
به گفته منابع آگاه، آجیت موهان، رئیس متا در هند، این شرکت را ترک کرده و به رقیب اسنپ ملحق شده است. دو منبع گفتند که موهان در اسنپ به عنوان رئیس تجارت APAC خدمت خواهد کرد.
موهان در ژانویه 2019 به عنوان معاون رئیس جمهور و مدیر تجارت هند به متا ملحق شد که در آن زمان فیسبوک نامیده می شد. در طول مدت حضورش در این شرکت، خانواده برنامههای فیسبوک از جمله اینستاگرام و واتساپ، بیش از 200 میلیون کاربر در هند اضافه کردند، یک سری سرمایهگذاری بلندپروازانه در این کشور انجام دادند، از جمله قطع چک 5.7 میلیارد دلاری به غول مخابراتی هندی Jio Platforms و افزایش واتساپ. موتور تجاری
متا در طول مدت تصدی خود تغییرات قابل توجهی را در هند که بزرگترین بازار مصرف کننده خود می داند، پشت سر گذاشته است. آنهی داس، مدیر ارشد فیس بوک در هند، در سال 2020 پس از متهم شدن به مداخله در نحوه اجرای سیاست سخنان نفرت پراکنی خود در این کشور، شرکت را ترک کرد.
موهان که فارغالتحصیل مککینزی بود، در استار به شهرت رسید، جایی که او در واداشتن شرکت سرگرمی به راهاندازی یک سرویس استریم به نام Hotstar نقش اساسی داشت.
موهان، همراه با عدی شانکار، نقش کلیدی در استراتژی محتوای Hotstar، بانکداری از فیلمها و نمایشهای محلی و پخش ورزشی داشت. شرط بندی به موقع در جریان آنلاین و کریکت به Hotstar کمک کرد تا پس از خرید فاکس به عنوان جواهری در مجموعه دیزنی تبدیل شود.
نیکولا مندلسون، نایب رئیس گروه تجاری جهانی در متا، در بیانیه ای گفت: «آجیت تصمیم گرفته است از نقش خود در متا کناره گیری کند تا فرصت دیگری را خارج از شرکت دنبال کند.
طی چهار سال گذشته، او در شکلدهی و گسترش عملیات ما در هند مؤثر بوده است تا بتواند به میلیونها کسبوکار، شریک و مردم هند خدمت کند.» ما عمیقاً به هند متعهد میمانیم و یک تیم رهبری قوی برای ادامه همه کارها و مشارکتهای خود داریم. ما از رهبری و کمک های آجیث سپاسگزاریم و برای او بهترین ها را برای آینده آرزو می کنیم.
در سالهای اخیر، اسنپ تلاشهای خود را در هند افزایش داده و برای معرفی یک سری ویژگیهای بومیسازی شده تلاش کرده است. بر اساس دادههای Data.ai و SensorTower، این اپلیکیشن در سه سال گذشته تعداد کاربران خود را چهار برابر کرده و به 100 میلیون کاربر در کشور رسیده است.
(بیشتر در آینده)