پس از گزارش درآمد سه شرکت بزرگ آمازون، مایکروسافت و گوگل در این هفته، متوجه شدیم که بازار زیرساخت های ابری در سه ماهه امسال به بالای 57 میلیارد دلار رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 11 میلیارد دلار افزایش یافته است.
بر اساس داده های Synergy Research، این رشد 24 درصدی را به همراه دارد. ممکن است رشدی که ما عادت کردهایم از این بازار ببینیم، نباشد، اما در زمان نوسانات اقتصادی، به عملکرد قابلتوجهی ادامه میدهد.
با این حال، این یک قدم به عقب نسبت به روزهای رشد مداوم در دهه 1930 است. این حتی نسبت به سه ماهه گذشته کاهش یافته است، زمانی که بازار 29 درصد رشد کرد. بنابراین منصفانه است که بگوییم رشد در منطقه ای که در چند سال گذشته شاهد گسترش انفجاری بوده در حال کاهش است.
جان دینسدیل، تحلیلگر اصلی Synergy، کاهش سرعت را به عوامل متعددی نسبت داد. اول از همه، قانون اعداد بزرگ وجود دارد که می گوید با افزایش اندازه بازار، رشد کاهش می یابد. وقتی آن را با دلار قوی که بر درآمدهای خارج از ایالات متحده تأثیر میگذارد و بازار رو به کاهش در چین ترکیب کنید، تأثیر میگذارد.
شواهد قوی از مزایای رایانش ابری این است که علیرغم دو مانع بزرگ برای رشد، بازار جهانی همچنان 24 درصد نسبت به سال گذشته گسترش یافته است. دینسدیل در بیانیه ای گفت: اگر نرخ ارز ثابت می ماند و اگر بازار چین در مسیر عادی تر باقی می ماند، نرخ رشد به دهه 30 می رسید.
خبر دیگر در اینجا این است که از سه بزرگ، گوگل کلود تنها شرکتی بود که سهمی را به دست آورد، با افزایش 11 درصدی، زیرا کاری که مدیر عامل شرکت توماس کوریان برای ساختن کسب و کار انجام داده است همچنان به سود سهام پرداخت می کند. در همین حال، آمازون با 34 درصد به عنوان رهبر بازار ثابت باقی ماند، در حدود 19 میلیارد دلار در سه ماهه، مایکروسافت با 21 درصد با درآمد تقریبا 12 میلیارد دلار در جایگاه دوم قرار گرفت. 11 درصد گوگل حدود 6 میلیارد دلار ارزش دارد.
اما این همه داستان را بیان نمی کند، زیرا رشد ابری آمازون به 27.5 درصد در سه ماهه کاهش یافته است که نسبت به رشد 33 درصدی سه ماهه قبل کاهش یافته است.
همانطور که نمودار زیر که داده های سه ماهه سوم سال 2017 را نشان می دهد، نشان می دهد، بازار در طول دوره پنج ساله با جهش و محدودیت از کمی بیش از 10 میلیارد دلار به نزدیک به 60 میلیارد دلار رشد کرده است.
اعتبار تصویر: تحقیقات هم افزایی
همچنین شایان ذکر است که تنها گوگل انتظارات تحلیلگران را برای درآمد ابری شکست داد، در حالی که AWS و مایکروسافت پیش بینی های خود را از دست دادند. هشدارهای معمول در مورد اعداد مربوط به مبالغ گزارش شده عمومی در اینجا اعمال می شود. Synergy پلتفرم عمومی، زیرساخت و خدمات ابر خصوصی میزبانی شده را در تعداد خود حساب می کند. مجموع درآمدهای گزارش شده توسط شرکت های منفرد ممکن است شامل موارد دیگری باشد که توسط Synergy گزارش نشده است.
واقعیت این است که علیرغم مشکلات اقتصادی، بازار به طرز شگفت انگیزی قوی باقی مانده است، و در حالی که شرکت ها ممکن است به دنبال مکان هایی برای کاهش باشند، همانطور که در ژوئن نوشتیم، کاهش هزینه های ابری چندان آسان نیست، زیرا برای اکثر مشاغل این موارد اساسی است. روزها. اکثر شرکتهایی که در فضای ابری متولد میشوند، بهطور ناگهانی یک مرکز داده نمیسازند، و آنهایی که به ابر منتقل میشوند، به دلیل تمام مزایایی که ابر در زمینه چابکی کسبوکار به ارمغان میآورد، باید به جابجایی بار کاری ادامه دهند.
شرکتهایی که به دنبال کاهش هزینهها هستند، میتوانند و باید به دنبال ضرر باشند، اما صرفنظر از این، بازار ابر احتمالاً به تولید اعداد مناسب ادامه خواهد داد حتی اگر اقتصاد درآمد کلی را کاهش دهد و رشد را در کوتاهمدت کند کند.
ما معمولاً دادههای Canalys را بهعنوان وسیلهای برای مقایسه در این گزارشها لحاظ میکنیم، اما دادهها در زمان انتشار هنوز در دسترس نبودند. به محض انتشار داده های Canalys، ما مقاله را به روز خواهیم کرد.