
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال که به نقل از “افراد آشنا با موضوع”، شرکت فناوری حمل و نقل خودران TuSimple قصد دارد برخی از نیروی کار خود را احتمالاً در همین هفته اخراج کند.
اگرچه ژورنال گزارش داد که اخراجها میتواند حداقل نیمی از نیروی کار TuSimple را تحت تأثیر قرار دهد، منبع خود TechCrunch که با این موضوع آشنا است گفت که این تعداد نادرست است، اما بیشتر توضیح نمیدهد. طبق انجمنهای آنلاین، که برخی از آنها حدس میزنند که در اینجا یک بازی تلفنی در جریان است، ممکن است نزدیکتر به 15٪ باشد (مثلاً 15 به نظر 50 میرسد).
بحث در مورد اخراج در TuSimple برای هفتهها ادامه دارد، بهویژه پس از پایان قرارداد TuSimple با Navistar برای توسعه مشترک کامیونهای نیمهکامیونهای خودمختار هدفمند. TuSimple پیشنهادهایی را که به کارآموزان برای پیوستن به شرکت داده بود، رد کرد و در پستهای LinkedIn و Blind به “اخراج گسترده کارکنان” اشاره شد.
در حالی که تعداد کارمندانی که باید رها شوند هنوز ناشناخته است – TuSimple در حال حاضر حدود 1430 کارمند تمام وقت در سراسر جهان دارد – تعجب آور نیست که شاهد کوچک شدن یک شرکت فناوری دیگر در نتیجه بادهای مخالف اقتصاد کلان و درام داخلی باشیم.
TuSimple در سال جاری دستخوش چندین تغییر مدیریتی شده است. چنگ لو، مدیر اجرایی، که در ماه مارس از او خواسته شد از سمت مشاور کناره گیری کند، ماه گذشته بار دیگر این سمت را بر عهده گرفت. سلف او و بنیانگذار TuSimple، شیائودی هو، پس از تحقیقات داخلی نشان داد که برخی از کارمندان با Hydron، یک شرکت حمل و نقل هیدروژن تحت حمایت چین، روابط و اطلاعات محرمانه ای را به اشتراک گذاشته اند، اخراج شد. این شرکت هنوز با تحقیقات فدرال متعددی در رابطه با رابطه خود با Hydron مواجه است.
قیمت سهام TuSimple نیز در سال جاری به شدت کاهش یافته است و 95.63 درصد نسبت به ژانویه کاهش یافته است، زیرا این شرکت با از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران پس از سقوط یکی از کامیون های خود در آوریل دست و پنجه نرم می کند. به عنوان یک شرکت سازنده فناوری انقلابی، TuSimple تلاش کرده است تا تقریباً به اندازه کافی درآمد ایجاد کند تا بتواند پول نقد خود را پوشش دهد. در سه ماهه سوم، TuSimple 113 میلیون دلار از درآمد 2.7 میلیون دلاری خود را از دست داد – درآمد حاصل از حمل و نقل محموله برای حمل کنندگان در کامیون هایی که توسط یک اپراتور ایمنی انسانی هدایت می شود.
لو به TechCrunch گفت: «مانند هر شرکت فناوری و خودران، ما بهدقت هزینههای خود و نحوه هماهنگ کردن آنها را با استراتژی خود بررسی میکنیم.
WSJ گزارش داد که TuSimple قصد دارد کار خود را در زمینه ساخت سیستم های خودران و آزمایش کامیون های خودران در جاده های عمومی در آریزونا و تگزاس کاهش دهد، ادعایی که لو به TechCrunch رد کرد. منابع ژورنال به ژورنال گفتند، تیمهای درگیر در عملیات توسان و الگوریتمهای نرمافزار خودران TuSimple در نتیجه حذف خواهند شد.
برخی از اخراجهای آتی ممکن است از سوی تیمهای مسئول سرمایهگذاری مشترک کامیون با Navistar باشد. با این حال، یک منبع آگاه به TechCrunch گفت که TuSimple قصد دارد Navistar را با یک شریک OEM جدید جایگزین کند.
منابع به WSJ گفتند که انتظار دارند اخراج کارکنان از سه شنبه آغاز شود و TuSimple به کارمندان گفته است که دفاتر سه شنبه و چهارشنبه تعطیل خواهند بود.
قناری در معدن زغال سنگ
کارآموزانی که پیشنهادات آنها برای پیوستن به شرکت لغو شد، و همچنین کارکنان فعلی TuSimple، به اخراج کارکنان در شرکت در لینکدین و بلایند اشاره کردند.
یکی از کارآموزان سابق که از ژوئن تا سپتامبر در TuSimple کار می کرد، در اوایل این ماه پست کرد: “با توجه به اخراج های گسترده امروز در TuSimple، پیشنهاد من برای بازگشت به عنوان یک مهندس محقق لغو شد.”
در پاسخ به پرسش Blind از مصاحبهگر اخیر در شرکت، یکی از کارکنان TuSimple در 5 دسامبر اظهار نظر کرد و گفت: «ما در حال حاضر در حال اخراج گسترده هستیم. سهام به پایین ترین حد خود رسیده است. هیچ راه روشنی برای کسب درآمد وجود ندارد.» همان فرد همچنین گفت که روحیه کارکنان «بسیار پایین است».
این احساس توسط نظرات دیگر در نمایه کور TuSimple منعکس شده است. آخرین بررسی این شرکت در تاریخ 6 دسامبر با عنوان “هرگز به این شرکت اعتماد نکنید” است. کارمند، یک مهندس نرم افزار نرم افزار، گفت: حرفه ای برای کار در TuSimple شرکتی است که «تامین می کند[s] شما با توهم که [it] ممکن است موفق شود.» معایب به عنوان فرهنگ سمی، مدیر عامل وحشتناک، عدم وجود محصول سودآور و اخراج انبوه ذکر شد.
اگرچه پستهای کور ناشناس هستند، اما این شرکت به TechCrunch گفت که جامعه آن متشکل از متخصصان حرفهای است. هیچ کس مجاز به ارسال پست نیست مگر اینکه از طریق ایمیل کاری خود به عنوان کارمند فعلی یک شغل تأیید شود.