منو سایت

استارت آپ 2.5 میلیون دلاری Glambook – TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
استارت آپ 2.5 میلیون دلاری Glambook - TechCrunch

حدود 250 هست000 متخصص مو و زیبایی که در بریتانیا و Glambook کار می‌کنند می‌خواهند پلتفرم اقتصاد اشتراکی باشند که به آنها پاسخ می‌دهد.

این شرکت اخیراً 2.5 میلیون دلار با ارزش گذاری 12 میلیون دلاری جمع آوری کرده است، و من توانستم آنها را متقاعد کنم که به من اجازه دهند پیشنهادشان را با شما به اشتراک بگذارم تا بتوانید ببینید که شرکت چگونه داستان خود را برای سرمایه گذاران خود ارائه کرده است.


ما به دنبال عرشه‌های منحصربه‌فرد بیشتری برای نابودی هستیم، بنابراین اگر می‌خواهید عرشه‌های خود را ارسال کنید، در اینجا نحوه انجام این کار آورده شده است.


در این عرشه اسلاید می شود

Glambook سرمایه گذاری خود را با عرشه 19 اسلاید افزایش داد و آنها موافقت کردند که آن را به طور کامل با ما به اشتراک بگذارند:

  1. پوشش شیشه ای
  2. اسلاید مشکل
  3. “به دلیل حل نشده” – اسلاید گزینه ها
  4. اسلاید راه حل
  5. اسلاید ارزش پیشنهادی
  6. “مردم محصول ما را دوست دارند” – اسلاید اعتبار سنجی محصول
  7. اسلاید بازار
  8. اسلاید بازار آدرس پذیر
  9. سرسره کششی
  10. چرا اکنون – زمان اسلایدر
  11. نوار لغزنده تعیین موقعیت
  12. اسلاید مدل کسب و کار
  13. اسلاید ورود به بازار
  14. اسلاید نقشه راه
  15. اسلاید تاثیر اجتماعی
  16. اسلاید تیم
  17. داستان ما اینجاست – اسلاید “چرا ما”.
  18. اسلاید خلاصه
  19. اسلاید تماس

سه چیز برای دوست داشتن

برای یک شرکت در مراحل اولیه، Glambook چیزهای زیادی برای آن دارد – این شرکت شاهد کشش قابل توجهی است و در یک بازار جالب فعالیت می کند. بزرگترین چالشی که این شرکت باید بر آن غلبه کند متقاعد کردن سرمایه گذاران است که این بازاری است که واقعاً به تغییرات تکنولوژیک نیاز دارد. و کار لعنتی خوبی انجام می دهد.

در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که به طور خاص خوب کار می کنند:

تراکشنوووووووو

سرسره کششی

[Slide 9] گریپ: اگر آن را دارید، تا بانک قهقهه می زنید. اعتبار تصویر: Glambook

آیا تیم شما وحشتناک است؟ آیا محصول شما آشغال است؟ آیا این بازار خاص شماست؟ من نمی گویم هیچ کدام از این موارد برای Glambook صدق می کند، اما به طور کلی، اگر کشش داشته باشید، هیچ کدام از این موارد مهم نیست.

تقریباً با هر سؤالی می توانید پاسخ دهید: «شاید احمقانه باشد، اما به اعداد نگاه کنید. کار می‌کند!» واقعاً، سؤال این است که چرا کار می‌کند و آیا می‌توانید آن را حتی در مقیاس به کار خود ادامه دهید.

برای یک دور نسبتاً کوچک 2.5 میلیون دلاری، داشتن 20000 مشتری در 38 کشور چشمگیر است. (اگرچه من همچنین متذکر می شوم که مهمترین معیارهای کشش – چقدر چسبنده است؟ چه تعداد سفارش تسهیل شده است؟ چقدر درآمد ایجاد شده است؟ – وجود ندارد.)

داستانی که Glambook در اینجا به فروش می رسد این است که “چیزها در حال تغییر هستند و ما دقیقاً آنجا هستیم” که مکان مناسبی برای یک استارت آپ در مراحل اولیه است.

مهمتر از آن، گفتن این که فروش اشتراک بدون گنجاندن داده‌های درآمد مکرر ماهانه یا سالانه اتفاق می‌افتد، داستان سرایی خوبی نیست. من تحت تأثیر تعداد کشورها و تعداد متخصصان در این اسلاید هستم، اما می‌خواهم تعداد مشتریان و ارزش اشتراک‌ها را نیز بدانم. درج نکردن آن اعداد بلافاصله مرا مشکوک می کند.

