
ناظر ضد انحصار آلمان تصمیم گرفته است تحقیقات موجود در مورد کسب و کار بازار آمازون را با توجه به قدرت های سوء استفاده ویژه ای که تایید کرد در تابستان امسال در تجارت غول تجارت الکترونیک در این کشور اعمال می شود، گسترش دهد.
اداره فدرال ضد انحصار (FCO) دیروز گفت که در حال تمدید دو «تعداد اجرای سوء استفاده» علیه آمازون است تا شامل استفاده از «ابزار جدید برای نظارت مؤثرتر بر شرکتهای دیجیتال بزرگ» شود (معروف به بخش 19a). GWB; یک قانون رقابت مجدد آغاز شده) – که اشاره ای به اصلاح قانون رقابت آلمان در سال 2021 است که غول های دیجیتالی را هدف قرار می دهد که به اصطلاح “اهمیت اساسی برای رقابت بین بازارها” دارند با یک رژیم ضد انحصار فعال که اقداماتی مانند ترجیح خود را ممنوع می کند. ، انکار قابلیت همکاری، و بسته بندی انحصاری خدمات خود به ضرر پیشنهادات رقیب، از جمله دیگر ممنوعیت های قبلی ذکر شده در بند 19 ب قانون.
قانون آلمان مشابه قانون بازارهای دیجیتال در سراسر اتحادیه اروپا (DMA) است که اخیراً توسط اتحادیه تصویب شد – و سال آینده اجرایی خواهد شد – بنابراین FCO در اینجا جلوتر از منحنی است، و اجرای آن از کنترل های سوء استفاده ویژه. می تواند یک چشنده کوچک از کنترل های توسعه یافته که از طریق لوله در سراسر قاره برای Big Tech پایین می آیند ارائه دهد.
FCO دو تحقیق باز در مورد آمازون دارد که در حال گسترش است و شامل بررسی اینکه آیا آنها با رژیم رقابت مجدد مطابقت دارند یا خیر – یکی به مکانیسمهای کنترل قیمت که میگوید توسط آمازون برای کنترل الگوریتمی تعیین قیمت توسط فروشندگان شخص ثالث استفاده میشود، بررسی میشود. در بازار او؛ و روند دیگری بر آنچه «برندینگ» مینامد، که به عنوان «معایب بالقوه» برای فروشندگان بازار در نتیجه ابزارهای مختلف پیادهسازی شده توسط آمازون، مانند توافقنامههای سازنده (برند) در مورد اینکه آیا فروشندگان منفرد میتوانند یا نمیتوانند بفروشند (برند) متمرکز شد. محصولات در بازار آمازون
در بیانیه ای در مورد تمدید رویه فعلی، آندریاس موند، رئیس FCO، گفت:
«ما در هر دو دادرسی در حال بررسی هستیم که آیا آمازون و چگونه با فرصتهای تجاری فروشندگانی که در بازار آمازون فعال هستند و با کسبوکار خردهفروشی خود آمازون رقابت میکنند تداخل میکند یا خیر. آمازون مهمترین بازار در تجارت الکترونیک را اداره می کند و از این رو جایگاهی کلیدی در این زمینه دارد که به شرکت اجازه می دهد قوانین رقابت گسترده ای را بر روی پلتفرم خود تنظیم کند. قدرتهای جدید ما، که دقیقاً برای محدود کردن چنین قدرت قانونگذاری طراحی شدهاند، به ما این امکان را میدهند که به طور مؤثرتری در برابر اقدامات ضدرقابتی آمازون مداخله کنیم.
در پاسخ به این توسعه، سخنگوی آمازون این بیانیه را برای ما ارسال کرد – که تأیید می کند که به دنبال تجدید نظر در مورد تصمیم قبلی FCO است مبنی بر اینکه تجارت آن تحت رژیم ویژه کنترل سوء استفاده قرار می گیرد (نکته: تصمیم در انتظار تجدید نظر قابل اجرا باقی می ماند):
“ما با تفسیر FCO از این قانون پیچیده جدید مخالفیم و درخواست تجدید نظر داده ایم. بازار خرده فروشی که آمازون در آن فعالیت می کند بسیار بزرگ و به شدت رقابتی، آنلاین و آفلاین است. ما به همکاری با دفتر کارتل فدرال در این روند ادامه می دهیم.”
وقتی نوبت به قیمتگذاری میرسد، غول تجارت الکترونیک هرگونه سوء استفاده را رد میکند – به طور کلی میگوید که کسب و کارش زمانی موفق میشود که فروشندگان موفق شوند، و ادعا میکند که فروشندگان شخص ثالث قیمتهای خود را روی محصولاتش در بازار تعیین میکنند.
در مورد تحقیقات FCO در مورد برند گیتینگ، آمازون ادعا می کند که هرگز بدون دلیل موجه در امتیازات فروش تغییراتی ایجاد نمی کند – همچنین پیشنهاد می کند که هرگونه تغییری که در نحوه عملکرد فروشندگان ایجاد می کند برای اطمینان از تجربه خرید قابل اعتماد برای مشتریان است، مانند محافظت از خریداران در مقابل کالاهای نامشروع
از آنجایی که آمازون همچنان به مبارزه تهاجمی با اتهامات فزاینده سوء استفاده از انحصار انحصار ادامه می دهد، بررسی دقیق رقابت در اروپا و فراتر از آن همچنان ادامه دارد.
تحقیقات رقابتی اتحادیه اروپا در مورد استفاده غول تجارت الکترونیک از دادههای فروشندگان شخص ثالث سالهاست که ادامه دارد – و تلاش آمازون برای حل این تحقیقات در تابستان امسال با ارائه مجموعهای از تعهدات به سرعت توسط دهها جامعه مدنی و طرفدار محکوم شد. برای حقوق دیجیتالی مانند سس ضعیف.
چند روز بعد، معاون اجرایی کمیسیون و مدیر رقابت Margrethe Vestager به شرکت هشدار داد که پیشنهاد آن به اندازه کافی خوب نیست.
اتحادیه اروپا همچنان در حال بررسی بازخورد صنعت در مورد تعهدات آمازون است، بنابراین باید دید این پرونده ضد انحصار اتحادیه اروپا به کجا خواهد رسید.
تابستان امسال، سازمان رقابت و بازار بریتانیا نیز تحقیقات خود را در مورد بازار آمازون اعلام کرد – اگرچه قدمت آن به چندین سال قبل میرسد، بنابراین هنوز باید کار انجام دهد تا مشخص کند آیا آمازون موقعیت غالب در بازار دارد یا خیر، و تنها در صورت تایید، در این صورت، ببینید که آیا از این موقعیت سوء استفاده می کند و با دادن مزیت ناعادلانه به کسب و کار خرده فروشی خود یا فروشندگانی که از خدمات آن نسبت به فروشندگان شخص ثالثی استفاده می کنند، رقابت را مخدوش می کند. بنابراین بریتانیا در کنترل آمازون از سایر رگولاتورهای اروپایی عقب است.
در خارج از اروپا، آمازون در حال مبارزه با اتهامات ضد تراست – و دعواهای حقوقی – در خاک داخلی نیز است، پس از سالها تشدید کنترلهای قانونگذاران آمریکایی بر قدرت بازار فناوری بزرگ.