
متا در حال ایجاد تغییراتی در نحوه مدیریت برنامه هایش با تبلیغات و کاربران جوان است. بر اساس قوانین جدید، تبلیغکنندگان در اینستاگرام و فیسبوک نمیتوانند از دادههای شخصیسازی شده زیادی برای هدف قرار دادن تبلیغات برای نوجوانان استفاده کنند. همچنین کاربران زیر 18 سال با انتخاب بیشتر در مورد اینکه چه تبلیغاتی می بینند و چرا می توانند انتخاب کنند.
از ماه آینده، متا گزینه هدف قرار دادن تبلیغات برای نوجوانان بر اساس جنسیت را حذف خواهد کرد. این شرکت همچنین به توانایی تبلیغ کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغات شخصی برای کاربران زیر 18 سال بر اساس فعالیت درون برنامه ای آنها، از جمله افرادی که در اینستاگرام دنبال می کنند و صفحات فیس بوک که دوست دارند، پایان می دهد.
پس از تغییرات، تبلیغات شخصی سازی شده در این برنامه ها تنها بر اساس سن و مکان کاربر برای تعیین ارتباط خواهد بود. به گفته متا، مکان برای تعیین اینکه کدام محصولات و خدمات در منطقه کاربر در دسترس هستند، ضروری است.
تا دو ماه دیگر، فیسبوک و اینستاگرام همچنین کنترلهای جدیدی را برای نوجوانان معرفی خواهند کرد (کودکان زیر 13 سال اجازه استفاده از این برنامهها را ندارند – از نظر فنی). به نوجوانان این امکان داده میشود که یک موضوع را «کمتر ببینند» و به این ترتیب تبلیغاتی را که پلتفرم به آنها نشان میدهد شکل میدهد.
این تغییرات آخرین تلاش برای ایجاد برخی حفاظتهای حفظ حریم خصوصی برای جوانترین کاربران متا است. در سال 2021، اینستاگرام تبلیغ کنندگان را از هدف قرار دادن نوجوانان بر اساس علایق یا فعالیت آنلاین آنها در خارج از برنامه مسدود کرد.
کمیسیون حفاظت از دادههای ایرلند تحقیقاتی دو ساله در مورد نحوه مدیریت حسابهای کاربری اینستاگرام برای افراد 13 تا 17 ساله انجام داد، بهویژه رویه این شرکت برای عمومی کردن این حسابها به صورت پیشفرض و اجازه دادن به افراد زیر سن قانونی که حسابهای تجاری را انتخاب میکنند تا شماره تلفن خود را به اشتراک بگذارند. و سایر اطلاعات تماس
متا به دلیل این تخلفات حدود 400 میلیون دلار جریمه شد. در آن زمان، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد درخواست تجدید نظر کند و از تنظیم کننده ایرلندی به دلیل تنبیه این شرکت به خاطر سیاست های قبلی خود انتقاد کرد (که باید توجه داشت که احتمالاً تنها در مواجهه با مقررات احتمالی تغییر کرده است). بچه های اینستاگرام تا سال 2021 در حساب های خصوصی گنجانده نشدند یا از عمومی به خصوصی ترغیب نشدند.
تغییرات تدریجی متا ظاهراً از حذف تبلیغات نوجوانان به طور کامل متوقف می شود، تصمیمی که با توجه به خطرات موجود غیرمنطقی نخواهد بود. تصمیم این شرکت برای ادامه مسیر نشان میدهد که جوانترین کاربران آن از دیدگاه تبلیغاتی به اندازهای ارزشمند هستند که متا مایل است به جای سردرد، اختلافات قانونی آینده را به خطر بیندازد.