

استارتآپ مد Virgio، که توسط Amar Nagaram، مدیر عامل سابق Myntra تأسیس شده است، در دور جدیدی از بودجه 37 میلیون دلاری جمع آوری کرده است زیرا این شرکت جوان به دنبال ایجاد یک “برند جهانی مد” از بازار جنوب آسیا است.
Prosus Ventures، Alpha Wave و Accel سرمایهگذاری Virgio’s Series A را رهبری کردند و ارزش این استارتآپ یک ساله را ۱۶۱ میلیون دلار (بعد از پول) ارزیابی کردند. (ویرجیو می گوید که امسال تاسیس شد، اما دور اولیه بودجه را فاش نکرد.)
Virgio می گوید که ترجیحات مد مصرف کنندگان به سرعت در حال تغییر است و آنها از پیشنهادات اپراتورهای فعلی راضی نیستند. سعی میکند این مشکل را با سادهسازی فرآیندهای طراحی، تولید و خرید در «زمان واقعی» حل کند، و Gen-Z و نسلهای اواخر هزاره را پلتفرمی ارائه میکند تا بتوانند لباسهای مد روز جدید را کشف و خریداری کنند.
Virgio طیف گسترده ای از لباس های روزمره، مهمانی و قومی را ارائه می دهد. هر هفته انتخاب های جدیدی اضافه می کند و مشتریان تخفیف های بزرگ و ارسال رایگان دریافت می کنند.
رویکرد این استارتاپ باعث شده است که برخی بین مدل آن و مدل غول پیکر شین مقایسه کنند.
ناگارام، بنیانگذار و مدیر عامل Virgio در بیانیه ای گفت: “به طور سنتی، صنعت مد با مدل های عمیق و کاهش یافته کار می کند.”
“در قلب Virgio یک بنیاد فناوری است که همیشه به روندهای در حال تحول در پلتفرم های رسانه های اجتماعی گوش می دهد و تقاضا برای هر روند را پیش بینی می کند. سپس به زنجیره تامین انعطافپذیر و پاسخگو ما وارد میشود تا مدرنترین، زیباترین و در عین حال مقرونبهصرفهترین خط را در زمان واقعی فعال کند. با انجام این کار، Virgio در روشی برای آزمایش و مقیاسبندی پیشگام است و مد را مقرون به صرفه و قابل دسترس برای همه مصرفکنندگان میکند و در عین حال موجودی اضافی را برای تولیدکنندگان حذف میکند. سال گذشته شرکت را ترک کرد.
این استارتآپ میگوید که رویکرد فول استک به آن اجازه میدهد تا زمان چرخش معمولی هشت تا ده ماهه را به تنها یک ماه کاهش دهد. در این نسخه آمده است که اپلیکیشن آن با همین نام تاکنون بیش از 100000 بار دانلود کرده است. (در Sensor Tower، برنامه معیارهای بسیار کمی را منعکس می کند زیرا هنوز خیلی کوچک است.)
«در حال حاضر بازار بزرگی برای پوشاک مارک دار در هند وجود دارد. به عنوان مثال، برای زنان تنها 25٪ از مد لباس های مارک دار است. بنابراین، صنعت مد در هند در نقطه اوج قرار دارد، که به دلیل تغییر ترجیحات مصرف کننده در نتیجه تأثیر رسانه های اجتماعی، یک ویژگی مهم Gen-Z برای فردی سازی به عنوان شکلی از بیان و ادغام تجارت اجتماعی با اجتماعی است. آشوتوش شارما، رئیس سرمایه گذاری هند در Prosus Ventures، در بیانیه ای گفت.
او افزود: «ما به مدل فناوری Virgio اطمینان داریم و معتقدیم که تیم متخصص از بنیانگذاران این استارتآپ بهطور منحصربهفردی در موقعیتی منحصربهفرد قرار گرفتهاند تا از یک فرصت بزرگ در صنعت مد هند بهرهمند شوند».
ده ها کارآفرین دیگر – از جمله موکش بانسال، کونال شاه، بینی بانسال، باوش آگاروال، ویدیت آتری، سیف علی خان، سریهارشا مایتی و سامیر نیگام – نیز در این دور سرمایه گذاری کردند.