

در ماه ژوئن، خواننده پاپ پانک چینی Wowkie Zhang موزیک ویدیویی را منتشر کرد که در آن با یک شخصیت مجازی در دنیای متحرک و رنگارنگی که یادآور فیلم های پیکسار است، روبرو می شود. آواتار، با موهای نقرهای بهسبک Gen-Z، تاپ بزرگ زرد و مشکی و شلوار گشاد، حرکات هیپهاپ را به آهنگ جذاب و بیدقت جان میدهد.
یک شخصیت مجازی یک خلقت یکباره نیست. در عوض، Zebra Labs که این ویدیو را تولید میکند، آن را به بخشی از دارایی معنوی قابل استفاده مجدد تبدیل میکند که میتواند به عنوان NFT در بازارها خریداری شود و در موارد مجازی دیگر مانند بازیهای ویدیویی ظاهر شود. اسکارلت لی، موسس و مدیرعامل Zebra Labs، به TechCrunch گفت: استارت آپ منتظر بازگشت بازار گاوی برای راه اندازی پروژه NFT است.
لی میگوید هدف Zebra Labs «ایجاد مالکیت معنوی که عمیقاً با محتوا ادغام شده است» و «مدیریت بتهای مجازی مانند افراد مشهور» است. برخی از آواتارهایی که او ایجاد می کند بر اساس ستارگان واقعی هستند، در حالی که برخی دیگر شخصیت های اصلی هستند. برای درآمدزایی، Zebra Labs از طریق فیلمهای کوتاه، تصاویر و پستهای رسانههای اجتماعی مخاطبانی را برای بتهای خود پرورش میدهد و به نوبه خود از طرفداران کسب درآمد میکند. همچنین بت های مجازی خود را در ازای پرداختی به شرکای خود مجوز می دهد.
در اینجا آزمایشگاههای زبرا تلاش میکنند تا با انتشار کلیپهای Douyin (نسخه چینی TikTok) برای Zookie، که در موزیک ویدیو Wowkie Zhang نقش کوتاهی دارد، پایگاهی از طرفداران ایجاد کند:
به گفته لی، که قبلاً به سازماندهی برخی از بزرگترین جشنواره های موسیقی چین کمک کرده بود، NFT که در حال حاضر به طور گسترده برای احراز هویت حقوق IP استفاده می شود، می تواند برای تعامل بهتر طرفداران استفاده شود. هنگامی که 30 ساله می شوید، علاقه خود را به کاوش در موسیقی از دست می دهید، بنابراین یک محیط مجازی می تواند به تجسم کمک کند. [of music] از نو.”
NFT همچنین به نوازندگان نوظهور مسیر مستقیم تری برای کسب درآمد می دهد. در چین، توزیع موسیقی در چنگ غول های پخش موسیقی متعلق به Tencent و NetEase است. این پلتفرمها تمایل دارند ترافیک کاربران را به سمت نوازندگانی سوق دهند که طرفداران زیادی دارند، لی میگوید: «بنابراین برای داشتن یک زندگی خوب به عنوان یک نوازنده، باید یک میلیون فالوور داشته باشید. NFT ها می توانند آن را تغییر دهند.
به عنوان یک کهنه کار جشنواره های موسیقی، لی در مورد چشم انداز کنسرت های آنلاین هیجان زده است. او آن را با کنسرت Fortnite آریانا گرانده مقایسه میکند، که در آن خواننده در جلوه مجازی خود با لباس نقرهای درخشان و دم اسبی سفید درخشان به جزیرهای رنگارنگ فرود میآید. لی میگوید Zebra Labs در حال مذاکره با چندین شرکت بازیسازی برای راهاندازی کنسرتهای مجازی برای هنرمندان چینی بر روی پلتفرم بازی مانند ماینکرافت و متاورس تا سال 2023 است.
آزمایشگاه های زبرا اخیراً 5 میلیون دلار برای پیشبرد چشم انداز خود از متاورس جمع آوری کرده است. این بودجه از سوی شرکت بازی چینی NetDragon و شرکت ژاپنی Sumitomo تامین شد. به گفته لی، آوردن یک سرمایهگذار ژاپنی میتواند به این استارتآپ کمک کند تا از تاریخ طولانی مدیریت IP کشور بیاموزد، که نمونه آن موفقیت بتهای مجازی مانند Hatsune Miku است. این شرکت همچنین توسط SOSV، شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر که به دلیل شبکه شتاب دهنده های خود شناخته شده است، پشتیبانی می شود.
به دنبال همکاری با موزیک ویدیو Wowkie Zhang، که حدود 40 میلیون کلیک در چندین کانال آنلاین به دست آورد، Zebra Labs پنج هنرمند دیگر در خط تولید دارد. همچنین قصد دارد تا سه ماهه اول سال 2023 دوقلوی دیجیتالی Zhang را راه اندازی کند.