

“بساز یا در غیر این صورت.”
این اصل بحث های جو مانچین سناتور ایالات متحده با صنعت خودرو در مورد اعتبارات مالیاتی خودروهای برقی بود. مانچین، یک دموکرات از ویرجینیای غربی، به طور فزایندهای نگران تسلط چین بر بازار باتریهای لیتیوم یونی است و به شرکتهای خودروسازی گفته است که بخشهای بزرگی از زنجیره تامین باتری جهانی را به خارج از چین منتقل کنند.
اگر این کار را نکنند، باید از اعتبارات مالیاتی سودآور در قانون کاهش تورم که خودروهای برقی آنها را برای مصرف کنندگان آمریکایی مقرون به صرفه تر می کند صرف نظر کنند.
قانون حاصله همچنان به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا به 7500 دلار اعتبار مالیاتی فدرال دسترسی داشته باشند، اما به طور چشمگیری آنچه برای واجد شرایط بودن وسایل نقلیه لازم است تغییر می دهد. برای واجد شرایط بودن برای دریافت اعتبار کامل، باتری های EV باید از مواد استخراج شده و پالایش شده در ایالات متحده یا کشورهای دارای قراردادهای تجارت آزاد مانند کانادا، مکزیک، استرالیا و شیلی ساخته و ساخته شوند.
بر اساس گزارش بلومبرگ، مانچین به خودروسازان گفت: “شما می خواهید 7500 دلار خود را دریافت کنید، سپس این صنعت را بسازید.” «آنها فکر می کردند که من آن را رها می کنم. گفتم میروم بیرون – همه چیز را از تو میگیرم.»
گفتند: می گیریم. و اینگونه بود که به جایی که هستیم رسیدیم.”