

شرکت تعویض باتری تایوانی Gogoro یک تسهیلات اعتباری 5 ساله به ارزش 345 میلیون دلار برای افزایش نقدینگی در میان شرایط نامطمئن اقتصادی امضا کرده است.
طبق یک پرونده نظارتی، این وام از سوی گروهی متشکل از 10 بانک سندیکایی به رهبری شرکت بانک تجاری بین المللی مگا دریافت شد.
به گفته سخنگوی این شرکت، گوگورو از این بودجه برای پرداخت تسهیلات موجود، تامین سلول های انرژی برای باتری های خود، پشتیبانی از عملیات در تایوان و تامین سرمایه در گردش در صورت نیاز استفاده خواهد کرد.
این شرکت این امکان را خواهد داشت که وام را برای دو سال دیگر تمدید کند و در صورت ادامه به اهداف کاهش کربن خود، تخفیف دریافت کند.
وجوه تازه یک ماه پس از انتشار نتایج سود سه ماهه دوم توسط Gogoro که نشان می داد شرکت همچنان در حال رشد است اما با توجه به شرایط بازار و اقتصاد کلان محتاط است، به دست می آید. بر اساس سال به سال، Gogoro توانست درآمد خود را با 5.3 درصد افزایش به 90.7 میلیون دلار برساند. با این حال، تأثیر کووید در تایوان و چین، مدیر عامل Gogoro، هوراس لوک، را بر آن داشت تا دستورالعمل تمام سال را از 460 میلیون دلار به 500 میلیون دلار به 380 میلیون دلار به 410 میلیون دلار بازبینی کند.
سهام Gogoro پس از رسیدن به بالاترین سطح اواسط سپتامبر یعنی 5.55 دلار در هر سهم، هفته گذشته ضربه خورد، که تحلیلگران خوشبین آن را به کاهش فروش اسکوترهای برقی در تایوان و پیشرفت ناامیدکننده در بازارهای خارج از کشور نسبت دادند. Gogoro در حال حاضر پس از بسته شدن بازار در روز چهارشنبه با قیمت 4.10 دلار معامله می شود.
اوایل این ماه، Gogoro ایستگاههای تعویض باتری و اسکوترهای برقی خود را در اسرائیل راهاندازی کرد و اولین پروژه آزمایشی تعویض باتری EV را در سنگاپور انتخاب کرد.
در نوامبر سال گذشته، این شرکت ایستگاههای تعویض باتری را در چین راهاندازی کرد که با نام تجاری Huan Huan که مشارکتی بین Gogoro و سازندگان دو چرخ برقی Yadea و DCJ است، فعالیت میکرد. گوگورو همچنین با Hero MotoCorp برای راهاندازی شبکه تعویض باتری در هند و همچنین دو چرخهای الکتریکی با برند Hero بر اساس فناوری Gogoro همکاری کرده است. Gogoro قبلاً گفته بود که قصد دارد اولین ایستگاه های مبادله خود را تا پایان سال جاری در دهلی نو راه اندازی کند، اما این شرکت به درخواست TechCrunch برای راهنمایی به روز پاسخ نداد.
گوگورو از طریق ادغام با یک شرکت خرید با هدف ویژه (SPAC) در ماه آوریل وارد بورس شد. با توجه به علاقه مندی از بازارهای عمومی، صدای SPAC در حال کاهش است. اکنون، تعدادی از EV SPAC با مشکلات تولید، فشارهای تورمی و مشکلات زنجیره تامین دست و پنجه نرم میکنند که ارزشها را پایین میآورد و موانعی برای نقدینگی ایجاد میکند. نیکولا و لوسید موتورز، دو EV SPAC دیگر، اخیراً اعلام کردند که برای عرضه خودروهای خود به بازار باید پول بیشتری جمع آوری کنند.
گوگورو میگوید که این واقعیت که توانسته است ظرفیت وام دهی خود را افزایش دهد و شرایط و نرخهای مطلوبی را «در فضای محتاطانه اعتباری امروزی» تضمین کند، تأییدی است بر این که شرکای شرکت چشمانداز و توانایی Gogoro برای رشد را درک کرده و از آن حمایت میکنند.