
درست زمانی که بئاتریس آسودو فکر کرد که ترک کرده است، فرصت راه اندازی سوما ولث او را فریب داد.
این شرکت مستقر در کالیفرنیا، که به عنوان بخشی از TechCrunch Disrupt’s Battlefield 200 به نمایش گذاشته شد، برای لاتین تبارها طراحی شده است و محتوای مالی، محصولات و تجربیات فرهنگی را ارائه می دهد تا به آنها کمک کند قدرت اقتصادی خود را کنترل کنند و ثروت بسازند.

بئاتریس آسودو، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل سوما ولث (اعتبار تصویر: سوما ثروت)
آسودو به TechCrunch گفت: «سس مخفی» در فرهنگ است نه زبان.
Suma Wealth نقطه تلاقی edtech و fintech است و در حال نوآوری در بلاک چین است. برخی از ویژگی ها عبارتند از Sumaversity با مسترکلاس های مالی و بوت کمپ. از بلاک چین برای تایید همه افراد از طریق اثبات یادگیری و حضور استفاده می کند. کاربران توکنهای غیرقابل انتقال (NTT) را جمعآوری میکنند و مزایایی دریافت میکنند.
همچنین Music Money Plaza وجود دارد که در آن کاربران می توانند مفهوم اعتبار را درک کرده و آن را بسازند. Credit Cocina، یک کامیون مواد غذایی فعال، به مصرف کنندگان کمک می کند تا از طریق دستور العمل های مورد علاقه خود در مورد امور مالی خود بیاموزند. همچنین یک سالن ورزشی مالی وجود دارد که آسودو می گوید مصرف کنندگان می توانند با صحبت با یک کارشناس بدهی، بدهی خود را جبران کنند. کاربران می توانند آواتار را انتخاب کنند، چت کنند یا دوربین خود را روشن کنند و آموزش های “غیر تهدید آمیز” دریافت کنند.
این برنامه برای دانلود رایگان است و دارای برخی از ویژگی های رایگان با سطح اشتراک مربیگری است.
آسودو کارآفرین معمولی شما در مراحل اولیه نیست. اکنون در دهه 50 زندگی خود، کار خود را به عنوان مجری رادیو و تلویزیون آغاز کرد و با همسرش داگ گریف، شرکتی به نام میتو، یک برند رسانه دیجیتال برای جوانان لاتین تبار در ایالات متحده راه اندازی کرد. بین سالهای 2012 تا 2020، شرکت قبل از اینکه Acevedo و Greiff شرکت را به Latido Networks بفروشند، 52 میلیون دلار سرمایه جذب کرد.
برنامه او این بود که کاملاً بر روی امور بشردوستانه تمرکز کند و روی بنیاد خانوادهاش کار کند، اما آسودو به TechCrunch گفت که وقتی همهگیری جهانی شیوع پیدا کرد، دید که لاتینتبارها نه تنها از نظر مرگ و میر ناشی از کووید، بلکه از نظر اقتصادی نیز سختترین آسیب را دیدهاند.
نه اینکه میخواست شرکتی را برای حل این مشکل راهاندازی کند، اما پس از صحبت با موسسات مالی که مدام به او میگفتند توانایی آنها در برقراری ارتباط با جوانان لاتین تبار به چالش کشیده میشود، تصمیم گرفت سوما ولث را با مری هراندز و خاویر گوتیرز راهاندازی کند.
آسودو گفت: «هرچقدر هم که لاتینیها پول خرج میکنند، همیشه یک فکر بعدی است. فینتکها میتوانند به من بگویند که قبلاً وبسایت خود را ترجمه کردهاند و این بزرگترین مشکل برای من بود زیرا مجبور نبودند این کار را انجام دهند زیرا مخاطبان آنها قبلاً انگلیسی صحبت میکردند.»
او در ادامه توضیح داد که وقتی این موضوع را به آنها گفت، واکنش فوری آنها غافلگیرکننده و سپس تسکین خواهد بود، و گفت: ما از طریق بازار مشترک به آنها می رسیم. که او پاسخ می داد: “شما احتمالا به آنها می رسید، اما آنها را لمس نمی کنید.”
آسودو افزود: “آنها هنوز احساس نمی کنند که بخشی از آن گفتگوی پولی هستند.” “فقط یک قطع ارتباط بزرگ وجود دارد.”
این شرکت در حال حاضر با موسسات مالی بزرگ از جمله JP Morgan Chase، Wells Fargo و Morgan Stanley همکاری می کند. همچنین طی دو سال گذشته 3.3 میلیون دلار جذب کرده است. Acevedo به TechCrunch گفت که Suma Wealth به تازگی شروع به جمع آوری سرمایه برای دور اولیه خود کرده است و در حال اضافه کردن یک پیشنهاد شرکتی است.
او گفت که اولین مشارکت شرکتی با Verizon Wireless است که Suma Wealth را به عنوان یک مزیت به کارکنان و مشتریان ارائه می دهد. این شرکت همچنین در حال مذاکره با سایر شرکت های کالاهای مصرفی است.
آسودو گفت: “ما در مورد همه این مشارکت ها هیجان زده هستیم.” ما فکر میکردیم B2C باشیم، اما آنقدر تقاضا از سوی شرکتها دیدهایم که در حال راهاندازی این مدل مزایای کارکنان هستیم.»
در همین حال، او معتقد است که سوما ولث این قطع ارتباط را از طریق محتوا و ویژگی های خود حل می کند. و کششی که این شرکت تاکنون دیده است، گواه است: جامعه ای متشکل از 615000 کاربر منحصر به فرد دارد و ماهانه 27 درصد رشد می کند.
همچنین اخیراً آزمایشی VIP را با 2000 کاربر در یک دوره 90 روزه تکمیل کرد و تخمین زد که 72٪ افزایش در حساب های پیوندی – به طور متوسط 3.5 حساب – در 30 روز گذشته و مشتریان 2.5 بار در هفته برمی گردند، که Acevedo خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه Suma Wealth در مراحل اولیه توسعه محتوا قرار دارد جالب است.
تاکنون 800 نفر برنامه بوت کمپ را تکمیل کرده اند و به طور متوسط 60 دقیقه در جلسات Sumaversity اقامت دارند. این شرکت همچنین نرخ کلیک 96.3 درصدی را برای منابع می بیند، رقمی که Acevedo به آن افتخار می کند و توضیح می دهد که وقتی صحبت از کلیک به میان می آید، 3 تا 5 درصد «عدد خوبی» در نظر گرفته می شود.
او افزود: «این نسل درخواست کمک می کند. “دو سوال اولی که ما دریافت می کنیم این است: “به چه کسی اعتماد دارید؟” و “به چه کسی می توانیم اعتماد کنیم؟” در کجای اقتصاد امروز هستیم، نه تنها آمریکایی های لاتین، بلکه آمریکایی ها می خواهند بدانند چگونه از سرمایه خود محافظت کنند. هرگز زمانی بهتر از اکنون وجود نداشته است.”