

به گزارش Engadget، Uber و Lyft باید تا پایان سال حداقل نرخ دستمزد رانندگان در نیویورک را افزایش دهند. افزایش کرایه ها در بحبوحه کمبود راننده پس از همه گیری رخ می دهد که عمدتاً به دلیل افزایش هزینه های عملیاتی است.
کمیسیون تاکسی و لیموزین شهر (TLC) به افزایش نرخ در دقیقه رانندگان 7.42 درصد و نرخ هر مایل 23.93 درصد رای داد. کرایه تاکسی های زرد و سبز نیز تا پایان امسال 23 درصد افزایش می یابد.
کمیسیون امیدوار است که افزایش در نرخ های دستمزد، تاکسی ها و رانندگان بیشتری را به جاده ها جذب کند تا تقاضای رو به رشد مسافران را تامین کند.
دیوید دو، کمیسر TLC در بیانیه ای گفت: «افزایش کرایه تاکسی ها و حداقل دستمزد برای رانندگان با حجم بالا کار درستی برای شهر ما است. این اولین افزایش کرایه تاکسی در ده سال گذشته است و این افزایش ها به جبران افزایش هزینه های عملیاتی و زندگی رانندگان دارای مجوز TLC کمک می کند.
طبق نرخهای جدید، یک سفر معمولی 30 دقیقهای که 7.5 مایل را طی میکند، به حداقل دستمزد راننده 27.15 دلار نیاز دارد که به گفته TLC، 4 دلار بیشتر از نرخهای اصلی و بیش از 2.50 دلار بیشتر از نرخهای فعلی است. این کمیسیون خاطرنشان کرد که این هنوز یک حداقل است و شرکت ها می توانند به رانندگان بیشتر از این مبلغ پرداخت کنند. شرکت ها همچنان به انتخاب میزان هزینه از مسافران ادامه خواهند داد.
هنوز مشخص نیست که این موضوع چگونه بر مشتریان Uber و Lyft تأثیر می گذارد و هیچ یک از شرکت ها هنوز توضیح نداده اند که آیا هزینه را به مسافران منتقل می کنند یا خیر. از نظر سفرهای اندازهگیری شده، نرخ کاهش جدید 3.00 دلار در مقایسه با 2.50 دلار خواهد بود. قیمت واحد از 0.50 تا 0.70 دلار متغیر است. به گفته TLC، این به معنای افزایش حدود 22.9 درصدی هزینه های مسافر است. بنابراین یک سواری 15.97 دلاری اکنون 19.62 دلار هزینه دارد.
در ماه فوریه، رانندگان Uber و Lyft به دلیل تورم و هزینه های عملیاتی بالاتر، 5.3 درصد افزایش حداقل دستمزد راننده دریافت کردند. افزایش قیمت امروز علاوه بر این است. رانندگان تگرگ همچنین می توانند انتظار داشته باشند که در ماه مارس شاهد افزایش بیشتر کرایه باشند که بر اساس تورم در مقایسه با دسامبر 2022 و سپتامبر 2022 خواهد بود.
ماه گذشته، اوبر از شهر خواست به مخالفت با افزایش نرخ پیشنهادی رای دهد و گفت که این افزایش نرخ پیشنهادی “از نظر اقتصادی غیرقابل توجیه” است زیرا به این معنی است که آژانس برای همیشه قیمت های بالای بنزین را در تابستان امسال قفل می کند و فقط اجازه می دهد هزینه ها در آینده افزایش یابد.
فردی گلدشتاین، سخنگوی اوبر میگوید: «در حالی که دور شدن از نرخهای پرداخت پویا مدتها به تعویق افتاده بود، اتخاذ قانونی که به صراحت میگوید در آینده مبتنی بر واقعیت اقتصادی نخواهد بود، به سواران، رانندگان و اعتماد به آژانس آسیب میرساند.
اتحادیه کارگران تاکسی شهر نیویورک (NYTWA) از افزایش کرایه استقبال کرد و گفت که این امر انگیزه ای برای افزایش درآمد رانندگان به 25 دلار در ساعت پس از هزینه ها ایجاد می کند.
«این افزایش برای ما بسیار مهم است. مامادو ال دیالو، یکی از اعضای NYTWA و راننده Uber و Lyft، در بیانیه ای گفت: پس از 2300 دلاری که در ماه برای اجاره پرداخت می کنم، هزینه بالای بنزین و غذا، در پایان روز چه چیزی برایم باقی می ماند؟ خانواده، والدین، فرزندان ما به ما وابسته هستند، اما این کافی نیست. ما نیویورک را به یک شهر 24 ساعته تبدیل می کنیم. ما مستحق این ارتقا هستیم!»