
توسعهدهندهای که به Krita نگاه میکند اخیرا متوجه شده است که، در تنظیمات حساب Adobe Creative Cloud خود، این شرکت آنها (و همه افراد دیگر) را در برنامه “تحلیل محتوا” انتخاب کرده است که از طریق آن می توانند محتوای شما را با استفاده از تکنیک هایی مانند یادگیری ماشین (مانند تشخیص تصاویر) برای توسعه و بهبود تجزیه و تحلیل کنند. محصولات و خدمات ما.” برخی معتقدند این بدان معناست که تصاویر شما را برای هوش مصنوعی خود جذب می کند. و … انجام می دهند. نوعی از؟ اما به این سادگی نیست.
اول، بسیاری از نرم افزارها دارای نوعی گزینه “اشتراک گذاری اطلاعات با توسعه دهنده” هستند که در آن تله متری مانند تعداد دفعات استفاده از برنامه یا ویژگی های خاص، دلیل خرابی آن و غیره را ارسال می کند. معمولاً به شما این امکان را میدهد که در حین نصب آن را خاموش کنید، اما نه همیشه – مایکروسافت خشم بسیاری را برانگیخت که اساساً گفتند تلهمتری به طور پیشفرض روشن است و غیرممکن است در ویندوز 10 خاموش شود.
خشن است، اما بدتر این است که یک روش اشتراک گذاری جدید اضافه کنید و کاربران فعلی را در آن قرار دهید. Adobe به PetaPixel گفت که این تحلیل محتوا “جدید نیست و یک دهه است که وجود داشته است.” اگر آنها از یادگیری ماشین برای این منظور استفاده کنند و آن را یک دهه پیش گفته باشند، بسیار چشمگیر است، و ظاهراً هیچ کس در طول این مدت متوجه این موضوع نشده است. این بعید به نظر می رسد. من گمان می کنم که این سیاست به شکلی وجود داشته است، اما بی سر و صدا تکامل یافته است.
اما جمله بندی تنظیمات واضح است: می تواند محتوای شما را تجزیه و تحلیل کند استفاده كردن یادگیری ماشینی و نه برای اهداف آموزش فراگیری ماشین. همانطور که لینک اطلاعات بیشتر می گوید:
برای مثال، ممکن است از ویژگیهای فعالشده با یادگیری ماشینی برای کمک به سازماندهی و ویرایش سریعتر و دقیقتر تصاویرتان استفاده کنیم. با تشخیص شی لایت روم، میتوانیم بهطور خودکار عکسهای سگ یا گربهتان را برچسبگذاری کنیم. در فتوشاپ، از یادگیری ماشینی می توان برای تنظیم خودکار پرسپکتیو یک تصویر برای شما استفاده کرد.
تجزیه و تحلیل یادگیری ماشین همچنین به Adobe اجازه می دهد تا بگوید چند نفر از فتوشاپ استفاده کرده اند، مثلاً برای ویرایش تصاویر افراد در مقابل مناظر یا سایر ابرداده های سطح بالا. این می تواند تصمیمات و اولویت های محصول را مشخص کند.
ممکن است خیلی خوب بگویید، اما این زبان امکان استفاده از تصاویر و تجزیه و تحلیلها را برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی به عنوان بخشی از “توسعه محصولات و خدمات ما” باز میکند.

مال خودت رو اینطوری کن
درست است، اما Adobe توضیح داده است که “Adobe از هیچ داده ذخیره شده در حساب های Creative Cloud مشتریان برای آموزش ویژگی های تجربی Generative AI خود استفاده نمی کند.” این عبارت به اندازه کافی واضح است، اگرچه نوعی دقت قانونی نیز وجود دارد که شما را وادار می کند فکر کنید آنها آنها را دارند. چیزی می گویند
و اگر با دقت بیشتری به مستندات آن نگاه کنید، میگوید: «وقتی محتوای شما را برای بهبود و توسعه محصول تجزیه و تحلیل میکنیم، ابتدا محتوای شما را با محتوای دیگر تجمیع میکنیم و سپس از محتوای تجمیعشده برای آموزش الگوریتمهایمان و در نتیجه بهبود محصولات و محصولاتمان استفاده میکنیم. خدمات.”
به طوری که میکند از محتوای خود برای آموزش الگوریتم های آن استفاده کنید. شاید اینطور نباشد الگوریتم های تجربی مولد AI
در واقع، Adobe یک برنامه به طور خاص برای این کار دارد: Adobe Photoshop Enhancement Program که در اینجا گنجانده شده و مستند شده است. اما کاملاً ممکن است که عکسهای شما، از طریق یک لوله یا آن لوله، به عنوان محتوای آموزشی برای یک هوش مصنوعی مولد استفاده شوند. همچنین شرایطی وجود دارد که می توان آن را به صورت دستی بررسی کرد، که کاملاً چیز دیگری است.
حتی اگر ادوبی خلاقیت شما را برای مدلهایش جمعآوری نمیکند، اگر برای حفظ حریم خصوصی ارزش قائل هستید، باید از این برنامه و سایر برنامهها خودداری کنید. اگر وارد شده باشید می توانید این کار را در اینجا در صفحه حریم خصوصی انجام دهید.