

دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا اصلاحیه ای را در مجوز استقرار موجود Waymo تصویب کرد که شامل عملیات بدون راننده و همچنین عملیات توسط راننده می شود. Waymo اکنون میتواند برای استفاده از وسایل نقلیه خودران خود که بدون کسی روی صندلی راننده کار میکنند، برای خدماتی مانند تحویل غذا و مواد غذایی هزینه دریافت کند.
مجوز بهبود یافته DMV پیش نیازی برای راهاندازی یک سرویس حمل و نقل تجاری کاملاً مستقل در سانفرانسیسکو است، همانطور که رقیب اصلی آن کروز در تابستان امسال انجام داد. تمام چیزی که Waymo در حال حاضر به آن نیاز دارد مجوز استقرار بدون راننده از کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا (CPUC) است تا در نهایت شروع به دریافت هزینه برای سواری های خودمختار فقط راننده در شهر کند. این شرکت پس از استفاده از خودروهای بدون راننده خود در جاده های عمومی به مدت حداقل 30 روز، واجد شرایط درخواست برای این مجوز خواهد بود.
Waymo مجوز استقرار مدیریت شده خود را از DMV در سپتامبر گذشته دریافت کرد و به شرکت اجازه داد تا اوایل سال جاری یک آزمایش تحویل مستقل تجاری را در سانفرانسیسکو با Albertsons آغاز کند. الزامات مجوز، اپراتور ایمنی انسانی باید در طول عملیات در صندلی جلو باشد.

منطقه خدمات Waymo’s San Francisco. اعتبار تصویر: وایمو
سپس Waymo مجوز استقرار تحت کنترل CPUC را در فوریه سال جاری دریافت کرد و در ماه می شروع به شارژ «تستکنندههای مورد اعتماد» خود برای سواریهای رباتیک با اپراتور ایمنی انسانی در صندلی جلو کرد.
بر اساس گزارش فصلی CPUC، بین ژوئن و آگوست، Waymo بیش از 709000 مایل راننده ایمنی را در ایالت کالیفرنیا ثبت کرده است.
این شرکت اخیراً خدمات خود در مرکز شهر فونیکس را گسترش داده و شامل سواری اپراتور ایمنی انسانی به فرودگاه فینیکس میشود و گفته است که یک سرویس روباتیک در لسآنجلس راهاندازی خواهد کرد.