
با Revyze، یک استارتآپ فرانسوی که یک برنامه تلفن همراه برای iOS و Android در تقاطع آموزش و شبکههای اجتماعی توسعه میدهد، آشنا شوید. از بسیاری جهات، Revyze دقیقاً شبیه TikTok است. اما به طور خاص بر روی محتوای آموزشی برای نوجوانان متمرکز شده است.
فلورنت شیبراس یکی از بنیانگذاران به من گفت: «ما با بچه هایی که در 30 یا 35 دبیرستان مختلف تحصیل می کردند صحبت کردیم. “ما از آنها پرسیدیم، “نظر شما در مورد مدرسه چیست و بهترین راه برای یادگیری چیست؟”
در نگاهی به گذشته، پاسخ بسیار ساده و واضح بود. آنها گفتند که ترجیح می دهند از دوستانشان یاد بگیرند تا معلمانشان. اسکیبراس گفت: «آنها گفتند چون مثل ما حرف می زنند و مثل ما هستند».
و احتمالاً به همین دلیل است که ویدیوهای آموزشی در YouTube و TikTok بسیار محبوب هستند – برای مثال هشتگ #LearnOnTikTok بسیار محبوب است.
اما یک مشکل با پلتفرم های اجتماعی اصلی وجود دارد. آنها به طور خاص برای آموزش طراحی نشده اند. اگر در حال تماشای یک ویدیوی جالب در TikTok هستید، برنامه اجتماعی ممکن است وقتی به ویدیوی بعدی بروید، چیز کاملاً متفاوتی را توصیه کند. در نهایت از ریاضی به گربه رقصنده و فیزیک و ترفندهای جادویی می پرید…
هدف Revyze این است که TikTok آموزش باشد – یک برنامه جامعه محور با تمرکز دقیق بر آموزش دبیرستان. اساساً، Revyze میخواهد ویدیوهای آموزشی را از TikTok – یک پلتفرم اجتماعی بسیار بزرگ – جدا کند تا توجهی را که شایسته آن است به خود جلب کند.
در ابتدا، تیم Revyze بر روی لیسانس فرانسوی تمرکز داشت، امتحانی که باید در پایان دبیرستان قبول کنید. آنها یک نسخه سریع از برنامه ایجاد کردند، یک انجمن Discord را برای انتشار این خبر جمع آوری کردند و چند ویدیو را در TikTok و Instagram به اشتراک گذاشتند.
تنها در چند هفته، Revyze توانست 35000 دانلود را جذب کند. آنها به رتبه دوم در برترین برنامه های رایگان App Store رسیدند – درست پس از Doctolib.

اعتبار تصویر: تجدید نظر کنید
در تابستان امسال، Revyze از بیش از صد فرشته تجاری، مانند نیت بلچارچیک، ژان چارلز ساموئلیان، چارلز گورینتین، ماتیلد کولین، لنی راچیتزکی، توماس فرانس، جولیا بیژائوی، رکسان، 2 میلیون دلار پیش تولید (2 میلیون یورو) جمع آوری کرد. وارزا، آریون (بنیاد ژاک آتالی)، اولیویه داکور، وارشا رائو و دیگران. Firstminute Capital، Kima Ventures، AirAngels، Nomad Capital و Ligature VC نیز سرمایه گذاری کردند.
اکنون این شرکت میخواهد این آزمایش کوچک را به یک اپلیکیشن اجتماعی/آموزشی عظیم تبدیل کند. Guillaume Perrault یکی از بنیانگذاران به من گفت: “هدف ما رسیدن به 500000 کاربر تا پایان سال و گسترش آن به ایالات متحده در عرض 6 تا 12 ماه است.”
ایجاد جامعه در پشت برنامه
پس Revyze چه احساسی دارد؟ وقتی برنامه را باز می کنید، یک فید ویدیویی شبیه به TikTok دریافت می کنید. این ویدیوها کل صفحه را پر می کنند و می توانید با یک حرکت انگشت ساده به ویدیوی بعدی بروید. مدت زمان ویدیو سه دقیقه محدودیت دارد.
در بخش دوم، می توانید کتابخانه ویدیویی را با جزئیات بیشتری بررسی کنید. شما می توانید یک موضوع مانند ریاضی یا ادبیات را انتخاب کنید و حتی یک فصل را از برنامه درسی انتخاب کنید. Revyze با دانش آموزان دبیرستانی فرانسوی در سال آخر شروع کرد و به تدریج به کلاس های دیگر گسترش یافت.
و از آنجایی که ما در مورد محتوای آموزشی صحبت می کنیم، Revyze به ویدیوهایی که در برنامه آپلود می شوند توجه زیادی دارد. هنگامی که یک کاربر ویدیویی را ارسال می کند، بلافاصله روی پلتفرم پخش نمی شود.
پروت گفت: “ویدیوها توسط ما و جامعه تایید می شوند.” ما میخواهیم مطمئن شویم که محتوای باکیفیت است، دقیق است و خارج از موضوع نیست.» در نهایت یک سیستم تعدیل همتا وجود خواهد داشت و سپس ما مقداری یادگیری ماشینی را اضافه خواهیم کرد.”
وقتی در Revyze پست می کنید چه چیزی دریافت می کنید؟ احساس مبهم گرم. به عبارت فنی تر، امتیازهای پاداش را درست مانند Stack Overflow جمع می کنید. این امتیازهای پاداش EDU نامیده می شوند. هنگامی که یک ویدیو ارسال می کنید 20 امتیاز و زمانی که شخصی از شما برای ویدیو تشکر می کند یک امتیاز دریافت می کنید.
برخی از نوجوانان ویدیوها را ارسال می کنند زیرا توضیح یک مفهوم بهترین راه برای اطمینان از درک کامل آن است. دیگران می خواهند در رتبه بندی صعود کنند.
در درازمدت، اگر web3 چیزی بیش از یک مد باشد، Revyze میتواند EDU را به ارز تبدیل کند تا به جامعه برای مشارکتهایشان پاداش دهد. اما این مورد بعدی در نقشه راه نیست.
سپس Revyze به کشورهای بیشتر و سیستم های آموزشی بیشتری گسترش خواهد یافت. همچنین گزینه های زیادی برای سفارشی کردن برنامه برای هر کاربر وجود دارد.
Revyze قصد دارد ویدیوها را به صورت الگوریتمی مرتب کند تا با سطح و سبک یادگیری شما مطابقت داشته باشد – الگوریتمی که به جای مشاهده زمان، بر نتایج یادگیری تمرکز دارد. به این ترتیب، کاربران باید زمان کمتری را برای پرش از ویدیوها برای یافتن محتوای مرتبط تلف کنند.
سایبراس گفت: «ما یک شبکه اجتماعی نیستیم. “هدف ما این است که شما تا حد امکان زمان کمتری را در برنامه صرف کنید تا هر چه بیشتر یاد بگیرید.”

اعتبار تصویر: تجدید نظر کنید