

بر اساس گزارش تند شرکت سرمایه گذاری Sanford C. Bernstein، آمازون در چندین معیار کلیدی از رقیب اصلی خود یعنی Flipkart در هند عقب مانده است و در تلاش است تا در شهرهای کوچکتر هند نفوذ کند.
تحلیلگران در یادداشت مشتری در روز سه شنبه که توسط TechCrunch به دست آمد، گفتند ارزش ناخالص کالای غول تجارت الکترونیک ایالات متحده در سال 2021 در این کشور، جایی که بیش از 6.5 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است، بین 18 تا 20 میلیارد دلار است که پس از 23 میلیارد دلار Flipkart قرار دارد.
هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای آمازون است، جایی که با Reliance Retail Mukesh Ambani رقابت میکند، که این هفته خرید مواد غذایی را در واتساپ راهاندازی کرد، Flipkart متعلق به Walmart و استارتآپهای تجارت اجتماعی تحت حمایت سافتبانک Meesho و DealShare با حمایت Tiger Global. این گزارش می افزاید: تاکنون، آمازون پیشنهاد ضعیف تری در تجارت «جدید» در کشور ارائه کرده است.
شرط بندی یکی از آخرین بازارهای رشد بزرگ در جهان است. انتظار میرود هزینههای تجارت الکترونیک در هند، دومین بازار بزرگ اینترنت جهان، تا سال 2025 دو برابر شود و به بیش از 130 میلیارد دلار برسد. آمازون در تلاش است تا حضور خود را در هند از طریق سهام در شرکتهای محلی افزایش دهد و همچنین به شدت در حال بررسی مشارکت با فروشگاههای محله است.
این شرکت تلاش کرد تا Future Retail، دومین زنجیره خرده فروشی بزرگ هند را خریداری کند، اما توسط شرکت آمبانی فریب خورد. (آمازون شریک هندی و Reliance را متهم به تقلب در تبلیغات روزنامه کرده است.)
گزارش برنشتاین افزوده است که هزینههای اخیر آمازون برای رشد در هند نیز چشمانداز سودآوری بخش محلی را “دفعال” کرده است.
گروه تجارت الکترونیک بلافاصله به درخواست اظهار نظر سه شنبه شب پاسخ نداد.
آمازون در مقولههای با حاشیه بالاتر مانند مد و BPC (زیبایی و مراقبت شخصی) تلاش کرده است، در حالی که ناتوانی در استفاده از مدل 1P (محور موجودی) در دسترس بودن برچسب خصوصی را نسبت به رقابت محدود کرده است و حاشیهها را بیشتر تحت فشار قرار داده است. فرسایش مدیریت آمازون نیز اخیرا افزایش یافته است، که به طور بالقوه نشان دهنده مشکلات در دستیابی به مقیاس مورد نظر است.
آمازون، مانند فلیپ کارت والمارت، به دلیل الزامات قانونی محلی، یک تجارت در بازار هند را اداره می کند. در بازار آسیای جنوبی با طیف گستردهای از دیگر مخالفتهای نظارتی مواجه است. بازارها نمی توانند منافع کنترلی در فروشندگان در پلتفرم خود داشته باشند. آمازون و فلیپ کارت سهام خود را در بزرگترین فروشندگان خود کاهش دادند. آمازون سهم کنترلی در کلودتیل و آپاریو داشت، اما آن را به 24 درصد کاهش داد.
یک فروشنده نمی تواند بیش از 25 درصد سهم در یک بازار آنلاین خارجی داشته باشد. هیچ بازار تجارت الکترونیکی نمیتواند به فروشنده/نام تجاری اجازه دهد تا به طور انحصاری روی پلتفرم بفروشد. این گزارش می افزاید: «این همچنین تخفیف های عمیق را کاهش داد. همچنین، دستورالعمل جدیدی که توسط بانک مرکزی هند پیشنهاد شده است، در صورت اجرا، بر پیشنهاد خرید-اکنون-پرداخت-بعد آمازون تأثیر خواهد گذاشت.

اعتبار تصویر: سنفورد کی برنشتاین
نتایج دیگر از این گزارش:
- آمازون در مقولههای مواد غذایی و زیبایی و مراقبت شخصی کمتر رقابتی است.
- پیشنهاد عضویت India Prime آمازون از نظر در دسترس بودن سرگرمی تقریباً مشابه ایالات متحده است، اما اندازه شبکه تدارکاتی آن در مقایسه (13 متر مربع در مقابل 375 متر مربع فوت مربع) کم رنگ است و SKU های موجود را به تحویل نیم روز محدود می کند.
- آمازون از نظر معیارهای تعامل و سهم دانلود کمبود دارد. Flipkart در فصل جشنواره سال گذشته با 62 درصد سهم پیشتاز بود، در حالی که آمازون 27 درصد سهم داشت.
اعتبار تصویر: سنفورد کی برنشتاین
اعتبار تصویر: سنفورد کی برنشتاین