منو سایت

  • خانه
  • وبلاگ
  • YouTube شرایط جدید برنامه شریک را به عنوان شرت‌های کوتاه معرفی می‌کند. اشتراک درآمد از 1 فوریه آغاز می‌شود • TechCrunch

YouTube شرایط جدید برنامه شریک را به عنوان شرت‌های کوتاه معرفی می‌کند. اشتراک درآمد از 1 فوریه آغاز می‌شود • TechCrunch

 تاریخ انتشار :
/
  وبلاگ
YouTube شرایط جدید برنامه شریک را به عنوان شرت‌های کوتاه معرفی می‌کند. اشتراک درآمد از 1 فوریه آغاز می‌شود • TechCrunch

YouTube شرایط جدید برنامه شریک را به عنوان شرت‌های کوتاه معرفی می‌کند. اشتراک درآمد از 1 فوریه آغاز می‌شود • TechCrunch

یوتیوب روز دوشنبه اعلام کرد درآمد تبلیغاتی را با سازندگان Shorts از اول فوریه به اشتراک خواهد گذاشت. برای آماده شدن برای تغییر آتی، YouTube شروع به ارائه شرایط جدید برای همه سازندگان در YouTube Partner Program کرده است. سازندگان باید شرایط جدید را تا 10 ژوئیه بپذیرند تا در برنامه باقی بمانند.

تغییر بزرگ در YouTube Partner Program به سازندگان اجازه می‌دهد از تبلیغاتی که بین ویدیوها در فید Shorts مشاهده می‌شوند، درآمد کسب کنند. اگرچه مدل جدید اشتراک درآمد جایگزین صندوق کوتاه YouTube Shorts خواهد شد، اما این شرکت می‌گوید انتظار دارد اکثر دریافت‌کنندگان Shorts Fund تحت مدل جدید اشتراک درآمد Shorts درآمد بیشتری کسب کنند. همانطور که قبلاً اعلام شده بود، سازندگان می‌توانند در صورت رسیدن به آستانه جدید ویژه Shorts از 1000 مشترک و 10 میلیون بازدید Shorts در 90 روز برای این برنامه درخواست دهند.

به عنوان بخشی از شرایط جدید، سازندگان باید ماژول‌های خاص کسب درآمد را بپذیرند. اولین ماژول “ماژول درآمدزایی بازدید از صفحه” نام دارد و به سازندگان اجازه می دهد تا از تبلیغاتی که در ویدیوهای بلند مدت و YouTube Premium آنها ظاهر می شود درآمد کسب کنند. ماژول بعدی «شورت‌های ماژول کسب درآمد» نام دارد و به شما امکان می‌دهد از تبلیغاتی که بین Shorts در فید Shorts و YouTube Premium پخش می‌شوند کسب درآمد کنید. آخرین ماژول “افزونه تجاری” نام دارد و برای ویژگی هایی مانند عضویت در کانال و فوق العاده ها است.

یوتیوب توصیه می‌کند که سازندگان همه ماژول‌ها را بکار گیرند تا پتانسیل درآمد کامل خود را در این پلتفرم باز کنند. سازندگانی که Shorts می‌سازند و ماژول جدید کسب درآمد از Shorts را پذیرفته‌اند، از ماه آینده واجد شرایط اشتراک در درآمد تبلیغات Shorts در بازدیدهای Shorts خواهند بود.

در مورد اینکه دقیقاً چگونه تقسیم درآمد شورت کار می کند، به دلیل مجوز موسیقی کمی پیچیده است. هر ماه، درآمد حاصل از آگهی‌هایی که بین Shorts ارائه می‌شود جمع‌آوری می‌شود و برای پاداش به سازندگان درآمدزایی Shorts و پوشش هزینه‌های صدور مجوز موسیقی استفاده می‌شود. بخشی از کل درآمد بر اساس بازدیدها و استفاده از موسیقی در همه Shorts مشاهده شده بین گروه سازنده توزیع می شود. اگر سازنده یک Short بدون موسیقی آپلود کند، تمام درآمد مربوط به بازدیدهای آن به گروه سازندگان می‌رود. اگر سازنده یک نماهنگ کوتاه آپلود کند، درآمد بر اساس بازدیدهای او بین گروه سازنده و شرکای موسیقی بر اساس تعداد آهنگ‌های استفاده شده تقسیم می‌شود.

سپس استخر سازنده بین سازندگان توزیع می شود. YouTube توضیح می‌دهد که درآمد کسب درآمد را به سازندگان Shorts بر اساس سهم آنها از کل بازدیدهای Shorts در گروه سازنده اختصاص می‌دهد. اگر یک محتواساز 5٪ از بازدیدهای واجد شرایط را از همه ویدیوهای کوتاه بارگذاری شده توسط سازندگان کسب درآمد دریافت کند، 5٪ از درآمد مجموعه سازندگان به او اختصاص می یابد. سازندگان 45 درصد از درآمد Shorts توزیع شده خود را حفظ خواهند کرد. به عنوان مثال، اگر به یک سازنده 1000 دلار از مجموعه سازندگان اختصاص داده شود، 450 دلار دریافت خواهد کرد.

شایان ذکر است که شورت های غیر اصلی واجد شرایط اشتراک درآمد نیستند. شورت‌های غیراصلی آنهایی هستند که شامل کلیپ‌های ویرایش‌نشده از فیلم‌ها یا نمایش‌های تلویزیونی، محتوای بارگذاری‌شده مجدد از دیگر سازندگان در YouTube یا پلتفرم‌های دیگر، یا مجموعه‌هایی هستند که محتوای اصلی اضافه نشده است. ویدئوهای کوتاهی که بازدیدهای مصنوعی یا جعلی را دریافت می‌کنند، مانند کلیک‌های خودکار یا ربات‌های پیمایشی، نیز برای اشتراک درآمد واجد شرایط نیستند.

با این تغییرات آتی، YouTube Shorts در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین رقیب TikTok است. اگر سازندگان بتوانند از طریق YouTube Shorts نسبت به TikTok درآمد بیشتری کسب کنند، آنها تشویق می شوند تا محتوای اصلی برای پلتفرم YouTube ایجاد کنند. هیچ پلتفرم ویدیویی کوتاه دیگری هنوز متوجه نشده است که چگونه درآمد تبلیغات را به اشتراک بگذارد، که به Shorts برتری قابل توجهی نسبت به رقبا می دهد.