اما این در کنار موضوع است. این شرکت اعداد واقعی، قابل اندازه گیری و معنی دار را نشان می دهد. نکته اصلی در اینجا این است که اگر شرکت شما آنها را دارد، آنها را با افتخار نشان دهید. چرا؟ VCها در مشاغل ذاتاً پرخطر سرمایه گذاری می کنند. هر گونه کشش – و هر پیشرفتی – راه طولانی را به سمت نشان دادن اینکه کسب و کار حداقل تا حدی از خطر خارج شده است.

همانطور که اشاره کردم، اگر کشش دارید، خوب هستید چیزی درست است، و آن چیزی احتمالاً می تواند به یک شکل به یک شرکت خوب تبدیل شود.

یک موج بالارونده

استارت آپ 2.5 میلیون دلاری Glambook - TechCrunch

[Slide 10] جزر و مد بالا تمام قایق را بلند می کند. اعتبار تصویر: گلم بوک

Glambook از این اسلاید برای بیان داستان یک بازار در حال تحول استفاده می کند. در سال 2019، 54 درصد از متخصصان آرایشگری و آرایشگری خوداشتغال بودند و تا سال 2020 این میزان به 60 درصد افزایش یافت.

من دوست دارم نموداری داشته باشم که این داده ها را برای مدت زمان طولانی تری به گذشته بازگرداند تا بتوانم روند بیشتری را ببینم، اما شکی نیست که چیز قدرتمندی در این بازار در جریان است. داستانی که Glambook در اینجا می فروشد این است که “چیزها در حال تغییر هستند و ما همانجا هستیم و آنها نیز همینطور” که مکان مناسبی برای یک استارت آپ در مراحل اولیه است.

اگر بتوانید اقتصاد کلان و تغییرات بزرگ اجتماعی را در ارائه خود بگنجانید و نشان دهید که چگونه روی آنها سرمایه گذاری می کنید، به طور بالقوه یک برنده خواهید داشت.

این اسلاید با عنوان «چرا حالا» است، اما فکر می‌کنم با اسلاید دیگری با عنوان «دلیلی حل نشده» همراه است. بعداً بیشتر در مورد آن صحبت خواهم کرد، اما همین کافی است که بگوییم با این عرشه، این شرکت برخی از بزرگترین چالش‌های خود را بدون ارائه پاسخی 100% رضایت‌بخش نشان می‌دهد.

“این بازار بزرگتر از آن چیزی است که فکر می کنید”

فرصت بازار بزرگ

[Slide 7] یک فرصت بزرگ اعتبار تصویر: گلم بوک

بیشتر اوقات به عنوان یک VC با شرکت هایی در صنایع و بازارهایی آشنا می شوید که با آنها آشنایی ندارید. در این مورد مجبور شدم یک لحظه با آن بمانم.

آرایشگران، آرایشگران و آرایشگران – آیا این واقعاً بازار کافی برای ایجاد یک امپراتوری تجاری است؟ بریتانیا حدود 67 میلیون نفر جمعیت دارد، بنابراین اگر این اعداد صحیح باشد، حدود 1400 نفر در هر کسب و کار مو و زیبایی وجود دارد. این بدان معناست که حدود 4 درصد از جمعیت بریتانیا به عنوان آرایشگر، آرایشگر و آرایشگر کار می کنند.

فقط از روی غریزه، این برای من کمی بالا به نظر می رسد، اما یک جستجوی سریع در گوگل به مقاله ای که شرکت در این اسلاید ذکر کرده است، منجر می شود، که به نظر می رسد این اعداد را تایید می کند. این هیجان انگیز است، نه تنها به این دلیل که چندین جستجو نیز یک رهبر بازار واضح در این فضا را شناسایی نمی کند. آیا Glambook می تواند رهبر بازار شود؟

موضوع در اینجا کمی دور از تمرکز است: Glambook یک شرکت مستقر در برلین است که از آمارهای مستقر در بریتانیا استفاده می کند، در حالی که همچنین می گوید در 38 کشور مشتری دارد (من کمی به آن خواهم رسید.). بخش مهم این اسلاید خاص این است که نشان دهد بازار بزرگی وجود دارد که آماده سقوط است.

به عنوان یک سرمایه گذار، این چیزی است که باعث می شود به جلو متمایل شوم و توجه بیشتری داشته باشم.

در ادامه این حذف، سه چیز را که Glambook می‌توانست بهبود ببخشد یا متفاوت انجام دهد، همراه با دک کامل آن بررسی می‌کنیم!