

پس از دیدن یک تن از جریان سرمایه گذاری سرمایه گذاری خطرپذیر به استارتاپ های مستقل نوشیدنی اخیراً، زمان آن رسیده است که یک گام به عقب برداریم و ببینیم آیا این نوع شرکت واقعاً به عنوان یک سرمایه گذاری خطرپذیر منطقی است یا خیر.
برای یک چیز، رقابت برای فضایی در قفسههای خواربارفروشیها شدید است و تنها تحت الشعاع این واقعیت است که افراد حساس هستند. پایگاه داده مکانهای تولید و بطریسازی نوشیدنی در ایالات متحده شامل نزدیک به 2500 تولیدکننده نوشیدنی الکلی و غیر الکلی است که همه چیز از آبجو و نوشابه گرفته تا قهوه و 10000 طعم نوشابه را تولید میکنند.
در سراسر بخش نوشیدنی، نوشیدنیهای کاربردی در طول پنج سال گذشته محبوبیت زیادی پیدا کردهاند، زیرا مصرفکنندگان به دنبال نوشیدنیهای بهتر برای شما بودهاند. اکثر آنها حاوی مکمل هایی مانند ویتامین ها، پروبیوتیک ها و الکترولیت ها هستند و دارای قند کمتر و مواد طبیعی بیشتری هستند.
این بازار نیز به سرعت در حال رشد است: Precedence Research تخمین زده است که ارزش بازار جهانی نوشیدنی های کاربردی در سال 2021 به 129.3 میلیارد دلار رسیده است و تا سال 2030 که پیش بینی می شود ارزش آن 279.4 میلیارد دلار باشد، سالانه نزدیک به 9 درصد رشد خواهد کرد.
این شرکتها معمولاً عمومی نمیشوند، اما اغلب به یک نهاد دیگر، شاید یک شرکت نوشابههای گازدار یا حتی یک شرکت مشروبسازی که به دنبال ورود به فضای غیرالکلی هستند، میفروشند.
باز کردن جعبه جدید سرمایه
اگر میزان سرمایه ای که به این حوزه می رود نشانه ای باشد، سرمایه گذاری در این بخش منطقی است. بر اساس گزارش PitchBook، شرکتهای سرمایهگذاری خطرپذیر بیش از 170 میلیون دلار در سال 2018 به شرکتهای نوشیدنی عملکردی سرازیر کردند که از 111 میلیون دلار در سال 2017 افزایش یافته است.