

مدیر عامل شرکت Salesforce Mark بنیوف سالها اهمیت مسئولیت اجتماعی شرکتها را موعظه کرده است، این ایده که شرکتها نه تنها باید به فکر کسب درآمد برای سرمایهگذاران باشند، بلکه باید مشارکت مثبتی در جامعه وسیعتری که در آن فعالیت میکنند نیز داشته باشند.
او ممکن است درگیر چیزی باشد. به طور فزاینده ای، مصرف کنندگان و برخی از سرمایه گذاران می خواهند با شرکت هایی تجارت کنند که حداقل دارم سعی می کنم برای انجام کار درست
در واقع، در سالهای اخیر اصطلاحی پیرامون طیف وسیعی از ابتکارات شرکتی برای مدیریت کسبوکار با چشماندازی به سمت مسئولیت اجتماعی گستردهتر تکامل یافته است. ESG یا محیطی، اجتماعی و حکمرانی اصطلاحی است که حول این مجموعه از اهداف تکامل مییابد، که میتواند شامل گسترش جامعه، تلاشهای DEI، رهبری فکری، سیاستهای زیستمحیطی مانند هدف انتشار خالص صفر، و اداره کسبوکار شما در یک محیط اخلاقی و مسئولانه باشد. روش، در میان چیزهای دیگر.
اگرچه معمولاً به عنوان فیلتری برای سرمایهگذاران استفاده میشود، اما کسبوکارها نیز این اصطلاح را به عنوان نوعی قطبنمای اخلاقی سازمانی و مجموعهای از اصول برای حفظ آن به عنوان بخشی از سیستم ارزشی خود پذیرفتهاند.
با شروع شکلگیری این ایده، CNBC گزارش داد که در حال حاضر واکنشهایی علیه این مفهوم در میان برخی از مدیران Fortune 500 وجود دارد که از الزامات گزارشدهی ناراحت هستند.
داده ها مهم هستند، اما همه چیز نیست. چگونه روح یک شرکت را اندازه گیری می کنید؟ رابرت بیوش، CISO / معاون امنیت در Acquia
سال گذشته، فرانک اسلوتمن، مدیرعامل Snowflake، هنگامی که به تلویزیون بلومبرگ گفت: «ما در واقع با تنوع بسیار موافق هستیم، اما نمیخواهیم آن را مقدم بر شایستگی کنیم. اگر این کار را شروع کنم، به معنای واقعی کلمه شروع به به خطر انداختن ماموریت شرکت می کنم. او در ادامه گفت که مدیران عامل دیگر موافق هستند، اما این را علنی نمی گوید. اگرچه او بعداً کمی از این اظهارات عقب نشینی کرد، گزارش CNBC نشان می دهد که ESG مورد حمله گسترده تری از سوی مدیران اجرایی و برخی از سیاستمداران جمهوری خواه قرار گرفته است.
علاوه بر این، نظرسنجی هریس از 1491 مدیر در 16 کشور که از طرف Google انجام شد نشان داد که مدیران همیشه در مورد تلاشهای ESG صادق نیستند. در واقع، 58 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که “نفاق سبز وجود دارد و سازمان آنها تلاش های پایداری خود را اغراق کرده است.”
اما این مدیران ممکن است با احساسات مصرف کننده و سرمایه گذاری ارتباط نداشته باشند. یک پست وبلاگ مدرسه بازرگانی هاروارد توسط تیم استوبیرسکی، 15 یافته از مطالعات مختلف را فهرست میکند که ممکن است سران رهبران تجاری را که ارزش تلاشهای ESG را زیر سوال میبرند، برانگیزد.
در نظر بگیرید که او می نویسد “70٪ از آمریکایی ها معتقدند “تا حدودی” یا “بسیار مهم” برای شرکت ها است که جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند، و 41٪ “سرمایه گذاران هزاره تلاش زیادی برای درک CSR شرکت (شرکتی) انجام می دهند. مسئولیت اجتماعی)، در مقایسه با تنها 27 درصد از نسل X و 16 درصد از بچه های بومرز.
TechCrunch با رهبران سه شرکت – Plume، Beamery، و Acquia – صحبت کرد تا نظرات آنها را در مورد ESG و اینکه چرا آنها به کار در مکانی که به دنیا اهمیت می دهد و به کسب درآمد برای سهامداران علاقه مند هستند، بیابد. (Plume و Beamery استارت آپ های مرحله آخر هستند، در حالی که Acquia زمانی که توسط Vista Equity Partners در سال 2019 خریداری شد، در اواخر مرحله بود.)