

ریوین روز جمعه به مشتریان خود اطلاع داد که در حال فراخوان داوطلبانه تمام 13000 خودروی تحویل شده تاکنون به دلیل شل بودن بست است.
بست، که ممکن است در درصد کمی از وسایل نقلیه به اندازه کافی سفت نشده باشد، بازوی کنترل بالایی جلو و بند فرمان را به هم متصل می کند. این می تواند باعث شل شدن و لرزش لاستیک ها شود.
انتظار می رود فراخوان داوطلبانه این شرکت در روز شنبه با اداره ملی ایمنی حمل و نقل منتشر شود. ریوین عصر جمعه برای مشتریان ایمیلی ارسال کرد.
ریوین گفت که تا 28 سپتامبر 2022، از هفت گزارش بالقوه مرتبط با این مشکل انباشته شده در طول تولید خودروهای ریوین مطلع شده است.
این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد:
“ایمنی مشتریان ما همیشه اولویت اصلی ما خواهد بود و ما متعهد هستیم که این مشکل را در تمام وسایل نقلیه آسیب دیده در اسرع وقت اصلاح کنیم.” ما بلافاصله شروع به تماس با مشتریان آسیب دیده برای تعیین قرار ملاقات برای بازرسی و تعمیرات در صورت لزوم خواهیم کرد. ما هر گونه تنظیمات لازم را به صورت رایگان در یکی از مراکز خدمات خود انجام خواهیم داد. تعمیر چند دقیقه ای به طول می انجامد و با همکاری مشتری ظرفیت انجام عمل مورد نیاز را تنها در 30 روز ایجاد کرده ایم. تا به امروز ما از هیچ آسیبی که در نتیجه این موضوع ایجاد شده است اطلاعی نداریم.
بنیانگذار و مدیر عامل Rivian RJ Scaringe نیز یک ایمیل به مشتریان ارسال کرد و گفت که در حالی که این شرکت تا به امروز تنها هفت گزارش مرتبط با این موضوع را در ناوگان ما دیده است، “حتی یک مورد نیز بسیار زیاد است.”
اسکارینگ در نامه نوشت: «مهم است که خطرات احتمالی را به حداقل نرسانیم و اینکه چرا ما داوطلبانه این فراخوان را انجام می دهیم. در موارد نادر، مهره ممکن است به طور کامل شل شود. میخواهم تکرار کنم که این بسیار نادر است، اما این موضوع باعث میشود که چرا ما با چنین فوریت و احتیاط عمل میکنیم.
Scaringe گفت: اگر صاحبان صدای بیش از حد، لرزش یا سختی سیستم تعلیق جلو، یا تغییر در عملکرد یا احساس فرمان را تجربه کنند، باید فوراً با Rivian تماس بگیرند و افزود که اگر مشتریان در رانندگی خودرو احساس امنیت نکنند، کارمند Rivian آن را سرویس خواهد کرد. از راه دور یا بیا منو ببر
در صورت نیاز به قطعه یدکی، Rivian گفت که خودروهای قرضی را به صورت رایگان ارائه خواهد کرد.
مشتریان می توانند با شماره 855-RIVIAN5 (855-748-4265) تماس بگیرند، شما یک قرار خدمات تعیین می کنید و یک کارمند Rivian نزد مشتری می آید. آنها همچنین می توانند وسیله نقلیه شما را بدون نیاز به وقت قبلی به مرکز خدمات Rivian بیاورند. این شرکت گفت که مکانهایی را نیز در مناطق پر تراکم برای پوشش بیشتر باز میکند.