورتی و حجیم فلفل چیلی که این شرکت جایگزین میکند، پرداخت میکند.
آیا قابل دفاع است؟
ما کمی کنجکاو بودیم که دو مرد را در رأس یک شرکت با هدف زنان پیدا کنیم، اما موسس میگوید که در آنجا درگیری نمیبیند.
“Wمن برنامه ای به نام iCOR را در دانشگاه میشیگان گذراندم که یک دوره سه تا چهار ماهه بود. هر هفته با 15 نفر یا بیشتر از جمعیت هدفمان مصاحبه می کردیم و از آنها می پرسیدیم که چه چیزی را دوست دارند، چه چیزی را دوست ندارند، چرا از دفاع شخصی استفاده می کنند، چرا از دفاع شخصی استفاده نمی کنند.” آیا ممکن است منطقی باشد که یک یا دو زن را به تیم مستقر اضافه کنیم. ما از آنها پرسیدیم که آیا آنها به مکان فعلی خود نگاه می کنند و آیا آنها را ردیابی می کنند، مواردی از این دست. شرکت و محصول ما با این کار کشف مشتری شکل گرفت.
من نمی توانم تعدادی از کارآفرینان جوان را از دنبال کردن رویاهای خود منصرف کنم، اما با توجه به اینکه تلفن های هوشمند شروع به استفاده از اقدامات پیچیده واکنش اضطراری در آنها کرده اند، نمی دانم که آیا واقعاً بازاری برای این محصول وجود دارد – با توجه به این موضوع دو برابر. که نمی تواند به تنهایی با اورژانس یا دوستان ارتباط برقرار کند، اما باید از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل شود.
من به عنوان یک پلیس سابق 6 فوتی با آموزش هنرهای رزمی، حاضرم اعتراف کنم که ممکن است در این مورد از امتیازات نابینا شوم، بنابراین شاید انتقادم را با کمی نمک بپذیرید. با این اوصاف، هر آنچه که من در مورد فریادهای دفاع شخصی می دانم “ساده نگه دار”. یک قوطی 7 دلاری اسپری فلفل در یک دست و یک تلفن در دست دیگر معتبرتر از راه حل 444 برای چشم انداز آینده ایمن تر به نظر می رسد.