
کاهش تورم این قانون که در اوایل ماه جاری توسط رئیس جمهور جو بایدن امضا شد، ایالات متحده را در مسیر دستیابی به اهداف کاهش کربن خود قرار می دهد، تا حدی با تقویت بازار خودروهای الکتریکی. همچنین همان بازار را در هرج و مرج کوتاه مدت فرو برد و کل زنجیره های تامین را مجبور کرد تنها در چند سال بازسازی شوند.
کاتالیزور، الزامات شدید IRA در مورد جایی است که خودروسازان می توانند در صورت واجد شرایط بودن واجد شرایط دریافت 7500 دلار اعتبار مالیاتی خودروهای پاک، مواد باتری حیاتی را خریداری کنند. چین که بزرگترین تولیدکننده چنین منابعی در جهان است، در این فهرست نیست.
در نتیجه، بسیاری از فعالان این صنعت سر خود را به سمت شرکتهای بازیافت باتری معطوف میکنند که قول میدهند حداقل برخی از مواد مورد نیاز خودروسازان را در سالهای آینده برای تولید موج خودروهای برقی که به بازار میآیند، تامین کنند. این فضا قبلاً شاهد سرمایه گذاری قابل توجهی در VC بوده است، به ویژه از آنجایی که انتظار می رود میلیون ها تن باتری لیتیوم یونی تا سال 2030 بازنشسته شوند.
قانون جدید این سیگنال را به بازیافتکنندگان، تولیدکنندگان باتری و خودروسازان ارسال کرد که سال 2030 خیلی زود نیست.